AnonymBruker Skrevet 3. november 2014 #1 Skrevet 3. november 2014 Jeg lurer på om det er mulig å kjøpe leilighet kontant? Altså en borettslagleilighet til ca 500 000, fellesgjeld ca 1,5 mill, fellesutgifter pr.mnd ca 9000. Jeg får ikke lån i banken siden jeg er student og tjener kun ca 120 000 i året, men jeg har en god del sparepenger og råd til å kjøpe en slik leilighet. Siden jeg skal studere en del år til og skal bo i denne byen etter studiene også, så vil det lønne seg å heller invistere sparepengene slik enn å ha de stående på konto til jeg er ferdig. Men kan man kjøpe leiighet uten lån? Hvordan blir det med budrunde da? Jeg må vel vise til noe finansiering mtp fellesgjelden? Jeg har samboer som jeg vil bo med, men han skal av diverse grunner ikke eie sammen med meg, så han vil da betale "leie" til meg. Har også råd til å stå for utgiftene alene om forholdet skulle skjære seg. Så jeg har råd til å bo i denne leiligheten, pr. dags dato betaler vi over 10 000 i husleie her vi leier. Noe annet jeg må tenke på? Anonymous poster hash: 59e9f...af9
AnonymBruker Skrevet 3. november 2014 #2 Skrevet 3. november 2014 Regner med at du har pengene i banken og ikke under madrassen? I så fall vil banken din bekrefte ovenfor megler at du har finansene i orden når du er i budrunde. Løp og kjøp:) Anonymous poster hash: 36571...a89