Gå til innhold

reven tar kaninen min

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

har kaninenmin stående ute hele sommeren i et stort utehus, og aldri hatt noe problemer med dette... huset er stor med netting rundt, netting på tak og et eget lite utehus pog diverse ablegøyer for han inni.. har lagd tak av plastik over selve huset. bunnen er også av netting. så i natt våknet jeg og skulle titte ut og dermed så jeg mikkel rev lusket rundt buret og kaninen var jo helt forskrekket. man vet jo aldri hvor mange ganger denne reven har vært her, eller om dette var første gangen. til min store skrekk ville jeg ta inn kaninen, men etter å ha brukt så mye tid og penger på et såpass stort luksus utehus til han mente jeg at det var bedre for han å være ute.. nå har jeg doblet sidene med atter en gang netting, og laget en liten kant ut på bakken slik at han ikke kan grave seg inn i buret, eller bite gjennom nettingen.. klart kan han nok klare det, men jeg tror han skal holde på lenge da.. men er det ikke noe jeg kan henge ut, eller strø rundt eller sette opp som kan skremme denne reven, noe lukt eller noe som helst som den ikke liker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

ta inn kaninen din du så er du helt sikker. for reven kommer nok tilbake kan jeg tenke meg! "lur som en rev vet du"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å ha kaninen inne om natten? Selv om reven ikke kommer inn så skremmer den jo kaninen, og det er ikke trivelig for den. På dagtid når det er folk ute holder reven seg unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Jeg hadde tatt inn kaninen om natten. For hva spiller det for rolle hva buret har kostet, om du ikke har en kanin å ha i det?

Kaniner kan også bli skremt til døde, og derfor er det viktig at de får ro rundt seg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt inn kaninen om natten. For hva spiller det for rolle hva buret har kostet, om du ikke har en kanin å ha i det?

Kaniner kan også bli skremt til døde, og derfor er det viktig at de får ro rundt seg også.

Problemet er bare at man kan ikke ta inn en kanin om natta når det begynner å bli kaldt ute, så det er ingen varig løsning.

Jeg tror faktisk ikke kaninen tar skade av å stå ute selv om Mikkel lusker rundt. Så lenge den har et bur å gjemme seg i vil den føle seg trygg likevel!

Jeg har mistet en kanin til reven, men det var fordi den gikk inn og ut som den ville på dagtid. (kattedør). Den kom alltid inn når jeg kom hjem fra jobb, og døra var stengt på natta. Men så var det altså en kveld den bestemte seg for å bli ute - og da var det gjort. (nettop flyttet, og jeg visste ikke ut at det var rev i området).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

uff da... jeg vil jo ikke miste kaninen min til mikkel rev altså.... men jeg tror også at den vil ha det best med å kunne få stå uten hele tiden, ikke bære han ut og inn natt og dag... og om jeg tar han inn vil han få mindre plass å boltre seg på.. så jeg tror den beste løsningen er å la han stå ute til kulden setter inn, da skal han få komme inn i varmen for vinteren. han har steder til å gjemme seg på ja.. men det må jo være noe reven skyr.. en lukt eller noe annet jeg kan skremme han med,.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Problemet er bare at man kan ikke ta inn en kanin om natta når det begynner å bli kaldt ute, så det er ingen varig løsning.

Eh, den der forsto jeg ikke mye av? For hvorfor kan en ikke ta inn kaninen? Vår kanin er ute hele dagen, og inne på natten. Ingen problemer med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, den der forsto jeg ikke mye av? For hvorfor kan en ikke ta inn kaninen? Vår kanin er ute hele dagen, og inne på natten. Ingen problemer med det.

Kaniner tåler ikke store klimaendringer. Så når det går mot høst/ vinter må man ta et valg. Enten bor kaninen ute, eller inne. Står den ute hele dagen i kulda vil den utvikle vinterpels. Da blir det alt for varmt for den å være inne i stuetemperatur om natta. Luftveiene tåler heller ikke overgangen fra innetemperatur til minusgrader. Samme problematikken er det jo med bikkjer som står ute vinterhalvåret...

Ser at kaninem uansett skal inn når kulda kommer, så da er det jo ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også kaninen vår ute hele tiden. Vet ikke om Mikkel lusker rundt hos oss, tror ikke det, men man vet jo aldri. Buret vårt har vi satt høyt opp, så den ikke skal være for nærme bakken med alle de farer den kan representere. Det fungerer utmerket. Vi tar den også med på hytten, der er det både jerv, ulv, rev, gaupe, bjørn osv. Ikke noe problem det heller. Også her har kaninen et bur som har bein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Bare pass så ikke mikkel eller andre hopper rundt UNDER buret da- og skremmer opp kaninen (evt kan bite den i beina). Til dere med bur med bein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...