Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei. Akkuratt nå er jeg utvekslingsstudent i USA. Er overvektig fra før, så jeg har lyst til å slanke meg til jeg kommer hjem til Norge i Juni igjen. Men aner ikke hva jeg skal gjøre når vertsfamilien drar ofte på lunsj ute, så det blir mye fet mat. Jeg liker ikke dette, så har dere noen tips til mat jeg kan spise? Har knekkebrød her heldigvis, og mamma og pappa sender meg leverpostei og makrell i tomat. Kan noen gi meg eksempel på en diett jeg kan følge? Og har dere noen inspirasjonsblogger eller noe, for jeg sliter veldig med å holde motivasjonen oppe når det er så mye god mat her.

Er forresten 80kg , 165cm :( kan jeg oppnå å bli tynn til Juni hvis jeg starter nå og er streng med meg selv?

Endret av rufus123
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Akkuratt nå er jeg utvekslingsstudent i USA. Er overvektig fra før, så jeg har lyst til å slanke meg til jeg kommer hjem til Norge i Juni igjen. Men aner ikke hva jeg skal gjøre når vertsfamilien drar ofte på lunsj ute, så det blir mye fet mat. Jeg liker ikke dette, så har dere noen tips til mat jeg kan spise? Har knekkebrød her heldigvis, og mamma og pappa sender meg leverpostei og makrell i tomat. Kan noen gi meg eksempel på en diett jeg kan følge? Og har dere noen inspirasjonsblogger eller noe, for jeg sliter veldig med å holde motivasjonen oppe når det er så mye god mat her.

Er forresten 80kg , 165cm :( kan jeg oppnå å bli tynn til Juni hvis jeg starter nå og er streng med meg selv?

http://authoritynutrition.com/ Denne siden fronter en variant av paleodietten og er orientert mot det amerikanske markedet, til tross for at de holder til på Island.

http://chriskresser.com/ er amerikansk og følgelig også orientert mot dette markedet. Dietten han fronter er også en (personlig) tilpasset versjon av paleodietten.

Begge sidene har guider til hva man skal gjøre når man spiser ute.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Bestill salat og dropp all dressingen. Salat trenger ikke være kjedelig, det finnes mange gode varianter.

Om du kan bli tynn til juni - det kommer helt an på deg. Mest sannsynlig skal du være ekstremt streng(altfor streng) om du skal klare å bli TYNN, men slank skal du nok klare å bli. Det kommer helt an på din innsats. Vær i aktivitet hver dag, tren hardt noen ganger i uken og spis ikke for mye. Kutt ut alt av sukker.

Endret av Beach
  • Liker 1
Skrevet

Amerikanske restauranter har i 99% av tilfellene en god salat på menyen. Hjemme hos vertsfamilien kommer du langt med å spise mindre porsjoner.

Var selv utvekslingsstudent og det var ikke problem å spise noenlunde sunt når jeg gikk inn for det.

Anonymous poster hash: ffd33...a46

Gjest Runforit
Skrevet

Var på ferie i USA og gikk ned i vekt. Trente som jeg pleier og bestilte mye rent kjøtt/sjømat med salat etc. Som mellommåltid hadde jeg en del nøttebarer og de hadde også masse sunne alternativer på dagligvarebutikkene.

Skrevet

Spis mye rent kjøtt som kylling, fisk, biff.
Unngå fete pølser, koteletter, ribbe.
Spis heller en salat som tilbehør, i steden for pommes frites.
Spør om du kan få saus/dressing ved siden av maten.
Drikk vann/lett-brus i steden for brus med sukker.
Selv om du har fått servert en tallerk med mat, så trenger du forsatt ikke spise opp alt. Kjenn etter når du føler deg mett, og stopp.
Drikk mye vann mellom måltidene, så føler du deg fortere mett.

Anonymous poster hash: 7b1f4...f2e
Skrevet

For å komme med et annet tips enn de over her: Drikk masse te uten sukker! Det gjør at du føler deg mett, og spiser mindre! Jeg gikk i hvertfall ned 10 kg på bare å begynne å drikke te uten sukker (bruker sitron i teen da, for føler teen smaker bedre). Synes også at behovet for å spise noe søtt er borte etter at jeg har drukket te i hvertfall!

Skrevet

Meld deg på en "after school activity" som er sport. Jeg drev med friidrett der borte, noe jeg aldri hadde gjort før, eller kunne noe om. Men da ble det trening flere ettermiddager i uken, og også helger, og siden det er et lag, så er det vanskeligere å sluntre unna. Jeg la på meg før jul, og tok av meg etter jul, da jeg bodde der. Sikkert fordi jeg ble mer obs, og flinkere til å forstå hva som var kalorier og hva som var sunt. Husk også at dette er ett år av livet ditt, du skal kose deg, lære om en annen kultur, få nye venner og ikke minst få et minne for livet. Ikke la fokuset være på hvordan du skal se ut når du kommer hjem! Lykke til!

• Liker 1
Skrevet

Hvor i USA er dette? det er jo store forskjeller med henhold til hvor tilrettelagt det er for å holde seg i aktivitet i hverdagen. Da jeg bodde i USA syntes jeg jeg ble bombardert med masse spennende alternativ sunn mat, men jeg bodde i California da... F. Eks er det ofte vanligere med gode vegitartilbud på menyene. Men prøv å gå i store matbutikken med godt utvalg, da syntes jeg ofte de har et bedre utvalg på sunnere mat enn i Norge... Støtter forslaget over her om arter school activity, og ikke la deg bli dratt inn i deres sjargong om hva som er " mat" amerikanske pannekaker med sirup er eksempelvis ikke mat, det er dessert...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...