vanskapning Skrevet 4. november 2014 #1 Skrevet 4. november 2014 Pappa har bipolar lidelse, og han har de siste årene bodd i et annet land enn meg. Vi har sporadisk telefonkontakt, og treffes omtrent en gang i året. Før han flyttet hadde han en manisk periode der det var umulig å snakke med han, jeg kontaktet legen hans men hun gjorde ingenting... Jeg snakket med pappa i dag, og nå er han manisk... Jeg hørte det med en gang på tonefallet hans, han snakker på innpust og utpust, han forteller ting som jeg vet ganske sikkert ikke er sant, han vet ikke hvor lenge han har bodd der han bor. Tre ganger i løpet av samtalen begynte han å strigråte, og når jeg spurte hva det var gråt han bare mer før han plutselig var tilbake i samme rare tonefallet og bablingen... Han har vært slik før, og det har gått over, men jeg blir så bekymret. Jeg klarer nesten ikke å tenke på noe annet og er så redd for hva som kan skje når han er så ustabil. Jeg prøvde å ringe han som var fastlegen hans før, men han var ikke på jobb før neste uke. Jeg vet heller ikke om han er fastlegen hans lenger siden han ikke bor her lenger.. Så vidt jeg vet har ikke pappa noe nettverk der han bor nå heller... Jeg vet han har vært i kontakt med psykiater der, men jeg vet ikke hvem det er... Hva i alle dager kan jeg gjøre?
QueenOfTheSidewalk Skrevet 4. november 2014 #2 Skrevet 4. november 2014 Ring legevakta der han bor? Eller Landsforening for Pårørende innen Psykisk helse 22491922
QueenOfTheSidewalk Skrevet 4. november 2014 #3 Skrevet 4. november 2014 Jeg prøver å finne ut hvor man skal ringe for å få personen innlagt, men det er lite info om det. Tror man må ringe legevakten.
vanskapning Skrevet 5. november 2014 Forfatter #4 Skrevet 5. november 2014 Takk for svar jeg ringte den telefonen og fikk ganske god hjelp. Men virker dessverre ikke som det var noe å gjøre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå