Gå til innhold

Hjelp med valsen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den brudevalsen ryker snart ut til fordel for en rolig dans, men det hadde vært stas å imponere(?) med en ordentlig vals. Lurer derfor på om vi skulle spandert på oss noen timer danseundervisning - eller er ikke det nødvendig for å lære vals? Hvordan gjorde dere det? Og hvis dere fikk proff hjelp - hvem fikk dere hjelp av og hva betalte dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hm, jeg lurer på akkurat det samme.. virker som at det er mange som danser en rolig dans i stedet for vals. Jeg kan IKKE danse vals, men samboeren min kan men er ikke så flink. Vi trenger så absolutt et kurs (sikkert flere timer) for å klare det. Frister egentlig mest å danse en rolig dans, har ikke så lyst til å danse vals med svigerfar og pappa og sånn og det er vel som regel dit det bærer etter brudevalsen.. :-?

Skrevet

Er den en ting vi er veldig glad for at vi gjorde er det privattimen med Bjørg Grete! Det kostet 850 kr for en privattime.

I tillegg til å lære vals, fikk vi en cd med musikk, masse gode tips, og et helt opplegg for den "obligatoriske" delen av dansingen.

Vi hadde timen bare en uke før bryllupet, så du har ennå tid ringblomst.

Skrevet

Hei, kan absolutt anbefale et brudevalskurs. Min kjære sier selv han ikke kan danse i det hele tatt, men etter 3 timers intensiv brudevalskurs kan vi danse en enkel brudevals sammen (tror vi hopper over de verste stegene). Det som var litt gøy, og som setter litt spiss på det hele er introduksjonen til dansen, dvs når han fører meg ut på dansegulvet i elegant stil, bukker, jeg neier og ikke minst hvordan man lærer kroppsholdning. Vi betalte kr 700 for et kurs på Lillestrøm. Neste kurs går 28.8, som for noen er litt i seneste laget. Kanksje noen i oslo sentrum har i mellomtiden. Lykke til :wink:

Skrevet
Det som var litt gøy, og som setter litt spiss på det hele er introduksjonen til dansen, dvs når han fører meg ut på dansegulvet i elegant stil, bukker, jeg neier og ikke minst hvordan man lærer kroppsholdning.

Det samme gjorde vi :D Gjør at de to minuttene ikke blir fullt så lange.

Skrevet

Noen som vet navn på steder/folk som har slik opplæring? I Hedmark/akershus/Lillestrøm er passe langt :)

Skrevet

Vi var også hos Bjørg Grete. Anbefales virkelig.

Min mann gikk fra å ville droppe hele brudevalsen til å virkelig GLEDE seg :-)

Han syntes det var såååå morsomt å vise alle at vi var super-proffe på brudevals. Han snakker stadig om det enda det nå er over 2 måneder siden...

Skrevet
Er den en ting vi er veldig glad for at vi gjorde er det privattimen med Bjørg Grete! Det kostet 850 kr for en privattime.  

Hvor holder denne Bjørg Grethe til?

Skrevet

Vi lærer av hans besteforeldre.

To fluer i en smekk: vi lærer å danse, de får besøk. Glimrende! (også fikk vi kake...)

Skrevet

Vi var på kurs hos Kom og Dans i Oslo. De har kurs i hele landet, tror jeg. Se www.komogdans.no

Vi betalte 400 kroner, og lærte nok til å imponere gjestene. Anbefales!

Skrevet

Det er ikke spesielt vanskelig å lære seg vals. Hvis dere har et vennepar eller noen i familien som kan vals, så kan dere få et stort utbytte av å avtale en dansekveld med disse. Billig er det også - og dere kan jo gjøre noe mer ut av det... Foreksempel invitere de som hjelper dere på en bedre middag, og fortsette kvelden med sosialt samvær hjemme om kvelden. På denne måten får dere både et deilig avbrekk i bryllupsplanleggingen samtidig som dere lærer vals og er sammen med noen dere kjenner og (forhåpentligvis) liker å være sammen med!

Skrevet
Vi var på kurs hos Kom og Dans i Oslo. De har kurs i hele landet, tror jeg. Se www.komogdans.no

Vi betalte 400 kroner, og lærte nok til å imponere gjestene. Anbefales!

:hoho: nå fikk jeg en ide om hva jeg skal gi samboeren min i busrdagsgave ihvertfall. Tusen takk!!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Min sambo nekter å gå på noe kurs, og det selv om han egentlig har danseskrekk.

Men vi øver hjemme i stua, og selv om jeg heller ikke er noen danseløve, tror vi det skal gå bra. Han gruer seg ikke så mye til dansen nå som han gjorde for noen uker siden.

Skrevet

Her er link til Bjørg Grethes danseskole

Vi gikk også der og det var kjempebra!

Kan absolutt anbefales.

Jeg tror også hun kan dra hjem til dere hvis dere ikke bor så altfor langt unna Oslo.

Ring henne og hør, hun er veldig hyggelig.

Skrevet

Vi tok en time hos DancePerfection i Oslo (nydalen).

Kosta 500 kr for en time og vi fikk ha med 2 andre par. Veldig flink lærer og vi hadde det utrolig kjekt. Lærte sinnsykt mye på kort tid.

www.dancePerfection.com

Skrevet

Vi hadde hjelp med valsen. Vi var på kurs hos Baardar en lørdag og det var helt toppers.......

....... helt til bryllupsdagen og musikerne ikke hadde fått med seg notene til den valsen vi hadde øvd inn og spilte en "vanlig" gammeldansvals......... mens vi hadde øvd inn en slow vals............... ble ikke helt som vi hadde tenkt og så vel litt snodig ut.......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...