Gå til innhold

jente som vill opp 5 kilo i vekt å se litt mer markert ut, ser dette mat og trenings programmet greit ut ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :) jeg er en jente som vill opp 4-5 kilo i vekt, men jeg har ikke tilgang til treningssenter der jeg bor. Derfor lurer jeg på om jeg kan legge på meg hvis jeg trener med egen kroppsvekt ? Så jeg lurer på om korsthold og treningen ser greit ut ? :)

Frokost: 2 brødskiver med ost og skinke\leverpostei.

Lunsj: Pasta salat med kylligng\karbonade kjøttdeig.

Mellommåltid: Knekkebrød, banan og yougert.

Middag: Spiser alt fra poteter, kjøttkaker til pasata med kyllingkjøttdeig og grønnsaker.

Mellommåltid: Banan og yougert.

Kveldsmat: 2 Brødskiver.

Drikker ekstra proteinpulver etter trening.

Trening: Jeg tenkte å begynne å trene 4 gang i uken, styrke på mage, rumpe, ben og armer hjemme. Men hvor mange forskjelige øvelser trenger jeg på hver kroppsdel ? feks trenger jeg fire forskjelige øveler på rumpe eller holder det med to ?

Ser dette greit ut til å gå opp i vekt, men også se litt mer markert ut ?

Anonymous poster hash: ceb23...abd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

yougert, faktisk...

Anonymous poster hash: 11372...183
Skrevet

Noen svar ?

Anonymous poster hash: ceb23...abd

Skrevet

Dette er jo et helt normalt kosthold for mennesker som ikke skal opp i vekt. Du bør spise mer, når du i tillegg skal trene 4 ganger i uka. :) Havregryn, avocado, egg, smør, h-melk, nøtter er kaloririke matvarer som du gjerne kan legge inn i måltidene dine.

Trening med egen kroppsvekt kan funke i starten, men etterhvert så krever musklene dine mer motstand. Du kan bruke en tung ryggsekk eller vannflasker for eksempel. Men anbefaler å kjøpe et par vekt-manualer.

Anonymous poster hash: 5c5fb...aea
Skrevet

Spis mer fett, og gjerne melk og bruk fullfet gresk/tyrkisk yoghurt med nøtter. Bær og ev litt honning kan gjøre den litt søtere.

Når du trener med bare kroppsvekt er du nødt til å ha en progresjon mot vanskeligere øvelser etterhvert som du blir sterkere. Det er ikke noe poeng å kjøre masse "air squats" når du allerede kan ta 20-30 på rad. Da må du gå over på en-fots-varianter eller ulike former for utfall.

Det samme gjelder push ups. Når du klarer 5x5 f.eks. Så er det på tide å gjøre en mer komplisert øvelse eller endre den slik at det blir tyngre.

Søk f.eks. etter "calisthenics program" eller lignende. Første treff var en ganske grei artikkel som nevner akkurat det du er ute etter: http://www.bodybuilding.com/fun/bodyweight-bodybuilder-the-mass-building-calisthenic-workout.html

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...