Gå til innhold

Kommer jeg til å få løshud?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 165 cm høy. Veide 83 kg på det meste. Vil ned til 55 kg igjen. Det blir jo nesten 30 kg ned.

Risikerer jeg mye løshud? Er 23 år.

Er ikke redd for løshud på magen, da jeg er VELDIG pæreformet, men er redd rompa og lårene kommer til å få hud som henger :(

Anonymous poster hash: 67f88...118
Gjest Runforit
Skrevet

Så lenge du går ned på en sunn og fornuftig måte så burde du ikke sitte igjen med veldig mye løs hud med tanke på alderen din. I tillegg er ikke 83 kg en ekstrem vekt heller.

Anbefaler deg absolutt å gå ned med styrketrening om du vil ha minst mulig slapp hud. Da vil du få en balansert nedgang mellom fett og muskler slik at du kan stramme opp mens du går ned i cm. Er større risiko for løs hud om du kjører rett på med masse kardio og kcalunderskudd.

Anbefaler deg å logge inn på MyFitnessPal og legge inn en typisk matdag sånn at du ser hvor feilene i kostholdet ligger per i dag. I tillegg får du en oversikt over hvor mange kcal du har spist for å nå vekten du har i dag, samt balansen mellom proteiner, fett og karbohydrater.

Når du har oversikt så skal du ikke trekke vekk veldig mange kcal per dag, men heller fokusere på rett mat kombinert med tung styrke 3 ganger i uka.

Om du ser på denne lenken så kan en oppnå flotte resultater så lenge du er dedikert og gir kroppen det den trenger: http://linnisfitness.com/?page_id=11905

• Liker 1
Skrevet

Hvis du ikke går ned altfor fort vil jeg tro du slipper løshud, mtp. alder og at din nåværende vekt ikke er skyhøy.

Anonymous poster hash: c250a...735
  • Liker 2
Skrevet

Jeg veide 117kg, nå regner jeg med at jeg veier rundt 70 et sted, kanskje mindre (ga opp vekta). Jeg har litt løshud på magen og innside lår i tillegg til at jeg kan dra it unormalt mye hud fra de fleste steder på kroppen. Dette synes forsåvidt bare når jeg sitter eller "drar" i magen :ler: regner forsåvidt med at det ordner seg etterhvert.

Rumpa har jeg ikke sett noe på, og den var vel relativt stor den og. Men dette er veldig individuelt da.

Skrevet

Jeg er 168 og gikk ned fra 88 til 65 og har ikke noe løshud i det hele tatt. Trente ikke noe spesielt, men fokuserte bare på maten. Venninnen min gikk ned fra over 100 til ned på 60-tallet en plass og har løshud så det holder. Hun sultet seg nesten ned i vekt, i stedet for å tenke på bra mat. Så jeg tror det kommer litt an på hvordan du gjør det, og så har sikkert genetikk litt med saken å gjøre også. Men hvis du legger inn litt styrketrening så får du jo en fastere kropp, det skulle jeg ønske jeg gjorde samtidig også!

Anonymous poster hash: 4fbe4...53a
Skrevet

Det varierer på genene, men generelt kan unge jenter gå opp og ned i vekt som en jojo, uten at huden tar skade av det, men det finnes selvfølgelig unntak.

Skrevet

Styrke my ass.

Mener dere man skal fylle ut huden med muskler? Da blir man vel seende ut som en sleggekaster fra østtyskland på det glade 70-tallet?

Huden bruker tid på å trekke seg sammen, så om man går fort ned i vekt vil den bli hengende etter.

Anonymous poster hash: e94b4...16a

Skrevet

Styrketrening!

Jeg gikk ned 10 kilo på litt over ett år, bare for å gjøre det solid og riktig. Trent tung styrke hele veien. Og jeg har bikka 40 med noen år. Jeg har ikke noe løshud selv om de fleste kiloene lå på magen ;)

Du har alderen med deg, så dette fikser du.

Anonymous poster hash: e7f3b...512

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...