Gå til innhold

Har kjøpt bussbillett på Skyss appen som går ut om 20 minutter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og bussen min går om 5 minutter. Men turen tar rundt en halv time. Så hvis det kommer kontrollører på etter den har gått ut hva skjer da? Må billetten være gyldig hele veien?

Anonymous poster hash: a96d1...78f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og bussen min går om 5 minutter. Men turen tar rundt en halv time. Så hvis det kommer kontrollører på etter den har gått ut hva skjer da? Må billetten være gyldig hele veien?

Så lenge den er gyldig når du går på bussen er det greit.

Anonymous poster hash: 5b6b8...3b1

Skrevet

Ja er det slik det er? Har hørt så mye rart fra bussjåførene. Står det i Skyss sine vedtekter/reglement?

Skrevet

Det høres litt for enkelt ut.. Da kan jo alle som blir tatt i kontroll komme med denne unnskyldningen.

Skrevet

Ja er det slik det er? Har hørt så mye rart fra bussjåførene. Står det i Skyss sine vedtekter/reglement?

Det høres litt for enkelt ut.. Da kan jo alle som blir tatt i kontroll komme med denne unnskyldningen.

Jeg tok visst feil, men det er slik i Oslo. =( Her må man selfølegeig også kunn sannsynligjøre at man gikk på i tide. For selv om billetten er utgått står den jo i appen.

Fra skyss:

Den reisande skal løyse billett før eller ved påstiging, og er sjølv ansvarleg for å inneha gyldig billett under heile reisa.

Skrevet

Jeg tok visst feil, men det er slik i Oslo. =( Her må man selfølegeig også kunn sannsynligjøre at man gikk på i tide. For selv om billetten er utgått står den jo i appen.

Fra skyss:

Den reisande skal løyse billett før eller ved påstiging, og er sjølv ansvarleg for å inneha gyldig billett under heile reisa.

Hva slags tull er dette? Slik er det:

Overgang

For Sone Bergen er overgangstida på 90 minuttar og du kan reise så mykje du vil (tur/retur) innanfor overgangstida. Overgangstida elles i Hordaland er på 1 time med tillegg på 10 minuttar for kvar sone og gjeld ved vidarereise, ikkje returreise.

Overgang er gyldig så lenge du går om bord innan overgangstida.

Anonymous poster hash: b5cc4...dff

• Liker 1
Skrevet

Overgang

For Sone Bergen er overgangstida på 90 minuttar og du kan reise så mykje du vil (tur/retur) innanfor overgangstida. Overgangstida elles i Hordaland er på 1 time med tillegg på 10 minuttar for kvar sone og gjeld ved vidarereise, ikkje returreise.

Men billetten vises bare i appen i 90 minutter. Om man går på bussen i i 70.minutt og sitter på bussen i 30, og da kommer en kontrollør, så har man jo ingen bevis for at billetten er kjøpt? på min Skyss-app får jeg ikke opp mine siste billetter i hvert fall.

Anonymous poster hash: 34607...0d7

Skrevet

Overgang

SÅ bra, jeg lette etter en slik tekst, men fant bare den andre jeg viste. =)

Skrevet

Men billetten vises bare i appen i 90 minutter. Om man går på bussen i i 70.minutt og sitter på bussen i 30, og da kommer en kontrollør, så har man jo ingen bevis for at billetten er kjøpt? på min Skyss-app får jeg ikke opp mine siste billetter i hvert fall.

Jo alle ligger jo lagret der. Sjekker appen nå, og sist jeg kjøpte billett var den gyldig til 0141. Så det kan absolutt bevises til kontrollørene. Så hadde jeg blitt stanset i kontroll 0145, ville den vært gyldig dersom jeg gikk ombord 0140. De som har bevisbyrden, så eventuelt må de bevise at jeg IKKE gikk ombord før 0141.

Skrevet

Jo alle ligger jo lagret der. Sjekker appen nå, og sist jeg kjøpte billett var den gyldig til 0141. Så det kan absolutt bevises til kontrollørene. Så hadde jeg blitt stanset i kontroll 0145, ville den vært gyldig dersom jeg gikk ombord 0140. De som har bevisbyrden, så eventuelt må de bevise at jeg IKKE gikk ombord før 0141.

Kanskje jeg ikke hadde nettverk eller noe sånt sist jeg sjekket, for nå viste billettene ja. Det står tidspunkt og dato for kjøp og utløpsdato. Men er Skyss enig i at det er de som har bevisbyrden?

Jeg har bare tatt bussen to ganger med appen, og kjøper billetten når jeg ser bussen komme, så jeg er sikker på at den ikke skal gå ut på tid før bussturen er over. Stoler ikke på den der :P

Skrevet

Kanskje jeg ikke hadde nettverk eller noe sånt sist jeg sjekket, for nå viste billettene ja. Det står tidspunkt og dato for kjøp og utløpsdato. Men er Skyss enig i at det er de som har bevisbyrden?

Jeg har bare tatt bussen to ganger med appen, og kjøper billetten når jeg ser bussen komme, så jeg er sikker på at den ikke skal gå ut på tid før bussturen er over. Stoler ikke på den der :P

Det er jo KLIN umulig for deg å bevise noe som helst. Det er de som sitter på overvåkningsbildene. Og de som har formuleringen Overgang er gyldig så lenge du går om bord innan overgangstida. Det er deres ansvar å føre bevis for påstanden " Du hadde ikke gyldig billett i det du gikk på bussen/banen". Den som påstår, må bevise.

Skrevet

Det er jo KLIN umulig for deg å bevise noe som helst. Det er de som sitter på overvåkningsbildene. Og de som har formuleringen Overgang er gyldig så lenge du går om bord innan overgangstida. Det er deres ansvar å føre bevis for påstanden " Du hadde ikke gyldig billett i det du gikk på bussen/banen". Den som påstår, må bevise.

Er ikke uenig med deg, men det blir interessant å se om noen her har kommet i den situasjonen og hva utfallet ble. Jeg vet at Skyss kan være rimelig harde..

Skrevet

Er ikke uenig med deg, men det blir interessant å se om noen her har kommet i den situasjonen og hva utfallet ble. Jeg vet at Skyss kan være rimelig harde..

Helt enig. Nesten så jeg får lyst å prøve det ut bare fordi :fnise: Jeg vil anta at jeg hadde fått bot, og etter en runde med klaging måtte de ha trukket den. Det er slik de pleier å gjøre. Har venner som har kommet i klammeri med dem, og etter en gikk i avisen tror jeg de skiftet/omformulerte noen regler.

Skrevet

Billetten må være gyldig under hele reisen i Bergen.

Anonymous poster hash: 7bc6f...a3f
Skrevet

For en merkelig sak. Begge sitatene er jo hent fra skyss sine sider, men de kan vel ikke være riktig begge to?

Skrevet

Begge er riktige. Formuleringen "må ha gyldig billett gjennom hele reisen" eller hva det nå enn står, betyr at du må kunne vise at du hadde betalt. Det vil si, hvis du kjøper papirbillett må du ta vare på papirlappen. Hvis du kjøper mobilbillett må du kunne vise frem denne. Den trenger altså ikke være gyldig lengre, men du må kunne vise at den VAR der. Gikk siste billettkjøp ut for syv timer siden, så kan man altså anta at du gikk på bussen uten gyldig billett - gikk den ut for et kvarter siden, så kan man anta at du har betalt for deg.

Anonymous poster hash: c7c8e...8d3

• Liker 1
Skrevet

Billetten må være gyldig under hele reisen i Bergen.

Anonymous poster hash: 7bc6f...a3f

Og det er den dersom det var gått mindre enn 90 minutter siden den ble kjøpt da du startet den siste reisen.

Skulle tatt seg ut om man f.eks. grunnet kø blir stående fast i en time, så kommer en kontrollør om bord og gir bøter til alle uten periodekort.

Skrevet

Viktig å skille mellom de to, det ene gjelder i Bergen og det andre gjelder ved overgang ellers i Hordaland. Så innen sone Bergen må du har gyldig billett hele reisen (reise så mye du vil innen tiden som det står hus skyss, dersom du har overgang utenfor sone Bergen holder det at billetten er gyldig når du går på bussen (f.eks reise fra Frekhaug til Ostereidet).

Anonymous poster hash: b5dd5...c33

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...