Gå til innhold

23.000 utbetalt netto

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om en lønn på 23.000 utbetalt netto? Med bachelorutdanning.

Anonymous poster hash: b5d1b...f3b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke noe jeg ville grått over, men dersom bachlorgraden har med jobben å gjøre syns jeg kanskje det er litt lite.
Samboer tjener omtrent det samme i posten.

Anonymous poster hash: bae8a...e20
Skrevet

Sammenhengen mellom lønn og utdanning eksisterer langt på vei bare som ideologi. Lønn bestemmes gjerne av i hvilken grad du besitter personal- og økonomiansvar. Men siden du spør - ikke mer enn det må være synes jeg.

• Liker 3
Skrevet

Jeg har ca det samme, litt mer (25 500) utbetalt pr mnd. Er lektor, dvs master. Syns det er helt greit. Har egen leilighet i Norges dyreste by, som jeg betaler 10 000 på i mnd. Har alltid en del tusen til overs hver mnd, og kjøper det jeg vil (innen rimelighetens grenser).

Anonymous poster hash: bd043...951
Skrevet

Hva er brutto? Jeg syns det er veldig bra - jeg har litt høyere lønn med master.

Anonymous poster hash: 98f44...47c

Skrevet

Hva synes dere om en lønn på 23.000 utbetalt netto? Med bachelorutdanning.

Anonymous poster hash: b5d1b...f3b

hørtes lite ut, har samme som barnehage assisten-jeg har bare vgs. så ingen formell utdanning er 23 år. men det varierer jo i de ulike yrkene.

Anonymous poster hash: d48b6...2d8

Skrevet

hørtes lite ut, har samme som barnehage assisten-jeg har bare vgs. så ingen formell utdanning er 23 år. men det varierer jo i de ulike yrkene.

kan nevne at jeg har en del år med ansienitet da.

Skrevet

Gikk ut fra videregående i 1994 med stryk i franskeksamen.

Har jobbet hardt i det private næringsliv etter det, og hadde sist måned utebetalt kr. 64.000,-

Det er for mye i forhold til hva jeg bidrar med til verdens verdiskaping, men viser bare at man kommer langt ved å være flittig og dyktig i det man driver med, uavhengig av hvilken utdannelse man velger da man er 20 år gammel.

Anonymous poster hash: 993e3...862
  • Liker 3
Skrevet

Samme som jeg tjener i 80% stilling som hjelpepleier på et kommunalt sykehjem,har full ansenitet da..

Anonymous poster hash: 77504...924

Skrevet

Det er ikke bare utdanning og ansiennitet som gjelder. Hvor mye skatt du betaler har jo også betydning (altså, 5000 eller 15000 i skatt utgjør jo en forskjell på hvor 'bra' lønna di er)

• Liker 2
Skrevet

Jeg er så dum at jeg ikke vet hva det egentlig betyr å ha en bachelorutdanning i noe som helst. Men jeg har ikke noe utdanning for jobben jeg gjør, og tjener nesten 22 000 netto. Med 7-8 år ansienitet om det har noe å si.

Anonymous poster hash: ac99d...1a0
Skrevet

Jeg synes det høres bra ut. Har selv 25 000 utbetalt, og har mye mer utdanning enn deg (master og litt ekstra), samt 10 års ansiennitet.

Skrevet

Jeg synes det høres bra ut. Har selv 25 000 utbetalt, og har mye mer utdanning enn deg (master og litt ekstra), samt 10 års ansiennitet.

Og du jobber med?

Anonymous poster hash: 07645...22f

Skrevet

nå føler jeg meg passe rar men jeg har 23000 netto i mnd fra nav...

Anonymous poster hash: d8849...e28
Skrevet

nå føler jeg meg passe rar men jeg har 23000 netto i mnd fra nav... Anonymous poster hash: d8849...e28

Ingen vits i å jobbe da med andre ord. :P

Anonymous poster hash: 917f1...ec5

Skrevet

Verdigheten er mer verdt da :) Men jeg trodde man tjente mye mer med bachelor og master.

• Liker 2
Skrevet

Verdigheten er mer verdt da :) Men jeg trodde man tjente mye mer med bachelor og master.

Høyere utdanning er ikke et plussprosjekt for de fleste, men man kan få jobber med goder som f.eks fleksitid og bedre pensjon.

Anonymous poster hash: 4bbc7...c71

Skrevet

Hvorfor sammenligner folk netto?

BRUTTO er det som kan gi folk 1:1 sammenligning.

Eksempel: Jeg kan gjerne ha utbetalt 90% av bruttolønnen, også kommer da restskatt på mangfoldige titusener. Eller så har man et kjempestort lån der man får 27% skattefradrag for rentene.

TLDR: Brutto lønn please...

• Liker 2
Skrevet

Stemmer, for forteller du at du ikke gidder å jobbe så har du kjempedraget på byen..... :ironi:

Anonymous poster hash: efe3e...c97

Skrevet

Høyere utdanning er ikke et plussprosjekt for de fleste, men man kan få jobber med goder som f.eks fleksitid og bedre pensjon. Anonymous poster hash: 4bbc7...c71

Og mer attraktive arbeidsoppgaver, det var min eneste motivasjon for høyere utd.

Anonymous poster hash: 42782...555

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...