AnonymBruker Skrevet 3. november 2014 #1 Del Skrevet 3. november 2014 Lagde meg taco på lørdag og har fortsatt kjøttdeigrester igjen. Er det farlig å spise det? Det har ligget i kjøleskapet hele tiden og har ikke ligget ute og blitt varmt for å så og bli kaldt igjen. Så nå er jeg sulten med budsjettet er stramt frem til lønning. Så da lurer jeg på, er det "farlig" å spise to dager gammelt stekt tacokjøtt? Anonymous poster hash: 0b922...547 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 3. november 2014 #2 Del Skrevet 3. november 2014 Det burde gå helt greit! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2014 #3 Del Skrevet 3. november 2014 Jeg gjør sånt hele tiden. Anonymous poster hash: 7c0af...19e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murray Skrevet 3. november 2014 #4 Del Skrevet 3. november 2014 Nei, det er ikke farlig. Skal faktisk spise tacorester fra lørdag selv snart! nam nam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2014 #5 Del Skrevet 3. november 2014 Varm det godt nok så går det helt fint Anonymous poster hash: dd615...f82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest crem Skrevet 3. november 2014 #6 Del Skrevet 3. november 2014 gjør det hele tiden, steker gjerne for mye kjøttdeig, slik at jeg har rester i kjøleskapet til de kommende dagene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chizue Skrevet 3. november 2014 #7 Del Skrevet 3. november 2014 Jeg gjør det hele tiden jeg x) Spiser mat som er 3 dager gammelt også. Eneste jeg gjør er "lukter det godt?" "Smaker det normalt?" om det ikke lukter eller smaker bra, så hiver jeg det 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
torias Skrevet 3. november 2014 #8 Del Skrevet 3. november 2014 Jeg gjør det ofte, aldri tenkt på at det er farlig når det kun har gått 2-3 dager.. Men det går fint ann og fryse ned stekt kjøttdeig, gjør det neste gang, så slipper du å beskymre deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2014 #9 Del Skrevet 3. november 2014 Sålenge det er oppbevart nederst og innerst i kjøleskapet, i ren lukket beholder så holder varmebehandlede kjøttrester helt fint i 3 dager. Pass på å stek det godt - så er du helt trygg Har du hatt steder i kjøleskapet hvor det er varmere enn 2-4 grader så senkes holdbarheten. Anonymous poster hash: 0eadf...525 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2014 #10 Del Skrevet 3. november 2014 Forøvrig finner du mye fint om restemat og mathygiene hos mattilsynet Anonymous poster hash: 0eadf...525 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest crem Skrevet 3. november 2014 #11 Del Skrevet 3. november 2014 Jeg gjør det hele tiden jeg x) Spiser mat som er 3 dager gammelt også. Eneste jeg gjør er "lukter det godt?" "Smaker det normalt?" om det ikke lukter eller smaker bra, så hiver jeg det haha den lever jeg litt etter "lukter det godt?" "smaker det godt?" ja da går det bra å spise det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2014 #12 Del Skrevet 3. november 2014 Skal varme det i mikroen, skal jeg steke det på nytt blir det svidd. Er vel ikke farlig å ta det i mikroen vel? Har kjøleskapet på det kaldeste, og har et lite kjøleskap så det har nok holdt seg godt og kaldt Anonymous poster hash: 0b922...547 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2014 #13 Del Skrevet 3. november 2014 Skal varme det i mikroen, skal jeg steke det på nytt blir det svidd. Er vel ikke farlig å ta det i mikroen vel? Anonymous poster hash: 0b922...547 Det går helt fint! Anonymous poster hash: 65fcb...da8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2014 #14 Del Skrevet 3. november 2014 Okei, tusen takk for svar! Da står det i mikroen og snart klart til å inntas! Anonymous poster hash: 0b922...547 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 3. november 2014 #15 Del Skrevet 3. november 2014 Okei, tusen takk for svar! Da står det i mikroen og snart klart til å inntas! Anonymous poster hash: 0b922...547 Bon apetit! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2014 #16 Del Skrevet 3. november 2014 Jeg gjør det ofte, aldri tenkt på at det er farlig når det kun har gått 2-3 dager.. Men det går fint ann og fryse ned stekt kjøttdeig, gjør det neste gang, så slipper du å beskymre deg. "beskymre deg", virkelig...?? TS, kjøttdeig stekt godt, og med tacopulver som inneholder masse salt, er null problem å spise om det så har gått 5 dager. Forutsetningen er såklart at det har vært oppbevart tildekket og 2-4 grader. Anonymous poster hash: 1687e...89c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2014 #17 Del Skrevet 3. november 2014 Neida, jeg spiser ofte restene av lørdags-tacoen på mandag:) Anonymous poster hash: 76bbb...8e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
torias Skrevet 3. november 2014 #18 Del Skrevet 3. november 2014 "beskymre deg", virkelig...?? TS, kjøttdeig stekt godt, og med tacopulver som inneholder masse salt, er null problem å spise om det så har gått 5 dager. Forutsetningen er såklart at det har vært oppbevart tildekket og 2-4 grader. Anonymous poster hash: 1687e...89c Ops Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå