Gå til innhold

Blir alltid friendzonet av jenter jeg synes er attraktive

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså jeg gir snart opp. Aner ikke om det er utseende mitt, væremåten eller personligheten min som er problemet, men jeg blir friendzonet av alle jenter jeg synes er attraktive. Jeg kler meg greit, har god hygiene, fungerer greit sosialt, trener og jeg fester jo endel så det er ikke slik at jeg aldri kommer i kontakt med nye jenter.

Jeg går heller ikke etter de mest populære og perfekte jentene, men jeg må jo føle meg tiltrukket og da må hun være slank, ha former og et søtt/pent ansikt. Jeg har prøvd å senke kravene mine, gått etter de jeg synes ser ok ut og som jeg har god kjemi med, men når man da føler minimalt med tiltrekning så funker det ikke. Jeg har prøvd å la det gå over litt tid for å se om jeg utvikler følelser etterhvert, men jeg merker at det fysiske føles helt feil og da fungerer det rett og slett ikke for min del.

Jeg skjønner at jeg må jobbe med meg selv, men jeg er så sinnsykt ukomfortabel med det. Jeg er veldig redd for å bli avvist og føler meg som en uattraktiv dass hvis ting ikke går veien. Føler alle andre finner seg noen så lett, mens jeg kun kommer i kontakt med jenter som ikke klarer å finne seg kjæreste heller.

Anonymous poster hash: d6104...f07
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Altså jeg gir snart opp. Aner ikke om det er utseende mitt, væremåten eller personligheten min som er problemet, men jeg blir friendzonet av alle jenter jeg synes er attraktive. Jeg kler meg greit, har god hygiene, fungerer greit sosialt, trener og jeg fester jo endel så det er ikke slik at jeg aldri kommer i kontakt med nye jenter.

Jeg går heller ikke etter de mest populære og perfekte jentene, men jeg må jo føle meg tiltrukket og da må hun være slank, ha former og et søtt/pent ansikt. Jeg har prøvd å senke kravene mine, gått etter de jeg synes ser ok ut og som jeg har god kjemi med, men når man da føler minimalt med tiltrekning så funker det ikke. Jeg har prøvd å la det gå over litt tid for å se om jeg utvikler følelser etterhvert, men jeg merker at det fysiske føles helt feil og da fungerer det rett og slett ikke for min del.

Jeg skjønner at jeg må jobbe med meg selv, men jeg er så sinnsykt ukomfortabel med det. Jeg er veldig redd for å bli avvist og føler meg som en uattraktiv dass hvis ting ikke går veien. Føler alle andre finner seg noen så lett, mens jeg kun kommer i kontakt med jenter som ikke klarer å finne seg kjæreste heller.

Noen ganger blir det bare slik at ting ikke går som vi ønske eller tenker. Det beste jeg kan si er at du bare må prøve videre. Det er grenser for mye man kan eller bør utvikle seg da det hele tiden er ting som er utenfor vår kontroll, og vi kan aldri oppnå det "perfekte" fordi det vil hele tiden være utenfor vår rekkevidde.

Mitt råd til deg er at du tar en pause og lever livet uten å tenke på det å ha en partner. Som mange sier så tviler jeg på at ting skjer når en minst venter det, rett og slett fordi det er der i bevisstheten, men som vi velger å ignorere eller sette bort litt. Men for å gjøre det så må vi være bevisste på det, og som da blir et bevisst valg.

Så, slapp av og lev.

Endret av extra
  • Liker 2
Skrevet

Hvorfor er du så opptatt av å finne den riktige jenta? Kanskje det er bedre å senke skuldrene og ikke "lete" etter en potensiell kjæreste? Man merker fort om en person virker desperat.. Det kan også bare være at du ikke har truffet den rette jenta enda, enkelt og greit. En dag møter du sikkert ei bra og attraktiv jente som har gjensidige følelser for deg.

Anonymous poster hash: e807b...085
  • Liker 4
Skrevet

hmm.. Litt vanskelig å svare på. Konsentrer deg om studier eller jobben, gi litt blaffen i å finne en jente når du er på fest. Du høres litt desperat ut. Snakk med gutta på fest la jentene seile sin egen sjø så skal du se at det kommer noen jenter over til deg og vil snakke. Hvis det er slik at du henger deg etter jenter på fest så blir du avskrevet med en gang.

Skrevet

hmm.. Litt vanskelig å svare på. Konsentrer deg om studier eller jobben, gi litt blaffen i å finne en jente når du er på fest. Du høres litt desperat ut. Snakk med gutta på fest la jentene seile sin egen sjø så skal du se at det kommer noen jenter over til deg og vil snakke. Hvis det er slik at du henger deg etter jenter på fest så blir du avskrevet med en gang.

