Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har boliglån på leiligheten jeg eier i dag. Tenker å kjøpe noe annet etterhvert. Hva skjer med lånet da? Jeg har førstehjemslån så har jo billigere rente. Men må jeg betale tilbake dette når jeg selger også få ett helt nytt lån på evt. en annen bolig? Hvordan har du gjort det? Mest sannsynlig skal jeg kjøpe sammen med samboeren som ikke har boliglån fra før. Vi må jo låne sammen og dele lånet men får ikke jeg førstehjemslån da eller?

Hva gjorde du? :)

Anonymous poster hash: 48561...98f
Videoannonse
Annonse
Gjest Ive Lina
Skrevet

Jeg har boliglån på leiligheten jeg eier i dag. Tenker å kjøpe noe annet etterhvert. Hva skjer med lånet da? Jeg har førstehjemslån så har jo billigere rente. Men må jeg betale tilbake dette når jeg selger også få ett helt nytt lån på evt. en annen bolig? Hvordan har du gjort det? Mest sannsynlig skal jeg kjøpe sammen med samboeren som ikke har boliglån fra før. Vi må jo låne sammen og dele lånet men får ikke jeg førstehjemslån da eller?

Hva gjorde du? :)

Anonymous poster hash: 48561...98f

Ja, du må innfri lånet når du selger leiligheten. Man får ikke førstehjemslån mer enn en gang - men jeg vet ikke hvordan det stiller seg når du kjøper sammen med samboeren som ikke har lånt tidligere.

Skrevet

Er du eller samboer under 34 år har dere mulighet til boliglån ung (tidligere het det førstehjemslån). Har ingen betydning at du har eid bolig tidligere. Skal dere kjøpe bolig før dagens bolig er solgt kan det være mulig med mellomfinansiering. Når dagens bolig er solgt vil megler sørge for at alle lån med pant i boligen blir innfridd.

Anonymous poster hash: 6fb9a...339

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...