AnonymBruker Skrevet 3. november 2014 #1 Skrevet 3. november 2014 Dette gjelder min søster. Vi har prøvd, prøvd og prøvd.. Men neida, skjebenen lurer deg HAHA LOL, søstra di som er singel og puler; blir gravid, MEN IKKE JEG. HVA I HELVETTE ER MENINGEN?? Jeg har båret et kors rundt halsen i mange år, men nå er det pinade nok. Vi har prøvd prøvd og prøvd, vi er i et FAST FORHOLD. Vi hr økonomi, elsk og omsorg for et fremtidig barn, men.. Det er jo bedre at ei 19 årig får barn uten å være forberedt? Jeg vet at min reaksjon ikke er rasjonell, men jeg MÅ FÅ EN REAKSJON!!! ER JEG så forferdelig AT GUD IKKE UNNER MEG ET BARN?? HVA har jeg gjort galt?? Jeg er sint. forbanna, lei meg, fustrert.. Min søster på 19 år og singel, ønsker seg ikke barn på dette tidspunkt. Ok! Livet et ikke rettferdig. Anonymous poster hash: 5e5a5...f9d 5
Destruit Skrevet 3. november 2014 #2 Skrevet 3. november 2014 Huff, dette hørtes tøft ut. Jeg forstår at det virker veldig frustrerende og ikke minst urettferdig for dere som har prøvd i 4 år. Godt det finnes en kanal å få ut frustrasjonen i her på KG . Sender dere varme tanker og krysser fingrene for at slutten av 2014/begynnelsen av 2015 blir deres spireår ! Og selv om det er tungt å se at for noen så klaffer det på første forsøk , selv om det er uønsket, så er det viktig å huske på at søsteren din nå sitter i en situasjon som er uønsket for henne, som også er tøff, tung og vanskelig å bære på alene. Ta vare på hverandre, plutselig en dag kan det være for sent. ❤️ 7
masekopp Skrevet 4. november 2014 #3 Skrevet 4. november 2014 Det må være en sinnsyk kjip følelse. Uff! Håper dere får det til 1
Gjest avocadoen Skrevet 4. november 2014 #4 Skrevet 4. november 2014 Har dere vurdert prøverør? Husk også at det ikke er din søsters feil at dere sliter med å bli gravide. 10
Gjest supernova_87 Skrevet 4. november 2014 #5 Skrevet 4. november 2014 (endret) Gud setter ikke et barn inn i magen din. Gud straffer deg ikke. Ikke tro at du fortjener dette eller at du har gjort noe galt for å fortjene det. Det handler om biologi. Skjønner at dette er vondt, og at du er frustrert. Har dere sjekket hos lege at alt er som det skal? Endret 4. november 2014 av Rainstorm
AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #6 Skrevet 4. november 2014 Det verste du kan gjøre er å bli bitter. Det går kun utover deg selv. Du kan ikke sammenligne situasjoner der andre er blitt gravide. Noen har vanskeligeter med å bli gravide, andre ikke. Man kan snakke om urettferdighet eller hva, men det spiller ingen rolle. Noen har problemer uansett. Sjekk hos lege, prøverør +++? En venninne måtte fjerne hele livmora etter 6 år med prøving, 3 graviditeter hvorav en graviditet var trillinger og alle tre døde; da er det jo virkelig mørkt siden man ikke har noen sjangse lenger, men om du ikke har blitt utredet hadde jeg nå startet der før du blir sint på verden. Anonymous poster hash: a42cb...292 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #7 Skrevet 4. november 2014 Skjønner det må gjøre utrolig vondt, men her er det to som har det vondt. Anonymous poster hash: 9d643...4c2 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #8 Skrevet 4. november 2014 Skjønner at det føles urettferdig, og at det er veldig sårt for dere som har prøvd så lenge. Uansett så kommer det et lite nytt menneske inn i livet ditt, du skal bli tante, så prøv å hold disse tankene for deg selv (fint å få det ut her), søsteren din trenger helt sikkert din støtte nå. Anonymous poster hash: 86250...7ce
Gjest Kim Skrevet 4. november 2014 #9 Skrevet 4. november 2014 Dette gjelder min søster. Vi har prøvd, prøvd og prøvd.. Men neida, skjebenen lurer deg HAHA LOL, søstra di som er singel og puler; blir gravid, MEN IKKE JEG. HVA I HELVETTE ER MENINGEN?? Jeg har båret et kors rundt halsen i mange år, men nå er det pinade nok. Vi har prøvd prøvd og prøvd, vi er i et FAST FORHOLD. Vi hr økonomi, elsk og omsorg for et fremtidig barn, men.. Det er jo bedre at ei 19 årig får barn uten å være forberedt? Jeg vet at min reaksjon ikke er rasjonell, men jeg MÅ FÅ EN REAKSJON!!! ER JEG så forferdelig AT GUD IKKE UNNER MEG ET BARN?? HVA har jeg gjort galt?? Jeg er sint. forbanna, lei meg, fustrert.. Min søster på 19 år og singel, ønsker seg ikke barn på dette tidspunkt. Ok! Livet et ikke rettferdig. Anonymous poster hash: 5e5a5...f9d Burde det ikke være et hint om Guds eksistens her for deg?
AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #10 Skrevet 4. november 2014 Burde det ikke være et hint om Guds eksistens her for deg? du, hun lever i det bibelen kaller synd: altså, bor og har sex med en mann utenfor ekteskap. Likevel er det gud hun henvender seg til.. dette er hva kristendommen har blitt redusert til, til og med de kristne tar det ikke seriøst lengre. Anonymous poster hash: d7541...f54 4
AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #11 Skrevet 4. november 2014 Kona ble gravid 3 mnd etter vi kuttet prevansjon. Var happy med det. MEN det var ikke lett for kona å fortelle sin beste vennine som hadde prøvd i 7 år og holdt på med andre prøverørsforsøk. Den situasjonen var ikke bare enkel. Men heldigvis ble vennina gravid 4 mnd senere Anonymous poster hash: 640a0...e12 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #12 Skrevet 4. november 2014 Hvor lenge har dere prøvd da? Og har dere startet utredning? Og tenk på at det er en som har det mer vondt enn deg nå. Anonymous poster hash: 64cd7...db4 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #13 Skrevet 4. november 2014 Skjønner det føles urettferdig. Hadde sannsynligvis blitt bitter jeg også i en slik situasjon. Håper det lykkes for deg snart. Anonymous poster hash: 8a6ab...7d3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #14 Skrevet 4. november 2014 Hvis det er så viktig for dere: la søstera di bære frem barnet, adopter barnet, la barnet vokse opp helt uvitende. Probem solved. Anonymous poster hash: cc63e...ea6 1
Gjest Kim Skrevet 4. november 2014 #15 Skrevet 4. november 2014 du, hun lever i det bibelen kaller synd: altså, bor og har sex med en mann utenfor ekteskap. Likevel er det gud hun henvender seg til.. dette er hva kristendommen har blitt redusert til, til og med de kristne tar det ikke seriøst lengre. Anonymous poster hash: d7541...f54 Hva bibelen sier er helt uinteressant - det er en bok! TS burde lese sitt eget innlegg en gang til, hun besvarer nemlig sitt eget spørsmål, helt uten å måtte ty til ideer om gud(er). Jeg siterer: "Livet er ikke rettferdig" Det er korrekt TS, livet er ikke rettferdig, små barn dør i naturkatastrofer, hele generasjoner dør i krig eller hungersnød, kvinner blir steinet til døde for å ha blitt voldtatt, ulykker kan utslette hele familier. Du kan gå over gata imorgen å bli overkjørt eller du kan vinne i lotto... Men sett i et større bilde, så har du allerede "vunnet i lotto" Du bor i Norge, verdens beste land å bo i. Du har en trygg økonomi, et godt forhold og god helse - det er mer en 90% av kloden kan be om!
Pinkee Skrevet 4. november 2014 #16 Skrevet 4. november 2014 Hvis det er så viktig for dere: la søstera di bære frem barnet, adopter barnet, la barnet vokse opp helt uvitende. Probem solved. Anonymous poster hash: cc63e...ea6 Fin løsning på et felles problem. Hva bibelen sier er helt uinteressant - det er en bok! TS burde lese sitt eget innlegg en gang til, hun besvarer nemlig sitt eget spørsmål, helt uten å måtte ty til ideer om gud(er). Jeg siterer: "Livet er ikke rettferdig" Det er korrekt TS, livet er ikke rettferdig, små barn dør i naturkatastrofer, hele generasjoner dør i krig eller hungersnød, kvinner blir steinet til døde for å ha blitt voldtatt, ulykker kan utslette hele familier. Du kan gå over gata imorgen å bli overkjørt eller du kan vinne i lotto... Men sett i et større bilde, så har du allerede "vunnet i lotto" Du bor i Norge, verdens beste land å bo i. Du har en trygg økonomi, et godt forhold og god helse - det er mer en 90% av kloden kan be om! Her skulle jeg gjerne gitt 1000+'er, du har så rett, så rett
AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #17 Skrevet 4. november 2014 Alle er forskjellige noen blir gravide bare di ser enn mann andre bruker lenger tid og trenger kanskje hjelp for å bli det. Utrolig leit at dere strever og søteren din blir gravid uventet men er slik livet er. Sikkert ikke lett for søsteren din heller! Vet det er tungt men du bør være der for søsteren din og tante barnet ditt og støtte henne selvom du føler det er urettferdig. Vet ikke om du har vært på utredning, men pluttselig sitter det en spire hos deg også. Krysser fingrene for deg!Anonymous poster hash: 0173b...3ff
AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #18 Skrevet 4. november 2014 Er dette en tulletråd? Kan ikke se for meg at noen faktisk tror bibelen har noe med vedkommendes fruktbarhet å gjøre?Anonymous poster hash: 2cb18...00e 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #19 Skrevet 4. november 2014 Kan ikke du få ungen hennes?Anonymous poster hash: 210ae...cb3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #20 Skrevet 4. november 2014 Det forslaget har jeg allerede lagt fram, som faktisk er seriøst ment. Venter spent på hva TS vil svare til det. Anonymous poster hash: cc63e...ea6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå