AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #1 Skrevet 2. november 2014 Dersom barnet ditt slår, sparker eller kaller deg dum/stygg, er det da greit å si at når det gjør det så blir mamma lei seg? Man skal jo ikke spille på samvittigheten til barnet, men det må være greit å si akkurat det? Anonymous poster hash: d9cd3...475
AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #2 Skrevet 2. november 2014 jeg mener at det er helt greit når det gjelder at barnet slår/kaller deg stygge ting. En skal ikke spille på samvittighet da tenker jeg mer sånn "mamma blir lei seg hvis du ikke vil bli med henne i butikken". Men at andre blir lei seg når de blir fysisk eller verbalt angrepet det har ikke barn vondt av å lære. Ei har de vondt av å kjenne på litt dårlig samvittighet og anger. (om den er berettiget så klart) Anonymous poster hash: c4a18...61e 4
Nelsonmandela Skrevet 2. november 2014 #3 Skrevet 2. november 2014 Det går helt fint. Som noen over meg sier bør man ikke spille på samvittigheten når det gjelder egoistiske ting, men når barnet oppfører seg dårlig skal man selvsagt gi beskjed at det ikke er greit. 1
minister-mio Skrevet 2. november 2014 #5 Skrevet 2. november 2014 Hvorfor i alle dager skulle ikke det være greit? Og hvorfor "skal man jo ikke spille på samvittigheten til barnet"?
AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #6 Skrevet 2. november 2014 Hvorfor i alle dager skulle ikke det være greit? Og hvorfor "skal man jo ikke spille på samvittigheten til barnet"? Takk for svar alle dere Til det jeg har sitert: man skal f.eks ikke si: mamma savner deg når du er hos pappa og vil gjerne at du er hjemme med mamma nå og ikke ute med venner. Ellers blir mamma lei seg. Det er ikke greit å si!Anonymous poster hash: d9cd3...475
minister-mio Skrevet 2. november 2014 #7 Skrevet 2. november 2014 Takk for svar alle dere Til det jeg har sitert: man skal f.eks ikke si: mamma savner deg når du er hos pappa og vil gjerne at du er hjemme med mamma nå og ikke ute med venner. Ellers blir mamma lei seg. Det er ikke greit å si!Anonymous poster hash: d9cd3...475 Nei selvfølgelig ikke, men hvordan kan det sammenlignes med det du skrev i HI? 1
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 4. november 2014 #8 Skrevet 4. november 2014 Så klart er det greit å si det! Man må snakke med barnet om følelser, hva som kjennetegner de ulike følelsene og at mamma også kan bli lei seg. Det er en måte å fortelle dem om at ulike handlinger får ulike konsekvenser, noe som også er med på å lære dem empati. For øvrig vil jeg anbefale deg å lese boka Glad, sint, redd for ungen. Det er en del av en bokserie for barn som heter Smarte små.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #9 Skrevet 4. november 2014 Det kan også Være like greit å peke på magen sin, og si at "mamma får vondt her når du sparker/slår/kaller meg ting"Anonymous poster hash: be224...344
Rainbow Skrevet 5. november 2014 #10 Skrevet 5. november 2014 Tråden er ryddet for personangrep og svar til dette. Rainbow81, mod
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #11 Skrevet 5. november 2014 Det kan også Være like greit å peke på magen sin, og si at "mamma får vondt her når du sparker/slår/kaller meg ting"Anonymous poster hash: be224...344 Fysiske angrep slag, spark osv. Gjør fysisk vondt. Sånne konkrete forklaringer er ok. Barn under en viss alder forstår ikke at ord kan gjøre vondt i hjertet. Anonymous poster hash: 602ca...30e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå