AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #1 Skrevet 2. november 2014 Hvor mye ekstra brukte du på etablering da du etablerte deg første gang, eller da du flyttet? Ønsker bare å se hva folk bruker på dette og evt. variasjoner her Anonymous poster hash: 05c53...6aa
AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #2 Skrevet 2. november 2014 Hva mener du med ekstra? Anonymous poster hash: 854a0...2ce 2
Puny Skrevet 3. november 2014 #3 Skrevet 3. november 2014 (endret) Vi hadde 30 000 som depositum på den leiligheten vi leide før vi kjøpte vårt eget. Vi tenkte at det skulle holde til å etablere oss i vår første leilighet, men vi gikk en del over. Vi kjøpte mye brukt på finn, men det var kvalitet. Og hadde så og si ingen møbler da vi flyttet inn. Min erfaring er at det alltid går mer enn man tror... Endret 5. november 2014 av Zereta
Pengebingen Skrevet 3. november 2014 #4 Skrevet 3. november 2014 Vi hadde 22.000 i depositum der vi leide da vi kjøpte første gang. De pengene ble brukt til alt vi trengte. Holdt til alt. Kjøpte masse brukt Lurer til og med på om ikke det ble litt til overs av de også... Hadde jo mye fra før da, i en 2-roms. Kjøpe en 4-roms.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2014 #5 Skrevet 3. november 2014 Brukte vel rundt 1000kr i bensinpenger. Henta alt via gis bort siden på finn.no Anonymous poster hash: c9b7d...7e2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2014 #6 Skrevet 3. november 2014 Hva mener du med ekstra? Anonymous poster hash: 854a0...2ce Med ekstra mener jeg uten om det du vanligvis bruker på interiør, møbler osv. hver måned. Anonymous poster hash: 05c53...6aa
AnonymBruker Skrevet 3. november 2014 #7 Skrevet 3. november 2014 Hvor mye ekstra brukte du på etablering da du etablerte deg første gang, eller da du flyttet? Ønsker bare å se hva folk bruker på dette og evt. variasjoner her Anonymous poster hash: 05c53...6aa 500 kr til en brukt sofa på finn. Resten på gis bort på finn, hvitvarene var i leiligheten. Anonymous poster hash: c3cdd...d38
Gjest Wei Wei Skrevet 3. november 2014 #8 Skrevet 3. november 2014 Hvor mye ekstra brukte du på etablering da du etablerte deg første gang, eller da du flyttet? Ønsker bare å se hva folk bruker på dette og evt. variasjoner her Anonymous poster hash: 05c53...6aa Med ekstra mener jeg uten om det du vanligvis bruker på interiør, møbler osv. hver måned. Anonymous poster hash: 05c53...6aa Vannligvis kjøpte jeg ingen hvitevarer, møbler og slikt da jeg var uetablert og bodde på en møblert hybbel. Så da jeg etablerte meg for første gang, valgte jeg å leie med en annen person. Mitt bidrag var en ny vaskemaskin og kjøleskap. Hun kjøpte spisesett og komfyr. I tillegg måtte jeg skaffe meg en seng, minimum av kjøkkenredskap, og en sykkel. Så totalt brukte jeg ca 20 000 kr den første mnd da jeg gikk over fra å være en student med en koffert av eiendeler til en fast arbeidstaker med litt mer omfatende innbo. Da jeg flyttet for meg selv et år senere brukte jeg nye 20 000 kr for å suplere med manglende hvitevarer, en sofa og et garderobeskap. Alt dette bruker jeg fortsatt, 6 år senere.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2014 #9 Skrevet 3. november 2014 25 000 kroner for alt og ingenting på IKEA 30 000 kroner i depositum 6 000 kroner for TV 61 000 kroner bare for å komme i gang (heldigvis flyttet jeg inn i en leilighet med inkluderte hvitevarer, eller så hadde det vel fort blitt 15 000 kroner til) Anonymous poster hash: 1286f...2c2
Anglofil Skrevet 4. november 2014 #10 Skrevet 4. november 2014 (endret) Siden jeg alltid har leid møblert og egentlig aldri betalte noe for å etablere meg, så tar jeg heller utgangspunkt i da jeg kjøpte min første leilighet som jeg bor i nå. I tillegg er det i denne leiligheten jeg føler meg "ordentlig" etablert". Brukte: 100.000 kr på nytt kjøkken som inkluderte alle hvitevarer. 140.000 kr på nytt bad 20.000 kr på alt av oppussingsutstyr (maling m.m) møbler (seng, sofa tv-benk, bokhyller, skatoll, kjøkkenbord, kjøkkenstoler, kontorstol, verandamøbler, kjøkkenutstyr m.m) og elektronisk utstyr som tv m.m. Jeg hadde stort sett lite eller ingenting av møbler og lignende, så alt måtte jeg skaffe nytt. Møblene kjøpte eller fikk jeg stort sett brukt på finn.no, med unntak av sofaen og tv'en som jeg valgte å kjøpe helt nytt. Mvh Yvonne Endret 7. november 2014 av Yvonne
My_Lady Skrevet 4. november 2014 #11 Skrevet 4. november 2014 Tror vi brukte ca 80 000 på møbler og diverse nødvendigheter da vi kjøpte denne leiligheten. Stekeovn og oppvaskmaskin var her, og seng hadde vi fra før. Resten kjøpte vi nytt, mesteparten på ikea.
