AnonymBruker Skrevet 3. november 2014 #1 Skrevet 3. november 2014 Bare en liten frustrasjonstråd... Hva er greia med at alle kjoler skal være så sinnsykt korte. Mange kjoler hadde vært kjempefine, men så blir de ødelagt av at de er så korte. Ubrukelige rett og slett. Jeg er ikke interessert i å vise frem rumpa mi til hvermansen. Prøvde f.eks et par kjoler på HM for litt siden. Fine kjoler negge to, men ingen av de dekket rumpa..! Besilte også en kjole fra Ellos nå for litt siden. Den hadde OK lengde, men var alt for stor i livet... Jeg har nokså smalt liv skal sies... Frustrerende at det skal være å vanskelig å finne en kjole som både er lang nok og i tillegg sitter pent på kroppen. Føler det ofte blir enten eller. Anonymous poster hash: ad39e...bc4 12
Fiolinisten Skrevet 3. november 2014 #2 Skrevet 3. november 2014 Jeg må si meg enig. Det er frustrerende å handle kjoler, om en vet en må gjennom hundre altfor korte kjoler til en finner en som er i passe lengde. 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2014 #3 Skrevet 3. november 2014 Fordi det er fint å vise frem beina! Anonymous poster hash: 0db33...bec 5
Antlers Skrevet 3. november 2014 #4 Skrevet 3. november 2014 Helt enig. Kjoler blir vanligvis litt lengre på meg enn på modellene de vises på, men det er fortsatt mye som blir for kort. Synes også det florerer av kjoler som kombinerer kort, trangt og utringet (og i verste fall - gjennomsiktig). Ikke noe galt i å fremheve formene sine, men man trenger jo ikke vise alt på en gang 7
Miss Lucky Skrevet 3. november 2014 #5 Skrevet 3. november 2014 Sånn at de ikke skal bli så alt for lange for oss korte 5
Gjest Nori Skrevet 3. november 2014 #6 Skrevet 3. november 2014 (endret) Deler denne frustrasjonen. Veldig synd, for det er mange fine kjoler. Skulle ønske knelengde/litt over var standarden. Edit: Og jeg er kort altså, litt over 160 så det er ikke det som er greia. Endret 3. november 2014 av Nori
umwar Skrevet 3. november 2014 #7 Skrevet 3. november 2014 Jeg liker korte kjoler, og elsker å vise frem ben, men jeg kunne ønske det var en mellomting. Det er vanskelig å finne den lengden som er 5-10 cm over knærne. Føler alle er 10 cm under rumpen, eller kutter kneet. Og ingen av de alternativene er pene på meg. Plutselig finner jeg lengden jeg liker, men oisann, supersplitt som gjør at jeg viser mer enn ønskelig. 5
Gjest Lille-pus Skrevet 3. november 2014 #8 Skrevet 3. november 2014 Det er fordi alle de som kjøper inn varer til de norske butikkene denne sesongen kun har kjøpt de korteste som var å finne. Om man løfter blikket og ser ut over våre egne grenser, så finner man mange kjoler som går ned til kneet. - den samme frustrasjonen gjelder de skjørtene som er tatt inn her hjemme denne høsten. Ikke er jeg spesielt stor, helt helt kjedelig gjennomsnitt på de fleste områder. Men å finne et skjørt som dekker rumpen? Nærmest komplett umulig her hjemme, - så jeg handler der jeg pleier handle utenfor våre egne grenser, og der finner jeg knelange kjoler og skjørt, både årets og tidligere års kolleksjoner. 1
Antlers Skrevet 3. november 2014 #9 Skrevet 3. november 2014 Fordi det er fint å vise frem beina! Anonymous poster hash: 0db33...bec Det kan det absolutt være, men det er forskjell på å vise frem beina, og på å vise frem rumpeballene når man bøyer seg 9
Gjest SånnCirka Skrevet 3. november 2014 #10 Skrevet 3. november 2014 Jeg deler hvertfall denne frustrasjonen.. Men ikke bare på kjoler... Bukser, topper, gensere... Det er så utrolig kjedelig å gå på shopping når man er ei slank jente på over 180cm... Finner jeg en genser som både er kul OG lang nok, men ikke posete, da kjøper jeg den uansett pris..
AnonymBruker Skrevet 3. november 2014 #11 Skrevet 3. november 2014 Veit ikke hvor mange ganger jeg har irritert meg over dette. Særlig når det gjelder kjolene på nelly. Så mange fine kjoler, men man viser hele rumpa bare man bøyer seg litt fram. Noen er ikke lenger enn en lang genser... Og nå er ikke jeg mer enn normalt lang med mine 172 cmAnonymous poster hash: c9230...877 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2014 #12 Skrevet 3. november 2014 Det kan det absolutt være, men det er forskjell på å vise frem beina, og på å vise frem rumpeballene når man bøyer seg Er bare å gå med en liten, stram shorts under, i stedenfor kun truse/string! Anonymous poster hash: 0db33...bec
Gjest Lille-pus Skrevet 3. november 2014 #13 Skrevet 3. november 2014 Slenger inn noen eksempler fra denne høsten og vinterens kolleksjon: Dolce & Gabbana No.21 Balenciaga Alexander McQueen Og disse selges sammen med kjoler som er 'noe kortere', som disse: Mathew Williamson Kenzo Og dette har jeg veldig raskt plukket kun som eksempler nå. Fotside og midt på leggen lengder finnes også, men ser vi noe av dette her hjemme denne høsten? 2
Gjest avocadoen Skrevet 3. november 2014 #14 Skrevet 3. november 2014 (endret) Jeg liker at kjoler og skjørt hos meg går rett over knærne. For meg har ikke dette vært noe problem å finne, men jeg tør ikke handle kjole på nett fordi jeg aldri vet hvordan den sitter på meg eller hvor lang den blir på meg. Og jeg ser at mange kjoler er veeldig korte, men de holder jeg meg unna Edit: vil også legge til at det er fullt mulig å sy kjoler selv Endret 3. november 2014 av avocadoen
umwar Skrevet 3. november 2014 #15 Skrevet 3. november 2014 Er bare å gå med en liten, stram shorts under, i stedenfor kun truse/string! Anonymous poster hash: 0db33...bec Det gjør det ikke mer classy eller fint. Det lyser bare enda mer at kjolen er for kort. Jeg gjør det selv på noen kjoler om sommeren, men med noen av kjolene i dag ser det da ut som en har shorts og topp. 7
AnonymBruker Skrevet 3. november 2014 #16 Skrevet 3. november 2014 Det gjør det ikke mer classy eller fint. Det lyser bare enda mer at kjolen er for kort. Jeg gjør det selv på noen kjoler om sommeren, men med noen av kjolene i dag ser det da ut som en har shorts og topp. Jaaavel. Anonymous poster hash: 0db33...bec
AnonymBruker Skrevet 3. november 2014 #17 Skrevet 3. november 2014 De på Nelly er iallefall korte. Hadde lyst på denne, men ikke så kort.. og den glir sikkert litt opp når man beveger på seg også.http://nelly.com/no/kl%C3%A6r-til-kvinner/kl%C3%A6r/festkjoler/oneness-1115/scoop-back-sequin-dress-115095-14/ Anonymous poster hash: 1f4aa...b78 2
Gjest Lille-pus Skrevet 3. november 2014 #18 Skrevet 3. november 2014 (endret) De på Nelly er iallefall korte. Hadde lyst på denne, men ikke så kort.. og den glir sikkert litt opp når man beveger på seg også.http://nelly.com/no/kl%C3%A6r-til-kvinner/kl%C3%A6r/festkjoler/oneness-1115/scoop-back-sequin-dress-115095-14/ Anonymous poster hash: 1f4aa...b78 Unnskyld alle sammen, men nå måtte jeg le ved tanken på at modellen forsøker å sette seg med den kjolen på Begrepet 'veggpryd' fikk plutselig et helt nytt innhold, - for den der er det knøtt umulig å sitte i Endret 3. november 2014 av Lille-pus 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2014 #19 Skrevet 3. november 2014 Jeg deler hvertfall denne frustrasjonen.. Men ikke bare på kjoler... Bukser, topper, gensere... Det er så utrolig kjedelig å gå på shopping når man er ei slank jente på over 180cm... Finner jeg en genser som både er kul OG lang nok, men ikke posete, da kjøper jeg den uansett pris.. Enig, høy og slank jeg også, alt er jo egentlig et problem. Men kanskje særlig gensere, jakker og kjoler. Jeg liker godt korte kjoler som viser beina, men det som er en kort kjole på en normalt høy dame blir fort for kort på meg. Nelly.com og BikBok kan jeg bare glemme, de klærne er designet for jenter på 1.60. Jeg bruker genserkjoler derfra som vanlige gensere, de rekker knapt til skrittet. Er glad i kroppen min altså, men må le litt når folk klager på at det bare designes klær for høye og slanke.. sånn som buksedress/playsuit-trenden, alle sier at det er bare høye damer som kan gå i det, og at det jo må være noe for meg med min "modellkropp". Jeg har aldri i hele mitt liv funnet en buksedress som er lang nok på meg, det der er mission impossible. Playsuits/jumpsuits med korte bein funker heller ikke, for jeg har så lang overkropp at jeg får hele shortsdelen dratt langt opp i cameltoen. Anonymous poster hash: 23eea...7c8 4
AnonymBruker Skrevet 3. november 2014 #20 Skrevet 3. november 2014 Enig, høy og slank jeg også, alt er jo egentlig et problem. Men kanskje særlig gensere, jakker og kjoler. Jeg liker godt korte kjoler som viser beina, men det som er en kort kjole på en normalt høy dame blir fort for kort på meg. Nelly.com og BikBok kan jeg bare glemme, de klærne er designet for jenter på 1.60. Jeg bruker genserkjoler derfra som vanlige gensere, de rekker knapt til skrittet. Er glad i kroppen min altså, men må le litt når folk klager på at det bare designes klær for høye og slanke.. sånn som buksedress/playsuit-trenden, alle sier at det er bare høye damer som kan gå i det, og at det jo må være noe for meg med min "modellkropp". Jeg har aldri i hele mitt liv funnet en buksedress som er lang nok på meg, det der er mission impossible. Playsuits/jumpsuits med korte bein funker heller ikke, for jeg har så lang overkropp at jeg får hele shortsdelen dratt langt opp i cameltoen. Anonymous poster hash: 23eea...7c8 TAKK! Jeg er så enig, og måtte le av buksedressbeskrivelsen Anonymous poster hash: 3215d...740 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå