AnonymBruker Skrevet 3. november 2014 #1 Skrevet 3. november 2014 Jeg har allerede vært på en opplæringstime for å få tilpasset dagslinser. Det gikk relativt greit å få dem på, men jeg brukte sikkert 1 time på å klare å få dem av igjen! Det var vel bare ren flaks at jeg fikk det til. Jeg fikk ikke med med prøvelinser siden jeg ikke fikk det så greit til. Så jeg må komme inn igjen og prøve igjen. Er dette veldig uvanlig å ikke få det helt til på første timen? Jeg følte meg helt dum som ikke fikk det til. Ellers lurer jeg på om det pleier å være optikeren som lærer opp i linsebruk, eller en av medarbeiderne i butikken? Jeg trodde det var optikeren som skulle lære meg dette, så ble litt overrasket over at det var en ung gutt som jobbet i butikken (ikke optiker) som sto for opplæringen. Jeg ble så stresset over å ha noen som kikket på meg hele tiden, ikke rart man ikke får det til da.. Noen som har noen gode tips til hvordan jeg skal klare å ta av meg linsene? Anonymous poster hash: 3094d...170
AnonymBruker Skrevet 3. november 2014 #2 Skrevet 3. november 2014 Klem dem sammen mot midten ved hjelp av tommel og pekefinger. Bruk siden av fingertuppen slik at du ikke stikker neglen i øyet. Anonymous poster hash: 97da1...66f 1
Gjest Uhumskheter Skrevet 3. november 2014 #3 Skrevet 3. november 2014 Dra de nedover mot våtkanten så bretter de seg. Jeg klarer ikke å knipe de av inne på øyet.
Gjest Daenerys Skrevet 4. november 2014 #4 Skrevet 4. november 2014 Jeg tar pekefinger og tommel og klyper sammen mot midten av øyet, og klarer å få tak i bretten ganske enkelt, men det er med en god del års øvelse. Det hender jeg sliter med å få dem av selv. Sliter du med at du blunker for mye når du skal ha dem av, eller er det å få tak på dem?
AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #5 Skrevet 4. november 2014 Beste synes jeg er å se opp, ta pekefingeren på linsen og dra ned til våtkanten og plukk ut Eller til siden går også. Har selv nylig fått meg linser. Anonymous poster hash: 9533b...2c8 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #6 Skrevet 4. november 2014 Du blir vant til det og gjør det under 5 sekunder etterhvert. Jeg husker for fire år siden da jeg begynte med dagslinser, så var jeg UTROLIG forsiktig i begynnelsen, og ble ofte stresset over at jeg ikke fikk av linsene (trodde faktisk jeg kom til å ha de der for alltid etter vissse forsøk). Det eneste du trenger å gjøre er å se i et speil, ha godt med lys, og ta de av ved å se rett fram mot øynene dine i speilbildet. Du kan også prøve deg ved å forsiktig ta på øyet ditt (med linsen på selvfølgelig) med pekefingeren slik at det blir vant til at du rører det. Da blir det mye enklere å ta de av etterhvert.Anonymous poster hash: 287d2...cb4 1
Minya Skrevet 4. november 2014 #7 Skrevet 4. november 2014 Noen lærer fort, andre bruker litt lengre tid. Jeg klarte ikke den teknikken med å klemme linsen av øyet, som optikeren på død og liv skulle lære meg, så de første fire-fem årene la jeg bare pekefingeren på linsa og trakk den ned mot nedre øyelokk for så å "gni" den ut av øyet. Nå derimot, rundt ti år seinere, har jeg ingen problem med å plukke linsa av øyet. Så det er både en treningsak og vanesak. Ene venninna mi sleit noe voldsomt med å lære seg å både ta av og på linser fordi hun fikk helt noia av å få noe på øyet, men nå kan hun ta på seg linser "i blinde" uten speil. 1
Gjest The damned Skrevet 4. november 2014 #8 Skrevet 4. november 2014 Jeg husker at det var litt ubehagelig å ta av linsa i begynnelsen, men det er vel fordi man ikke er vant til å ta på øyet. Så på grunn av det kan det jo være litt kronglete å få dem av. Vet ikke hva som er normalt, men det var min optiker som lærte meg det. Jeg pleier å holde opp øyelokket med ene hånden, også klemmer jeg linsa sammen mellom pekefinger og tommelen med den andre hånden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå