Engel Skrevet 26. juni 2002 #1 Skrevet 26. juni 2002 Heisann! Vi har tenkt å prøve å bruke en kokk i familien til å lage maten i bryllupet (har 2 kokker i familien), men er litt usikker på hvor mye vi må regne med at de vil ha for jobben. Jeg har søkt litt i det gamle forumet, og fant der ut at folk betaler 275-300 kr pr pers, inkludert innkjøp råvarer og tilbredning. Dette syns jeg er dyrt, det er jo samme pris om vi bestiller catering. Vi skal selvsagt høre med han hvor mye han vil ha, men siden bryllupet er veldig hemmelig enda, vil vi vente litt med det. Men det er jo greit å ha noen priser å gå ut i fra, spesielt siden han ene er ganske fersk kokk, og kanskje ikke vet helt selv hva han bør ta for jobben. Han andre er veldig erfaren, men også veldig opptatt... Tviler på at han har tid. Vel, hva betaler dere andre?
Gjest Augustbrud02_ikkeinnlogg Skrevet 26. juni 2002 #2 Skrevet 26. juni 2002 Vi undersøkte faktisk priser både på kokk og catering vi, med den konklusjonen av at det ble akkurat samme pris hva enn vi valgte. Jeg tror derfor man ikke nødvendigvis sparer på å velge en kokk, men man kan selvsagt gjøre det om man har noen bekjente. Til slutt har vi valgt å lage all maten selv og kun ha ei som er ansvarlig på kjøkkenet til å sørge for at maten er varm o.s.v. Enkel og grei løsning og mye billigere!
snowkid Skrevet 26. juni 2002 #3 Skrevet 26. juni 2002 Vi har fått faren til ei venninne til å lage maten, og har fått en kuvertpris på kr 280,- pr pers. Synes ikke dette er så dyrt, men prisen avhenger jo av hva dere skal spise. Vi skal ha parmaskinke og melon til forrett, to ulike hovedretter, en servering med breiflabb og en med kalvefilet, til dessert er det is med varme bær. Kjenner kokken veldig godt og han har ikke tatt noe overpris, så jeg tror dette er et minimum av hva du må regne med. Vi synes i alle fall det er deilig å vite at en proff tar seg av maten, en ting mindre å bekymre seg over
littlemama Skrevet 26. juni 2002 #4 Skrevet 26. juni 2002 Vi valgte å ha en kokk som lagde maten på stedet,da det blir mer pyntet på tallerken enn hva det ville vært om vi brukte vanlig catering.da ville det blitt servert fra fat.Han tok 245,- pr. pers.noe jeg synes er en helt grei pris.Da hadde vi blåkveite til forrett+rådyrstek til hovedrett og kanelis til dessert+div. tilbehør selvfølgelig
Cilla Skrevet 26. juni 2002 #5 Skrevet 26. juni 2002 Vi betaler ca 270 per pers. denne prisen inneholder prisen på råvarene (blomkålsuppe, reinsdyrkjøtt, is, jordbær og pølse med brød), litt fortjeneste til kjøkkenet han bruker og lønn til seg selv og servitører( 100 kr timen per servitør, tre stk) Råvarene må du betale for uansett, men det kan hende kokken lager mat som en bryllupsgave, og at servitørene er bekjente som dere bare gir en liten gave.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå