Persephone Skrevet 3. november 2014 #1 Skrevet 3. november 2014 Jeg hørte fra ei venninne som heller ikke klarer dette at det er en del som rett og slett ikke klarer dette, og at det er arvelig. Stemmer dette? Det er snakk om rulle nesten som man stuper kråke bare at man ikke har hodet i bakken og man kommer seg opp på beina igjen i samme bevegelse.
ekkoet Skrevet 3. november 2014 #2 Skrevet 3. november 2014 Har hørt om at å rulle tungen er arvelig, men rulle? Høres rart ut, jeg kan ikke skjønne at det skal være en arvelig ting.Hvilken funksjon er det man skal mangle som gjør at det ikke går? Det er jo relativt store msukler/kroppsledd i aksjon.
Persephone Skrevet 3. november 2014 Forfatter #3 Skrevet 3. november 2014 Har hørt om at å rulle tungen er arvelig, men rulle? Høres rart ut, jeg kan ikke skjønne at det skal være en arvelig ting.Hvilken funksjon er det man skal mangle som gjør at det ikke går? Det er jo relativt store msukler/kroppsledd i aksjon. Nei, jeg er ikke sikker. Det skal jo også en del fleksibilitet til også, og det er jo også en mental sperre å komme over å faktisk komme seg rundt selv om man ville fått det til fysisk. Jeg er ikke sikker på om det kan være arvelig da.
Supraspinatus Skrevet 3. november 2014 #4 Skrevet 3. november 2014 Det er ikke genetisk. Forutsatt at man ikke har en funksjonshemming. Alle funksjonsfriske klarer å lære seg rulle frem og tilbake. En begynner gjerne på forskjellig nivå, men nok og riktig trening vil nok gir resultater. Det finnes mange gode videoer på youtube: https://www.youtube.com/results?search_query=forward+roll+progressions 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå