Gå til innhold

kenwood, brøddeig og cøliaki

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg baker glutenfrie brød i min kenwoodmaskin, men de blander seg jo ikke, melet og deigen blir bare sleng til siden slik at jeg må inn med slikkepott hele tiden for å velte alt inn mot midten igjen.

Hva gjør jeg feil? jeg har justert eltekroken slik at den er riktig, men det virker som om at den ikke går ut i siden.

Noen med mer erfaring enn meg som kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du heller i vannet sakte langs kanten av bollen blander det seg fint. Du kan også blande med k-spaden og bytte til eltekroken når det er ferdigblandet.

Jeg får det ikke helt til jeg heller, men mannen min får det til, så det må være en spesiell teknikk som skal til.

Skrevet

Bruk K-spaden.

Den er den eneste som fungerer for meg.

Anonymous poster hash: 6b25b...6a6
Skrevet

Det blir liksom slik. Så den kspaden knekker ikke?

post-33570-822934_thumb.jpg

Skrevet

Det blir liksom slik. Så den kspaden knekker ikke?

På det bildet er det relativt greit blandet. Eltekroken graver deigen nedenfra slik at det på sidene velter inn etterhvert. Den trenger bare litt tid.

Hos meg blir det en klump med løs deig i midten og masse mel på sidene. Noen ganger bruker jeg k-spaden for å få alt blandet, men jeg bytter alltid til eltekroken når deigen har blitt jevn som på blidet ditt.

Jeg vet ikke hvor mye k-spaden tåler, men jeg vil ikke ta noen sjangser. (selv om jeg sikkert kunne fått k-spaden fra mammas gamle maskin hvis min knekker)

Skrevet (endret)

Ja, det er sånn etter jeg har stått med en slikkepott og vendt alt inn.

Før det blir det en sånn klump i midten og masse mel på siden.

Glutenfribrød blir jo gjerne en suppe som må has oppi forma med ause, men jeg blir ikke helt fornøyd med maskinen for det.

Endret av Cershae
Skrevet

Hvis du heller i vannet sakte langs kanten av bollen blander det seg fint. Du kan også blande med k-spaden og bytte til eltekroken når det er ferdigblandet.

Jeg får det ikke helt til jeg heller, men mannen min får det til, så det må være en spesiell teknikk som skal til.

Testet dette på ny brøddeig, ble ingen bedring :(

Skrevet

Mannen baker glutenfri brød med k-kroken, men han lager en mye løsere blanding enn det du har på bildet. Har du prøvd å bruke mer veske?

Skrevet

Jeg har det som står i oppskrifta, men kan prøve med mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...