Sola de Skrevet 5. november 2014 #12 Skrevet 5. november 2014 I underkant av 20000 inkludert møbler og depositum.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #13 Skrevet 5. november 2014 "Etablert" oss i leid leilighet, umøblert men med kjøleskap, ovn og vaskemaskin som forrige leieboer ikke gadd å kjøre på fyllinga selv, så vi "arvet" dem. Vaskemaskina røk etter noen uker, ovnen fungerer halvveis og kjøleskapet ser ut som det kan ryke når som helst, men duger så lenge. Hadde vi hatt tilhenger hadde vi antagelig fått oppgradert dem gratis på finn, men når man må leie bil med henger så blir det ikke så billig lenger... Vi har kjøpt: - ny vaskemaskin, 3000 kr - brukt stuebord, kjøkkenbord, kjøkkenstoler, kommode, barneseng, lekegrind - 2000 kr - seng, madrasser, dyner, puter, sofa, TV-bord, kontorstol, noen hyller på IKEA - ca 10.000 kr - skrivepult, gulvteppe, gammel fryser, lenestol, avlastingsbord som vi fikk gratis da de skulle kastes allikevel I tillegg småting som stort sett ble kjøpt på bruktbutikken eller loppemarked, men dette ble tatt gradvis over de neste par årene. TV hadde vi allerede. Måtte også betale 5000 kr i startavgift for å få lagt inn internett og TV, men da med et billig abonnement så prisen fordelt på hver måned ble akseptabel når vi skulle bo her i flere år. Anonymous poster hash: 27a3b...951
Kassiopeia Skrevet 5. november 2014 #14 Skrevet 5. november 2014 Første gang jeg flyttet ut var jeg 16 år så ingen kostnader annet enn depositumgaranti. Tok alt av møbler hjemmefra. Første kjøp av leilighet var nå i sommer, før det har vi leid i flere år uten depositum. Når vi kjøpte leiligheten tømte vi bsu kontoene våre, hadde bare ca 50-55 tusen til sammen. Brukte pengene på nytt kjøleskap, dobbelseng, oppvaskmaskin, vaskemaskin, komfyr, tv, tv-bord, innlagt kabel til Internett og andre småting. Fikk også nytt spisebord og stoler fra besteforeldrene mine i innflyttningsgave, fant et som så helt ubrukt til 3500 på Facebook som kostet 11.000 nytt. Ga vekk og solgte alle de gamle tingene våre.
Cata Skrevet 5. november 2014 #15 Skrevet 5. november 2014 Ingen ekstra kostnader. Jeg flyttet på hybel som 19 åring og der var ferdig hybelkjøkkenløsning. Vaskemaskin fantes ikke så jeg måtte vaske klær for hånd. Sengebenken kom min far med "hjemmefra", og bordet snekret vi av litt treplanker og en plate til 50 kr. Da jeg byttet hybel et par år senere "investerte" jeg i en hybelkomfyr med stekeovn til ca. 1000 kr.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #16 Skrevet 5. november 2014 Ingen ekstra kostnader. Jeg flyttet på hybel som 19 åring og der var ferdig hybelkjøkkenløsning. Vaskemaskin fantes ikke så jeg måtte vaske klær for hånd. Sengebenken kom min far med "hjemmefra", og bordet snekret vi av litt treplanker og en plate til 50 kr. Da jeg byttet hybel et par år senere "investerte" jeg i en hybelkomfyr med stekeovn til ca. 1000 kr. Og der bor du enda? Har du aldri brukt noe på etablering? Ikke Kjøpt leilighet? Anonymous poster hash: 05c53...6aa
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #17 Skrevet 5. november 2014 Vi har sluppet unna veldig billig økonomisk, men vi har måttet gjøre veldig mye arbeid. Da vi for tre år siden bestemte oss for å flytte inn hadde leiligheten vært under oppussing i flere år. Dvs alt gammelt var revet ut og ingenting nytt satt opp. I løpet av mindre enn et år fikk vi gjort den beboelig, og nå er den nesten ferdig. Svigers, som eier leiligheten, betalte alt det som sitter fast, men vi monterte. Vi fikk noen møbler av en gammel dame vi hjalp med å flytte, hun hadde tenkt å kaste dem. Seng fikk vi ny i gave. Resten fant vi i kjeller og på loft hos familie. Etterhvert har vi suplert med flere ting nytt eller brukt, men det har ikke vært mange tusen, og det er fordelt over lengre tid. Anonymous poster hash: 6fadf...fce
Cata Skrevet 5. november 2014 #18 Skrevet 5. november 2014 Og der bor du enda? Har du aldri brukt noe på etablering? Ikke Kjøpt leilighet? Anonymous poster hash: 05c53...6aa Nei, men jeg regner "etablering" som da jeg flyttet ut fra foreldrehjemmet på permanent basis og det gjorde jeg da jeg flyttet på hybel.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #19 Skrevet 5. november 2014 Nei, men jeg regner "etablering" som da jeg flyttet ut fra foreldrehjemmet på permanent basis og det gjorde jeg da jeg flyttet på hybel. Ok, med etablering mener jeg selv når en etablerer seg i ny bolig, som hva en har kjøpt av møbler, interiør osv i denne boligen/flytting Anonymous poster hash: 05c53...6aa
pippip Skrevet 6. november 2014 #20 Skrevet 6. november 2014 Vi har nettopp flyttet fra 2-roms leilighet til hus, og har en lang liste med ting som må kjøpes. Vi har satt av 200 000 til dette, og jeg regner med at det meste av pengene blir brukt. De dyreste tingene er tilpassede garderober og vaskemaskin/tørketrommel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå