Gjest Veritaserum Skrevet 4. november 2014 #1 Skrevet 4. november 2014 (endret) Jeg er ikke så ofte glattbarbert der nede.... Er livredd for at huden, foldene, dere labyrinten der nede eller hva jeg nå skal kalle det, skal sette seg fast. Men, har tenkt å kjøpe meg en epilator. Braun silk epil 5. Den har nemlig ladyshaver og epilator. Så.. noen erfaring? Endret 6. januar 2015 av Veritaserum
Gjest Veritaserum Skrevet 4. november 2014 #2 Skrevet 4. november 2014 Mente med ladyshaver, og ikke epilator delen. Vil ikke rive av meg hele hufsa
Gjest Gurgemeie Skrevet 4. november 2014 #3 Skrevet 4. november 2014 Jeg har nok det noen kaller bollemus, men klarer å shave meg der helt fint. Det jeg gjør, er at jeg ofte strekker ut huden for å få en jevn barbering "ovenpå". Da tar jeg liksom tak i den øvre delen og strekker huden, og shaver (nedover). Når det gjelder selve kjønnsleppene, så tar jeg pekefingeren og langefingeren og liksom "presser" sånn at kjønnsleppene går utover og da får jeg tatt innemellom. Og når jeg er ferdig med det, så reiser jeg meg og shaver bakfra og opp mot rumpa. Funker helt fint for meg, men et jævla pes uansett. Hva vi kvinner ikke gjør noen ganger, ass. 1
Gjest Gurgemeie Skrevet 4. november 2014 #4 Skrevet 4. november 2014 Det du eventuelt kan prøve, er å gå til en hud&hårsalong og få brasiliansk voks. Jeg gjorde dette en gang, og seriøst - hårene vokste ikke ut før mange uuuker etterpå! Med barbering, vokser det som regel stubber dagen etter på, eller 2. dagen og hårene er jo stive som stokker.
umwar Skrevet 4. november 2014 #5 Skrevet 4. november 2014 Kanskje voksing vil være lettere? Og mye mindre stress! 1
Gjest Veritaserum Skrevet 4. november 2014 #6 Skrevet 4. november 2014 Jeg har nok det noen kaller bollemus, men klarer å shave meg der helt fint. Det jeg gjør, er at jeg ofte strekker ut huden for å få en jevn barbering "ovenpå". Da tar jeg liksom tak i den øvre delen og strekker huden, og shaver (nedover). Når det gjelder selve kjønnsleppene, så tar jeg pekefingeren og langefingeren og liksom "presser" sånn at kjønnsleppene går utover og da får jeg tatt innemellom. Og når jeg er ferdig med det, så reiser jeg meg og shaver bakfra og opp mot rumpa. Funker helt fint for meg, men et jævla pes uansett. Hva vi kvinner ikke gjør noen ganger, ass. tusen hjertelig takk for detaljert beskrivelse. Alle andre skriver "mot/med hårene. ferdig". Bollemus! Det er det jeg har, trur jeg. Eller bare fett-rikt underliv. Voksing går ikke, vil ikke ha noen imellom føttene mine. Dersom det ikke er snakk om sex da.
skruf Skrevet 4. november 2014 #7 Skrevet 4. november 2014 Jeg bruker bare ladyshawer for å fjerne hår nedentil, rett og slett pga jeg får røde prikker som klør som hundelopper av høvel. Uansett hva jeg har testet ut av råd og tips så får jeg røde prikker okke som. Ladyshawer funker helt fint, selvfølgelig blir det jo ikke like superglatt som med høvel, men hårene forsvinner jo. Dessuten slipper jeg angsten for å kutte av meg noe vesentlig der nede.... Bruker å stå over doskåla med ene beinet oppå, så er det bare å frese over til hårene er borte. Alternativ i dusjen siden den jeg har kan brukes i dusjen. Ikke prøv epilator nedentil. Gjorde det en gang selv, og det var en gang for mye. Holdt på å ramle baklengs sammen og hadde stjerner foran øynene av smerte.
Gjest Veritaserum Skrevet 4. november 2014 #8 Skrevet 4. november 2014 Jeg bruker bare ladyshawer for å fjerne hår nedentil, rett og slett pga jeg får røde prikker som klør som hundelopper av høvel. Uansett hva jeg har testet ut av råd og tips så får jeg røde prikker okke som. Ladyshawer funker helt fint, selvfølgelig blir det jo ikke like superglatt som med høvel, men hårene forsvinner jo. Dessuten slipper jeg angsten for å kutte av meg noe vesentlig der nede.... Bruker å stå over doskåla med ene beinet oppå, så er det bare å frese over til hårene er borte. Alternativ i dusjen siden den jeg har kan brukes i dusjen. Ikke prøv epilator nedentil. Gjorde det en gang selv, og det var en gang for mye. Holdt på å ramle baklengs sammen og hadde stjerner foran øynene av smerte. har barbert meg før, tre fire ganger eller nå. Klødde og fikk røde nupper, så sluttet med det. Nå stusser jeg bare, og tar litt på sidene, men får kløe og nupper der også. Leste litt på nett, og noen sa at ladyshaver er bedre når det kommer til kløe og nupper. Blir det veldig mye hår igjen? Blir det korte, harde, irriterende stubber? - hvis ikke så overlever jeg. Bitte litt er bedre enn en busk.
skruf Skrevet 4. november 2014 #9 Skrevet 4. november 2014 har barbert meg før, tre fire ganger eller nå. Klødde og fikk røde nupper, så sluttet med det. Nå stusser jeg bare, og tar litt på sidene, men får kløe og nupper der også. Leste litt på nett, og noen sa at ladyshaver er bedre når det kommer til kløe og nupper. Blir det veldig mye hår igjen? Blir det korte, harde, irriterende stubber? - hvis ikke så overlever jeg. Bitte litt er bedre enn en busk. Ikke fått kløe eller nupper i hele tatt av ladyshawer Og det blir hårfritt og glatt, men ikke på samme måte som med høvel hvis du skjønner hva jeg mener. Hvis jeg barberer leggene med høvel og deretter underlivet med ladyshawer så er kjennes leggene glattere på en måte. Men det er defintivit glatt etter ladyshaweren også. Synes ikke det er ekstra stubbete når det vokser ut igjen, synes nesten det kjennes mere stikkende ut på leggene der jeg har brukt høvel.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #10 Skrevet 4. november 2014 Har ingen erfaring med epilator, men om du er redd for høvelen kan du jo bruke et speil så du ser bedre? Når du ser så er det ikke like enkelt å skjære seg tenker jeg. Anonymous poster hash: f56f5...e25
Gjest Gurgemeie Skrevet 4. november 2014 #11 Skrevet 4. november 2014 Ikke fått kløe eller nupper i hele tatt av ladyshawer Og det blir hårfritt og glatt, men ikke på samme måte som med høvel hvis du skjønner hva jeg mener. Hvis jeg barberer leggene med høvel og deretter underlivet med ladyshawer så er kjennes leggene glattere på en måte. Men det er defintivit glatt etter ladyshaweren også. Synes ikke det er ekstra stubbete når det vokser ut igjen, synes nesten det kjennes mere stikkende ut på leggene der jeg har brukt høvel. Men hvordan er det med ladyshaver helt innerst? Jeg mener, mellom leppene osv. Bak, og ved rumpeområdet. Og er det ikke barberhøvel på selve ladyshaveren?
skruf Skrevet 4. november 2014 #12 Skrevet 4. november 2014 Men hvordan er det med ladyshaver helt innerst? Jeg mener, mellom leppene osv. Bak, og ved rumpeområdet. Og er det ikke barberhøvel på selve ladyshaveren? Altså, man må jo brette ut leppene på en måte....flate de ut og flytte på de etterhvert som man shawer. Men faren for å kutte seg er ikke der sånn som med en høvel med sylskarpe blader. Ladyshaweren har et hode du setter på sånn at huden er ikke i direkte berøring med knivene inni høvelen. Ang bak mot rumpa så må du sikkert ta tak i rumpeballene å dra de litt utover for å komme til (har ikke prøvd pga jeg er heldig å har ikke noe hår helt der bak). Blir noen skikkelig rare posisjoner og stillinger når man holder på med shawing av underliv, reneste yogaøkten
Gjest Gurgemeie Skrevet 4. november 2014 #13 Skrevet 4. november 2014 Altså, man må jo brette ut leppene på en måte....flate de ut og flytte på de etterhvert som man shawer. Men faren for å kutte seg er ikke der sånn som med en høvel med sylskarpe blader. Ladyshaweren har et hode du setter på sånn at huden er ikke i direkte berøring med knivene inni høvelen. Ang bak mot rumpa så må du sikkert ta tak i rumpeballene å dra de litt utover for å komme til (har ikke prøvd pga jeg er heldig å har ikke noe hår helt der bak). Blir noen skikkelig rare posisjoner og stillinger når man holder på med shawing av underliv, reneste yogaøkten Skjønner. Det høres jo egentlig ganske bra ut. Jeg har alltid brukt høvel, og jeg får røde nupper og hårene er jo skikkelig stritte når de vokser ut igjen. Og harde. Første gang jeg tok brasiliansk, var jo håra nesten umulig å dra ut. Hu som gjorde det, var ikke i verdensklasse heller for å si det sånn (ja, hun sugde ræv). Men hvilken ladyshaver bruker du? Hahah, jeg er helt enig! Blir mange rare stillinger
Gjest Uhumskheter Skrevet 4. november 2014 #14 Skrevet 4. november 2014 Skjønner. Det høres jo egentlig ganske bra ut. Jeg har alltid brukt høvel, og jeg får røde nupper og hårene er jo skikkelig stritte når de vokser ut igjen. Og harde. Første gang jeg tok brasiliansk, var jo håra nesten umulig å dra ut. Hu som gjorde det, var ikke i verdensklasse heller for å si det sånn (ja, hun sugde ræv). Men hvilken ladyshaver bruker du? Hahah, jeg er helt enig! Blir mange rare stillinger Hvis hun sugde ræv, så gjorde hun det feil. Hun skal ikke SUGE ut hårene!
tøydokka Skrevet 4. november 2014 #15 Skrevet 4. november 2014 Jeg er ikke feit, men bruker epilator nedentil. Vil tro det skulle fungere fint selv om man er litt fleskete der nede! Trikset er å dra i huden slik at den blir stram der du bruker epilatoren. Det er ganske vondt første gang, men deretter blir det til å leve med
Gjest Gurgemeie Skrevet 4. november 2014 #16 Skrevet 4. november 2014 Hvis hun sugde ræv, så gjorde hun det feil. Hun skal ikke SUGE ut hårene! Hahahaha det hadde jo tatt seg ut!
Gjest Gurgemeie Skrevet 4. november 2014 #17 Skrevet 4. november 2014 Men er epilator sånn som drar hårene ut? For jeg har hørt om noe sånn redskap man kan bruke, som liksom spinner og napper masse hår ut av gangen! Det høres jo ut som tortur!
Gjest Gurgemeie Skrevet 4. november 2014 #18 Skrevet 4. november 2014 Fant det ut, det er epilator, ja! Hvordan er det å bruke? Og hvor mye koster en sånn?
skruf Skrevet 4. november 2014 #19 Skrevet 4. november 2014 (endret) Jeg har en epilator som jeg bruker på leggene av og til (selv det er tortur synes jeg!), men da jeg i min optimisme og overmot prøvde å sette den borti underlivet så holdt jeg å ramle i bakken av ubeskrivelig smerte. Hadde seriøst stjerner for øynene og jeg tror badet ble mørkt et lite øyeblikk. Mener på at det er denne jeg har (orker ikke sjekke på badet...) http://www.elkjop.no/product/personlig-pleie/harfjerning-for-kvinner/LS5560/braun-silk-soft-ladyshave-ls5560 Edit; Tror det kan være kronglete der nede uansett vekt jeg. Er slank selv, men likevel føler jeg meg som karate-kid i rare posisjoner når jeg holder på... Endret 4. november 2014 av skruf
Gjest Veritaserum Skrevet 4. november 2014 #20 Skrevet 4. november 2014 Jeg bruker epilator på leggene. Vondt de to første sekundene, men så går det helt greit. Men har tenkt å bruke, eller prøve ladyshaver nedentil og under armene. Er så møkka lei av barberblader, skal så lite til før man får et lite kutt og røde nupper. Bruker det kun under armene, har ikke shavet leggene på flere år (siden jeg startet med epilator),
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå