Gå til innhold

Hvor mye skatt betaler man om man leier ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om det går i orden med bank og alt mulig kunne jeg tenkt meg å kjøpe enebolig å leie ut. Snakk om en til rett under 2 mill. Kommer selv til å bo med samboeren i hans hus. Hvor mye må jeg skatte av det? Vet ikke hvor mye jeg kan ta i leieinntekt, men 8-10 tusen kanskje.

Anonymous poster hash: 46e75...8c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må skatte 27% av kapitalinntekter. Det vil si leieinntekter også.

Så sant du ikke selv bo i over 50% av utleieverdi av boligen. Noe du ikke skal ser jeg.

Skrevet

Du burde sette deg inn i dette systemet før du tenker på og kjøpe en leilighet og leie ut. Ring en utleiemegler, eller søk på nette så du blir forklart hvor mye du må skatte. Det er mye du kan få i skattelette om du gjør det riktig og kanskje har møbler leiligheten.

Bare ikke kjøp leilighet i borettslag. :D

Anonymous poster hash: 5c26e...d37
Skrevet

Du burde sette deg inn i dette systemet før du tenker på og kjøpe en leilighet og leie ut. Ring en utleiemegler, eller søk på nette så du blir forklart hvor mye du må skatte. Det er mye du kan få i skattelette om du gjør det riktig og kanskje har møbler leiligheten.

Bare ikke kjøp leilighet i borettslag. :D

Anonymous poster hash: 5c26e...d37

Er snakk om enebolig på bygda :-)

Anonymous poster hash: 46e75...8c8

Skrevet

Husk at du kan trekke fra om du leier ut møblert og alle utgifter du har hatt. Du kan se litt her

Skrevet

Du må vel ha bodd i huset ett år før du får leid ut? Eller er jeg helt på vidda nå?

Anonymous poster hash: 1cfdc...a39
Skrevet

Du må vel ha bodd i huset ett år før du får leid ut? Eller er jeg helt på vidda nå?

Du er på vidda.

Anonymous poster hash: 2269c...930

• Liker 3
Skrevet

Du er på vidda.

Haha, okei. Da vet jeg det :)

Skrevet

Haha, okei. Da vet jeg det :)

:)

For å gi et mer konstruktivt svar: Jeg tror kanskje du blander med at man må ha bodd i huset i et år før man selger hvis man skal slippe å skatte av gevinst.

Skrevet

:)

For å gi et mer konstruktivt svar: Jeg tror kanskje du blander med at man må ha bodd i huset i et år før man selger hvis man skal slippe å skatte av gevinst.

Også er det noen borrettslag som har forbud mot utleie. Det er litt viktig å huske på om man kjøper for å leie etter å ha bodd der selv en stund.

Skrevet

Du må vel ha bodd i huset ett år før du får leid ut? Eller er jeg helt på vidda nå? Anonymous poster hash: 1cfdc...a39

Ja, du er langt inne i borettslagsloven. Den gjelder ikke for selveierboliger enten boligen er bygd på viddene eller i en stor by.

Anonymous poster hash: 412c5...71e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...