Gå til innhold

Feire jul med foreldrene etter et brudd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har egentlig ikke et godt forhold til foreldrene mine, og det har vært en «isfront» mellom oss de siste 5 årene. Ingen av foreldrene mine er rusmisbrukere, alkoholikere, jeg ble ikke misbrukt som barn osv. Grunnen til at vi nesten ikke er på talefot er mye grunnet mine foreldres fokus på fasade, status og mitt valg av kjæreste/ samboer. Nå er det nylig blitt slutt mellom samboer og meg, vi har bestemt oss for å avslutte forholdet. Jeg har feiret jul og egentlig alle høytider sammen med samboer og hans familie de siste 5 årene. Mine foreldre har jeg lite rettere sagt ingen kontakt med. I dag ringte moren min meg og inviterte meg hjem til jul, hun ville si ifra lenge i forveien for å være sikker på at jeg ikke la andre planer. Jeg har hverken svart ja eller nei. Nå lurer jeg på om jeg skal feire med foreldrene mine? Jeg har ikke sett dem på nesten 5 år og har hatt liten kontakt med dem.

Hva hadde du gjort? Jeg har litt blandede følelser, hyggelig at de inviterer meg osv, men samtidig er det veldig sårt, vi hadde en bitter krangel når vi «brøt» kontakten, og en del av meg har ikke tilgitt dem enda.

TS

Anonymous poster hash: 128b3...c09
Videoannonse
Annonse
Gjest Inggolf
Skrevet

Det synes jeg du absolutt burde! Jeg synes det er viktig å kunne tilgi og være villig til å prøve på nytt. Tenk at du faktisk ble invitert hjem! -om foreldrene dine ikke hadde gjort det, så kan jeg tenke meg at du hadde blitt lei deg! (?) Til tross for manglende kontakt de siste årene så synes jeg ihvertfall at det var sterkt og fint gjort av dem. Høytiden kan jo være en perfekt tid for forsoning! PLutselig en dag så har man ikke foreldrene sine lenger og det hadde vært ubeskrivelig trist å miste noen som man har noe uoppgjort med, synes du ikke?

• Liker 10
Skrevet

Perfekt å ta en prat og si unnskyld til hverandre og så feire en god jul sammen etterpå!

Skrevet

Syns du bør gi det en sjanse. Dette kan ende opp med tilgivelse for begge parter. Ikke vent til det er for sent. Bedre å angre på noe du har gjort enn ikke har gjort :)

Skrevet

Har du noen andre alternativer? Hvis ikke ville jeg gitt foreldrene en sjanse :)

Skrevet

Har du noen andre alternativer? Hvis ikke ville jeg gitt foreldrene en sjanse :)

Jeg har venner jeg kan feire jul med.

Ts

• Liker 2
Skrevet

Det synes jeg du absolutt burde! Jeg synes det er viktig å kunne tilgi og være villig til å prøve på nytt. Tenk at du faktisk ble invitert hjem! -om foreldrene dine ikke hadde gjort det, så kan jeg tenke meg at du hadde blitt lei deg! (?) Til tross for manglende kontakt de siste årene så synes jeg ihvertfall at det var sterkt og fint gjort av dem. Høytiden kan jo være en perfekt tid for forsoning! PLutselig en dag så har man ikke foreldrene sine lenger og det hadde vært ubeskrivelig trist å miste noen som man har noe uoppgjort med, synes du ikke?

.

Jeg skjønner hva du mener, men jeg er veldig usikker på om det blir hyggelig hos foreldrene mine, etter ingen kontakt i så mange år er det ikke enkelt å feire jul sammen som om ingenting har skjedd.

TS

• Liker 1
Gjest Inggolf
Skrevet

.

Jeg skjønner hva du mener, men jeg er veldig usikker på om det blir hyggelig hos foreldrene mine, etter ingen kontakt i så mange år er det ikke enkelt å feire jul sammen som om ingenting har skjedd.

TS

Men det er jo 49 dager til juleaften- kan du ikke ta deg en tur til dem før den tid da? Eller møte en av dem eller begge på en kafè eller restaurant en dag?

• Liker 2
Skrevet

Jeg har venner jeg kan feire jul med.

Ts

Da tenker jeg du bør feire hos dem du synes det kommer til å bli mest koselig hos :) Velger du vennene må du vurdere om du kommer til å angre, det samme gjelder andre veien. Nå vet jeg ikke hva som ligger bak problemet med foreldrene dine, og hvor ille situasjonen egentlig er, men jeg synes uansett du skal gi dem en sjanse hvis de ønsker å opprette kontakten igjen - uansett om det blir julefeiring hos dem eller ikke. Lykke til, merker jeg blir litt nysgjerrig på hva du kommer til å velge :blomst:

Skrevet

Ta den utstrakte hånden fra foreldrene dine! Ikke at du MÅ feire julen med dem, men kom dem i alle fall i møte, gi dem en sjanse. Ta en prat med dem før jul. Vær gjerne ærlig om hva du føler, men det skader ikke å prøve å få et godt forheold til dem igjen. kanskje angrer de veldig på det som skjedde?

Anonymous poster hash: 3d080...e15
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...