Gå til innhold

Hva er kvinnelig intuisjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ligger et innlegg om kvinnelig intuisjon på fremsiden av blogg.no, og så begynte jeg å tenke på hva det egentlig er. Og hvilken plass er bedre å diskutere kvinnelig intuisjon på enn på et forum som heter kvinneguiden? Hva mener du det er?

http://bumpyroad.blogg.no/1414958109_kvinnelig_intuisjon.html

Anonymous poster hash: 6e229...154
Skrevet

Og hvilken plass er bedre å diskutere kvinnelig intuisjon på enn på et forum som heter kvinneguiden?

Oh, you innocent child...

Skrevet

Det er vel ikke noe forskjell på kvinnelig og mannlig intuisjon. Men intuisjon er vel en magefølelse man får basert på ting man har erfart gjennom livet.

Anonymous poster hash: 6725e...a4c
  • Liker 2
Skrevet

Det er et pent ord for fordommer.

• Liker 1
Skrevet

Når man vet noe, men ikke husker hvorfor det er sånn. Eventuellt når man vet man har rett, men ikke orker forklare hvorfor.

Skrevet

Noe kvinner tror de har, så de langer masse styr over ting de "vet" som viser seg senere å ikke stemme.

Anonymous poster hash: 98530...756
  • Liker 2
Skrevet

Det er en sterk magefølelse. Man føler på seg noe/at man har rett eller galt osv.

Anonymous poster hash: 29b89...b9d
  • Liker 1
Skrevet

TS.

Synes innlegget traff ganske bra, har ofte ledd bort noe der jeg har visst ting før det var åpenbart, som at kjæresten var utro, og jeg visste det også når han en stund etter bruddet fikk ny kjæreste - FØR de to gjorde det offentlig, egentlig før noen visste stort. Har jo brukt kvinnelig intuisjon som en forklaring på ting jeg ikke skulle ha visst, men har aldri tenkt over hva det er før nå..

• Liker 1
Skrevet

Kvinnelig intuisjon er det menn kaller logikk.

Anonymous poster hash: f11be...d43
  • Liker 3
Skrevet

Kvinner klarer fortere å finne ut av ting. Om et par har slått opp, om noen er gravide osv. De "leser"hint bedre. Menn leser ikke hint like enkelt, mange av dem klarer ikke engang å skjønne hintinga til jenter som liker dem.

Hun:"jeg er kaldt."

Han:"jeg og"

De fleste jenter skjønner at hun mener at hun vil han skal varme henne/ gå inn sammen etc, men mennene tenker:"hvis hun vil jeg skal varme henne må hun si det direkte"ohhh,so stupid;)

Vi får lettere en "følelse"av noe. Vi hører på hva folk sier, hva som vises på bilder, sladder, nye væremåter osv.

• Liker 2
Skrevet

Hva mener du det er?

Tull fra selvhevdende kvinner.

Anonymous poster hash: ca1f6...669

• Liker 1
Skrevet

Dere som påstår at det er tull, anser dere intuisjon generelt for å være tull også, eller er det bare prinsippet med at det er "kvinnelig" som er vondt? Hva med morsinstinkt, som ble tatt opp i blogginnlegget - "Dette med å på forhånd vite når noe er galt med barnet, dette med å ha "en følelse" av at noe kommer til å skje eller har skjedd. " er det også svada, eller faller det egentlig inn under en annen kategori?

• Liker 3
Skrevet

Hva med morsinstinkt, som ble tatt opp i blogginnlegget

Tull fra selvhevdende kvinner.

Anonymous poster hash: ca1f6...669

• Liker 1
Skrevet

Er det noen her som faktisk vil diskutere med meg om det? Laget ikke tråden for å reklamere for en blogg eller for å få beskjed om at det er svada. Vil gjerne høre hva dere legger i ordet kvinnelig intuisjon (sånn utenom de som ser på det som svada altså).. :)

TS

• Liker 1
Skrevet

Vi kvinner er veldig flink til å sanse og forstå ting i dypere og større grad enn menn. Menn ser ikke det som er rett foran seg og tenker som regel bare på magan og snurrebassen sin. :rolleyes:

Gjest Sprettballen
Skrevet

Intuisjon er en magefølelse. "Jeg har en magefølelse på at noe er galt, jeg kan ikke forklare hvorfor, men det er bare slik".

Det er noe alle har, men mange kvinner er mer vant til å lytte til følelsene, og mange menn slår ting raskere fra seg fordi en følelse ikke er logisk.

Skrevet

Kvinner klarer fortere å finne ut av ting. Om et par har slått opp, om noen er gravide osv. De "leser"hint bedre. Menn leser ikke hint like enkelt, mange av dem klarer ikke engang å skjønne hintinga til jenter som liker dem.

Hun:"jeg er kaldt."

Han:"jeg og"

De fleste jenter skjønner at hun mener at hun vil han skal varme henne/ gå inn sammen etc, men mennene tenker:"hvis hun vil jeg skal varme henne må hun si det direkte"ohhh,so stupid;)

Vi får lettere en "følelse"av noe. Vi hører på hva folk sier, hva som vises på bilder, sladder, nye væremåter osv.

Dama mi er kvinne og hun har ikke funnet ut hvordan hun tenner opp i ovnen eller styrer termostaten på panelovnene. Da får hun nesten sitte og fryse litt.

Anonymous poster hash: 42811...3d4

Skrevet

Intuisjon er en magefølelse. "Jeg har en magefølelse på at noe er galt, jeg kan ikke forklare hvorfor, men det er bare slik".

Det er noe alle har, men mange kvinner er mer vant til å lytte til følelsene, og mange menn slår ting raskere fra seg fordi en følelse ikke er logisk.

Ah, så vil det kanskje si at det kalles kvinnelig intuisjon fordi vi er mer åpne for å lytte til magefølelsen da? At vi på et vis er mer åpne for å se ting som ikke er åpenbart?

TS

Gjest Sprettballen
Skrevet

Ah, så vil det kanskje si at det kalles kvinnelig intuisjon fordi vi er mer åpne for å lytte til magefølelsen da? At vi på et vis er mer åpne for å se ting som ikke er åpenbart?

TS

Jeg tror det er slik. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...