Uenig. Det virker ikke som om TS er spesielt desperat. Kun litt lei av at det ikke går sin vei, og at dette igjen tærer på selvbildet. Ingenting av det TS skriver indikerer at han henger seg etter jenter på fest eller ikke konsentrerer seg om studier eller jobb. Det er svært viktig å ha et sosialt liv, og evt. et romantisk liv, utenom studier eller jobb. Ut ifra det du skriver virker det som om en kun kan velge ytterpunktene. En kan selvsagt gi oppmerksomhet tl jenter uten å henge seg etter de eller ikke å snakke med guttene. Det finnes en middelvei. Jeg synes det er veldig hyggelig når en kar gir meg positiv oppmerksomhet, men igjen som også har det gøy med andre i situasjonen vi befinner oss i. Jeg tror ikke det lureste er å bare sitte der å vente på at jenter tar kontakt med deg.

Anonymous poster hash: f76d1...db5

• Liker 2
Gjest Jon blund
Skrevet (endret)

ingenting som heter friendzone. Alt handler om trygghet på deg selv og utstråling.

Ja det kan godt hende de ikke liker utsene ditt men da har det ihvertfall ingen ting med deg å gjøre men vær så snill ikke bruk ordet friendzone for det finnes ikke.

Endret av Jon blund
  • Liker 5
Skrevet

Jeg antar du har vært ganske oppmerksom mot disse jentene, og kanskje pleaset dem litt for å vekke interessen. Da bør du forsøke en annen metode. Vær mer nonchalant. F.eks. kan du gi en jente en kompliment på et utested, og så forsvinner du til et annet sted i lokalet og blir opptatt i en samtale. Gjør deg selv mer mystisk og uforutsigbar.

Anonymous poster hash: a38dc...6b5
  • Liker 1
Skrevet

Uenig. Det virker ikke som om TS er spesielt desperat. Kun litt lei av at det ikke går sin vei, og at dette igjen tærer på selvbildet. Ingenting av det TS skriver indikerer at han henger seg etter jenter på fest eller ikke konsentrerer seg om studier eller jobb. Det er svært viktig å ha et sosialt liv, og evt. et romantisk liv, utenom studier eller jobb. Ut ifra det du skriver virker det som om en kun kan velge ytterpunktene. En kan selvsagt gi oppmerksomhet tl jenter uten å henge seg etter de eller ikke å snakke med guttene. Det finnes en middelvei. Jeg synes det er veldig hyggelig når en kar gir meg positiv oppmerksomhet, men igjen som også har det gøy med andre i situasjonen vi befinner oss i. Jeg tror ikke det lureste er å bare sitte der å vente på at jenter tar kontakt med deg.

Nja.. dette med at han kommer i kontakt med jenter som ikke er interessert i han, slik jeg tyder det så er han på sjekkeren. Hadde han tatt det litt mer kuli så hadde han bare snakket med jenter som var interessert.

• Liker 1
Skrevet

Slutt å gå etter dem da. La de komme til deg!

Skrevet

Det er lettere å gi råd hvis du er spesifikk ang. hva som er problemet.

Når noen klager over "friendzone", er det som regel ett av følgende scenario;

- de er ikke åpne om sine intensjoner. De tar kontakt med jenter på mer vennskapelig basis, flørter ikke eller prøver seg, men bare lar det gli og forventer at ting loser seg selv.

- de blir "avvist", om enn indirekte, og fortsetter å omgås henne i håp om at hun endrer mening

Enten er du ikke tydelig på at du er seksuelt interessert, og har deg selv å takke. Eller så blir du helt enkelt avvist av noen som ikke er interssert, hvilken bare er en avvisning, ikke "friendzone".

Da er du rett og slett ikke attraktiv nok for kvinnene du er tiltrukket av. Noen ganger handler det om personlig smak, men hvis det er konsekvent er det jo det at du har for høye forhåpninger.

Hva du burde forbedre med deg selv kan ikke vi si noe om uten å kjenne deg.

Anonymous poster hash: ec05a...da1
  • Liker 6
Skrevet

De som du mener har friendzobet deg, lot du dem vite at du var interessert da?
Skrevet

- de er ikke åpne om sine intensjoner. De tar kontakt med jenter på mer vennskapelig basis, flørter ikke eller prøver seg, men bare lar det gli og forventer at ting loser seg selv.

- de blir "avvist", om enn indirekte, og fortsetter å omgås henne i håp om at hun endrer mening

Enten er du ikke tydelig på at du er seksuelt interessert, og har deg selv å takke. Eller så blir du helt enkelt avvist av noen som ikke er interssert, hvilken bare er en avvisning, ikke "friendzone".

Da er du rett og slett ikke attraktiv nok for kvinnene du er tiltrukket av. Noen ganger handler det om personlig smak, men hvis det er konsekvent er det jo det at du har for høye forhåpninger.

+1

Skrevet

+1

Det finnes en egen funksjon for dette.

• Liker 6
Gjest lillelarve
Skrevet

Noen ganger blir det bare slik at ting ikke går som vi ønske eller tenker. Det beste jeg kan si er at du bare må prøve videre. Det er grenser for mye man kan eller bør utvikle seg da det hele tiden er ting som er utenfor vår kontroll, og vi kan aldri oppnå det "perfekte" fordi det vil hele tiden være utenfor vår rekkevidde.

Mitt råd til deg er at du tar en pause og lever livet uten å tenke på det å ha en partner. Som mange sier så tviler jeg på at ting skjer når en minst venter det, rett og slett fordi det er der i bevisstheten, men som vi velger å ignorere eller sette bort litt. Men for å gjøre det så må vi være bevisste på det, og som da blir et bevisst valg.

Så, slapp av og lev.

Enig!

Skrevet

Er det så uvanlig og bli kjent på vennskapelig basis først?

Skrevet

Er det så uvanlig og bli kjent på vennskapelig basis først?

Mange som klager over "friendzone" har aldri lagt til rette for et romantisk/seksuelt forhold. De har ikke bedt henne ut på en date, de har invitert henne til å "henge" eller bli med noen venner som skal ut.

De har aldri lagt en hånd på ryggen hennes, aldri lent seg inn for å kysse henne, aldri lekent flørtet med henne. Ingen indikasjon på seksuell interesse er gitt. Dette er bare en metode for å reservere seg mot avvisning - du kan ikke tape noe du ikke har satset.

Så en dag kommer signalet om at hun kun ser på dette som vennskap. For eksempel at hun snakker om en annen fyr hun liker foran deg. Og vedkommende klager over "friendzone" uten at noe annet grunnlag er lagt.

Jeg er ikke interessert i menn som bare later som de vil bli venner. Det vitner om lite selvtillit i mine øyne, og at man ikke er åpen om sine intensjoner.

Noen forhold starter med vennskap. Dem om det. Men da kan man ikke klage om det blir med bare vennskapet.

• Liker 8
Skrevet

I mange, mange år har jeg vært på dates, ligget med flere menn enn jeg kan telle på to hender og flørtet hemningsløst med menn på byen. Jeg begynte å innse at jeg vil ha noe dypere enn noe meningsløst one night stand, og prøvde å være mer seriøs med de jeg møtte.

Forrige måned møtte jeg en fyr på byen som passer meg helt perfekt, og han ser veldig bra ut! Jeg ser ikke på meg selv som noe utenomjordisk pen, men helt normal. Jeg er psykisk og fysisk tiltrukket av han, fordi jeg kan se på han som en venn, elsker og kjæreste.

Jeg trodde aldri jeg skulle møte en sånn fyr! Men det gjorde jeg, og jeg var overhode ikke forberedt på å møte han i det hele tatt. Så JO, man kan møte noen når man minst venter det. Og det at du sier at du "senker standaren din", er bullshit. Din standar er individuell, og hvorfor skal du gå utenfor den? Det virker desperat i mine øyne etter ei kjæreste. Sett rammer for den du vil tilbringe tid med, men ikke gå etter jenter du vet du ikke vil klaffe med i det lange løp! Det vil bare såre dere begge.

Anonymous poster hash: 4e1d2...280
Skrevet

Akkurat det du beskriver er det jeg har følt med de to jentene jeg falt for. Men de syntes vi passet bedre som venner.

Så det er ikke ofte jeg treffer noen jeg vil i et forhold med for å si det sånn.

Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)

Mens damene er redd for at mannen bare vil ha sex, så er dette problemet mange menn står ovenfor. Jeg ble vel friendzonet non stop fram til jeg var 18-19? Jeg var sjenert og turde ikke å vise interesse. Ikke visste jeg hvordan jeg skulle flørte heller. Det endret seg en del når jeg ble mer trygg på meg selv. Spesielt det å vise interesse for damen med en gang forandret mye.

Jeg tror ikke man kan unngå problemstillingen helt uansett om man gjør alle "de rette tingene". Man vil nok alltid møte på noen som ikke blir tiltrukket nok fordi du ikke er rett for dem.. Jeg har blitt avvist for å så få høre: "Men vi kan jo være venner" i voksen alder også, men jeg ser nok litt annerledes på det nå enn hva jeg gjorde for mange år siden. På en måte tar jeg det som et kompliment at de faktisk ønsker vennskapet, men på den andre siden så er det også kjipt å føle at man ikke strekker til som en kjæreste. Liker jeg å være med jenta vil jeg gjerne være venner så lenge jeg ikke er forelsket.

Jeg har alltid hatt et noe anstrengt forhold til dette pga av det jeg opplevde i tenårene, men føler det har løsnet en del etter at jeg har blitt mer erfaren.

Endret av Minesveiper

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...