AnonymBruker Skrevet 3. november 2014 #1 Skrevet 3. november 2014 Hei Jeg har slitt veldig mye i livet mitt, men klarte til slutt å få meg utdanning og en grei jobb. Nå er dessverre eksen gravid, og jeg skal bli far. Det ble slutt mellom oss for to måneder siden, men hun er visstnok 3 måneder gravid. Jeg har ikke lyst til å være far, og vet ikke om jeg takler alle kravene det medbringer. I dag tjener jeg 450 000 kroner i året. Må jeg da betale mye i barnebidrag? Hvis jeg går ned i stillingsprosent kan jeg da slippe å betale barnebidrag? Jeg føler jobben er vldig krevende, så det kan være godt for meg å faktisk ha litt mer fri, spesielt hvis jeg ikke får pengene selv. Jeg har ikke vært så flink å ta vare på meg selv, og føler jeg kanskje bør bli det nå, så det kan være en god ide å kutte litt på arbeidstiden. Hvor mye må jeg gå ned i arbeidstid eller lønn for at jeg skal slippe barnebidrag? Jeg føler jeg er i en veldig vanskelig situasjon nå, og må bare gjøre det beste ut av den. Anonymous poster hash: 70e80...f70
AnonymBruker Skrevet 3. november 2014 #3 Skrevet 3. november 2014 Hva er det for et svar til en som sliter? Anonymous poster hash: 70e80...f70 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2014 #4 Skrevet 3. november 2014 Seriøst. Så egoistisk du er. Du har skapt et barn. Vær mann, og ta på deg ansvaret. Livet er mer enn bare penger. Det er nå du må leve. Ta tak, du skal få en barn, om du liker det eller ei. Bli en god mann, en god far, og gi dette barnet bedre muligheter enn det du hadde. Skaden er skjedd, ikke stikk hodet i sanden. Jeg blir helt oppgitt. Anonymous poster hash: e884e...078 31
AnonymBruker Skrevet 3. november 2014 #5 Skrevet 3. november 2014 Hei Jeg har slitt veldig mye i livet mitt, men klarte til slutt å få meg utdanning og en grei jobb. Nå er dessverre eksen gravid, og jeg skal bli far. Det ble slutt mellom oss for to måneder siden, men hun er visstnok 3 måneder gravid. Jeg har ikke lyst til å være far, og vet ikke om jeg takler alle kravene det medbringer. I dag tjener jeg 450 000 kroner i året. Må jeg da betale mye i barnebidrag? Hvis jeg går ned i stillingsprosent kan jeg da slippe å betale barnebidrag? Jeg føler jobben er vldig krevende, så det kan være godt for meg å faktisk ha litt mer fri, spesielt hvis jeg ikke får pengene selv. Jeg har ikke vært så flink å ta vare på meg selv, og føler jeg kanskje bør bli det nå, så det kan være en god ide å kutte litt på arbeidstiden. Hvor mye må jeg gå ned i arbeidstid eller lønn for at jeg skal slippe barnebidrag? Jeg føler jeg er i en veldig vanskelig situasjon nå, og må bare gjøre det beste ut av den. Anonymous poster hash: 70e80...f70 hun er gravid og det eneste du tenker på er hvor mye du må betale i barnebidrag, hallo!? Anonymous poster hash: 90159...8d5 16
Gjest Gurgemeie Skrevet 3. november 2014 #6 Skrevet 3. november 2014 Foreldrene mine tjener henholdsvis 300.000 i året (hver), og de skilte seg i 2006. Da var lillesøsteren min 5, broren min 12 og jeg 14. Begge foreldre har klart og ta vare på oss helt fint, og vi har alltid fått det vi trengte! Syns ikke du skal bekymre deg for barnebidrag, men heller glede deg over det fantastiske som skjer når du får barn! Ikke at jeg har barn selv, men jeg har venninner og kompiser som har det, og de sier det er det beste som noensinne har skjedd dem. Det eneste jeg syns er synd her, er at dere ikke er sammen om dette barnet. Barnet vil jo hele barndommen og ungdomstida måtte veksle på mor og far hvor barnet bor. Eller vil du ikke ha noe med barnet å gjøre?
AnonymBruker Skrevet 3. november 2014 #7 Skrevet 3. november 2014 Seriøst. Så egoistisk du er. Du har skapt et barn. Vær mann, og ta på deg ansvaret. Livet er mer enn bare penger. Det er nå du må leve. Ta tak, du skal få en barn, om du liker det eller ei. Bli en god mann, en god far, og gi dette barnet bedre muligheter enn det du hadde. Skaden er skjedd, ikke stikk hodet i sanden. Jeg blir helt oppgitt. Anonymous poster hash: e884e...078 Hei Dette er ikke mitt valg, men hennes. Jeg sa at jeg ikke har noen mulighet for å være far, så jeg anbefalte abort. Så jeg er så og si helt uten ansvar i denne saken, det er hennes valg å bære fram barnet. Jeg har vært 100 % ærlig om mine evner og min situasjon når det kommer til å være en far. hun er gravid og det eneste du tenker på er hvor mye du må betale i barnebidrag, hallo!? Anonymous poster hash: 90159...8d5 Jeg tenker ikke bare på barnebidrag, men hele livet mitt. Jeg føler at jobben min er veldig krevende, så det å kombinere dette med å rett og slett få slappet litt mer av, og ta seg mer fri, det føler jeg bare er rett med tanke på hvor vanskelig jeg har det nå. Anonymous poster hash: 70e80...f70 3
Gjest Gurgemeie Skrevet 3. november 2014 #8 Skrevet 3. november 2014 Og 450.000 i året er jo faktisk god lønn i Norge i dag! Med mindre du bor i en rååådyr leilighet i Oslo, eller bruker penger helt sporadisk og ikke har kontroll økonomisk. 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2014 #9 Skrevet 3. november 2014 Dersom du frivillig går ned i stillingsprosent må du uansett betale med grunnlag av hva du tjente i full stilling. Der slipper du ikke unna! Anonymous poster hash: 4cb44...e0c 7
AnonymBruker Skrevet 3. november 2014 #10 Skrevet 3. november 2014 Hei Dette er ikke mitt valg, men hennes. Jeg sa at jeg ikke har noen mulighet for å være far, så jeg anbefalte abort. Så jeg er så og si helt uten ansvar i denne saken, det er hennes valg å bære fram barnet. Jeg har vært 100 % ærlig om mine evner og min situasjon når det kommer til å være en far. Jeg tenker ikke bare på barnebidrag, men hele livet mitt. Jeg føler at jobben min er veldig krevende, så det å kombinere dette med å rett og slett få slappet litt mer av, og ta seg mer fri, det føler jeg bare er rett med tanke på hvor vanskelig jeg har det nå. Anonymous poster hash: 70e80...f70 du skal tjene ekstremt lite for å slippe barnebidrag. Herregud, ta deg sammen mann, skaff den en psykolog. Anonymous poster hash: 90159...8d5 1
Gjest Chloe87 Skrevet 3. november 2014 #11 Skrevet 3. november 2014 Hva er det for et svar til en som sliter? Anonymous poster hash: 70e80...f70 Til en som sliter? Denne situasjonen har du satt deg i selv, ta det som en mann.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2014 #12 Skrevet 3. november 2014 Ta på deg ansvaret for barnet 50% så skal du ikke betale bidrag om barnemoren jobber. Anonymous poster hash: c7017...f65 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2014 #13 Skrevet 3. november 2014 Til en som sliter? Denne situasjonen har du satt deg i selv, ta det som en mann. Se svar #7, så ser du at jeg har gjort alt jeg kan. Anonymous poster hash: 70e80...f70
AnonymBruker Skrevet 3. november 2014 #14 Skrevet 3. november 2014 Hei Dette er ikke mitt valg, men hennes. Jeg sa at jeg ikke har noen mulighet for å være far, så jeg anbefalte abort. Så jeg er så og si helt uten ansvar i denne saken, det er hennes valg å bære fram barnet. Jeg har vært 100 % ærlig om mine evner og min situasjon når det kommer til å være en far. Anonymous poster hash: 70e80...f70 Åja! Sorry, min feil. Det er jo sånn at vi kvinner trykker på en knapp og blir gravide uten videre. Man velger ikke å bli forelder. Du er ikke uten ansvar, du har et barn på vei. Det er realiteten. Så har du to valg; du kan enten omfavne situasjonen, og ta det for det det er. Gjøre det beste ut av det, gi dette mennesket en grunn til å elske deg, og være et godt forbilde. Forme mennesket, gi det grunner til å leve, grunner til å vokse opp, og en far å beundre. ELLER, du kan være egoistisk og drite i det. Sende over en minimal sum penger, leve livet videre med vissthet om at du har et barn som antakelig kommer til å bære nag til deg, bruke livet sitt på å stille spørsmål på hva det gjorde galt, bli usikker, mislike DEG. Prøv, i det minste. Dette er ikke eksen din sin feil, og det er heller ikke din feil. Men - det er absolutt ikke barnet sin feil, heller! Anonymous poster hash: e884e...078 8
Gjest tomasjj Skrevet 3. november 2014 #15 Skrevet 3. november 2014 Er du sikker på at du er faren? 3
Sommerfugl90 Skrevet 3. november 2014 #16 Skrevet 3. november 2014 Herregud, ta deg sammen mann, skaff den en psykolog. Anonymous poster hash: 90159...8d5 Men koster ikke det også penger da? 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2014 #17 Skrevet 3. november 2014 Men koster ikke det også penger da? hørt om henvisning fra legen? da betaler du bare en liten egenandel frem til du får frikort. Anonymous poster hash: 90159...8d5
AnonymBruker Skrevet 3. november 2014 #18 Skrevet 3. november 2014 Jeg ser at endel av dere er kritiske, men la meg minne dere på situasjonen min. Jobben min er utrolig krevende fra før av, jeg vet rett og slett ikke om jeg bør ha denne jobben. Det er derfor jeg tenker at jeg kanskje må redusere arbeidstiden min, det ville jeg tenkt på om jeg skulle blitt far eller ikke uansett! Anonymous poster hash: 70e80...f70
AnonymBruker Skrevet 3. november 2014 #19 Skrevet 3. november 2014 Er du sikker på at du er faren? Tror det, men her skal det selvfølgelig tas en DNA-test, man kan ikke ta på seg et slikt ansvar uten å være 100 % sikker. Jeg vurderer faktisk to DNA-tester fra uavhengige klinikker. Anonymous poster hash: 70e80...f70 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2014 #20 Skrevet 3. november 2014 Tror det, men her skal det selvfølgelig tas en DNA-test, man kan ikke ta på seg et slikt ansvar uten å være 100 % sikker. Jeg vurderer faktisk to DNA-tester fra uavhengige klinikker. Anonymous poster hash: 70e80...f70 å herregud... Anonymous poster hash: 90159...8d5 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå