AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #1 Skrevet 4. november 2014 Skal ha besøk av et vennepar som sverger til lavkarbo. Jeg har aldri skjønt meg på det, men skal respektere det. De er nye i byen og nye venner av oss. Jeg har hatt de på besøk noen ganger tidligere, og har da servert fruktsalat. Jeg har også laget lavkarbovafler. Nå vil jeg prøve noe nytt, men er helt grønn på dette området. Det er et helt vanlig besøk, så det virker ikke naturlig å lage kake eller noe "svære" greier.. Tips?Anonymous poster hash: a421c...cc6
AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #2 Skrevet 4. november 2014 Fruktsalat er ikke helt lavkarbo da... Hvertfall ikke for de mest ekstreme. Det inneholder jo masse fruktsukker. På lavkarbo kan du jo servere alt som er veldig fett. Og som Så spekemat o.l. er jo ofte veldig greit. (Uten brød.) Har du lett på typiske lavkarbosider? De fleste har jo oppskrifter på både knekkebrød og kjeks og sånt, og vil tippe det ligger alternativer til småkaker til jul der også. (Men det er jo klart, det er sikkert litt sære ingredienser i sånt.) Anonymous poster hash: 0a0f8...6e4
AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #3 Skrevet 4. november 2014 En skål med hasselnøtter i tillegg til noen andre enkle smågreier? Anonymous poster hash: 03304...359
AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #4 Skrevet 4. november 2014 Hvor "ekstreme" er de på lavkarbogreiene da (det varierer jo veldig). Om de ikke er av de mest restriktive, så kunne jo et fat med oppskåret frukt, bær og nøtter være noe? (men det er jo ikke alle som spiser frukt) Ellers så kan det kanskje gå an å bake kjeks? Det finnes masse oppskrifter på nettet på cookies med peanøttsmør, uten mel og sukker.Anonymous poster hash: 9360d...1be
leonie Skrevet 4. november 2014 #5 Skrevet 4. november 2014 Her er noen lavkarbodesserter Bare å klikke deg bortover (pilene) og trykke på "view recipe" dersom noe ser interessant ut. 4
chouette Skrevet 4. november 2014 #6 Skrevet 4. november 2014 Fotballfrues hjemmelagde bounty ser utrolig gode ut. http://carolinebergeriksen.no/2011/06/17/oppskrift-bounty/ En god hjemmelaget is med lite sukker? 1
Piken2 Skrevet 4. november 2014 #7 Skrevet 4. november 2014 Du høres jo ut som en perfekt vertinne! Det kommer jo selvsagt an på hvilken linje de følger, men antar de ikke er på ketolyse. Jeg spiser en form for Fedon-lavkarbo selv, så spiser litt frukt når det passer slik, og pøser ikke på med ekstra fett, men dessert er jo sjeldent lavkalori uansett. Mine forslag: -Hvis du har ismaskin så er det lett å lage en lavkarbovariant av is, og servere med f.eks. bringebær ved siden (bær er lave på karbohydrater i forhold til frukt). Min erfaring er at du bør bruke tagatose/tagatesse (husker ikke hva det heter, men kjøpes på helsekost) - Ovnsbakt eple/plomme med litt sukrin/tagatesse, kanel, en klatt smør og noen mandler over før det går inn i ovnen. Serveres med pisket krem, eller kesam du kan blande litt vaniljestang i (her i huset bruker vi mager vaniljekesam, men vi er ikke helt fanatisk lavkarbo heller) - Sjokoladekake med nøtter. Hadde en fantastisk god oppskrift, men finner den selvsagt ikke nå... . Google litt etter oppskrifter hvor de bruker mørk sjokolade som smeltes. Tilsett litt kanel eller chili for ekstra snert. - Suksessterte lar seg lett lage lavkarbo. Bytt ut sukkeret med tagatose i stedet, så er du der - Panacotta, gele, fromasj etc. Sjekk om biblioteket har inne noen av Hexenberg sine bøker, mange gode tips. Ellers bruker jeg bloggen ti lenabeatrice en del. Lykke til 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå