AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #1 Del Skrevet 2. november 2014 Er gravid i uke 34, og har fått hydronefrose. Den er total, og har derfor fått et dren i den ene nyren. Fått beskjed at det nok vil gå tilbake til normalen etter fødselen, men tenker at nyrebekkenet umulig kan ha godt av å ligge i klem i så mange uker?? Noen som har hatt dette, og har erfaringer med hva som skjedde etter fødselen? Anonymous poster hash: 846c6...496 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rinta90 Skrevet 2. november 2014 #2 Del Skrevet 2. november 2014 Ser det titt og ofte på CT (jobber som radiograf) Og de aller, aller fleste går det tilbake igjen, med mindre du er av den eldre garde. Det går nok fint, skal du se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #3 Del Skrevet 2. november 2014 Ser det titt og ofte på CT (jobber som radiograf) Og de aller, aller fleste går det tilbake igjen, med mindre du er av den eldre garde. Det går nok fint, skal du se Takk for svar! Godt å høre at det stort sett ordner seg selv. Er ikke så gammel, så regnes vel ikke som den eldre garde riktig ennå i hvert fall. Siden jeg ikke har tatt CT, men bare ultralyd er det ingen som egentlig helt vet hvordan ståa er, bare at det ikke kommer noe ut. Får smøre meg med tålmodighet, og krysse fingrene for at det ikke blir noen komplikasjoner utover det jeg allerede har.. Anonymous poster hash: 9c80b...af3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rinta90 Skrevet 2. november 2014 #4 Del Skrevet 2. november 2014 Takk for svar! Godt å høre at det stort sett ordner seg selv. Er ikke så gammel, så regnes vel ikke som den eldre garde riktig ennå i hvert fall. Siden jeg ikke har tatt CT, men bare ultralyd er det ingen som egentlig helt vet hvordan ståa er, bare at det ikke kommer noe ut. Får smøre meg med tålmodighet, og krysse fingrene for at det ikke blir noen komplikasjoner utover det jeg allerede har.. Anonymous poster hash: 9c80b...af3 Siden du er gravid, så vil det selvfølgelig ikke tas CT. Men en UL gir god nok informasjon om nyrefunksjonen utfra undersøkelsen og kliniske tester Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #5 Del Skrevet 2. november 2014 Jobber på nyreavdeling og hos de aller fleste går det bra. Det viktigste er gjort og det er å avlaste nyren med et slikt pyelostomikateter du har fått:) oppdages det ikke så er det større sjanse for varig skade. Anonymous poster hash: b28d2...2a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #6 Del Skrevet 2. november 2014 Jobber på nyreavdeling og hos de aller fleste går det bra. Det viktigste er gjort og det er å avlaste nyren med et slikt pyelostomikateter du har fått:) oppdages det ikke så er det større sjanse for varig skade. Anonymous poster hash: b28d2...2a0 Takk for svar! At det ikke oppdages er det nok ikke noen fare for, for noen sinnssyke smerter!! AU! Blir litt beroliget av dere som skriver at dere opplever det slik at de fleste ikke får varige problemer av dette! Blir bare litt urolig siden jeg har problemer med nyrene fra før, og ikke er spesielt lysten på flere! Anonymous poster hash: 9c80b...af3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #7 Del Skrevet 2. november 2014 Takk for svar! At det ikke oppdages er det nok ikke noen fare for, for noen sinnssyke smerter!! AU! Blir litt beroliget av dere som skriver at dere opplever det slik at de fleste ikke får varige problemer av dette! Blir bare litt urolig siden jeg har problemer med nyrene fra før, og ikke er spesielt lysten på flere! Anonymous poster hash: 9c80b...af3 Forstår det:) i de tilfellene hydronefrosen ikke går tilbake og skaper varig nyreskade er det som regel folk som ikke har oppsøkt legen tidlig nok, det er ikke alle som har vondt. Hvilke nyreproblemer har du fra før av om jeg kan spør?Anonymous poster hash: b28d2...2a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #8 Del Skrevet 2. november 2014 Forstår det:) i de tilfellene hydronefrosen ikke går tilbake og skaper varig nyreskade er det som regel folk som ikke har oppsøkt legen tidlig nok, det er ikke alle som har vondt. Hvilke nyreproblemer har du fra før av om jeg kan spør? Anonymous poster hash: b28d2...2a0 Heldige de som ikke har smerter, men selvsagt kjedelig om det skaper problemer i etterkant! Fikk nyresvikt for noen år siden, med påfølgende kronisk nyresykdom (minimal change disease eller glomerulonefritt etter hva jeg fikk beskjed om..). Må gå på vanndrivende i etterkant og aldri kommet meg helsemessig igjen etter det. Fryktelig kjedelig! Anonymous poster hash: 9c80b...af3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #9 Del Skrevet 2. november 2014 Heldige de som ikke har smerter, men selvsagt kjedelig om det skaper problemer i etterkant! Fikk nyresvikt for noen år siden, med påfølgende kronisk nyresykdom (minimal change disease eller glomerulonefritt etter hva jeg fikk beskjed om..). Må gå på vanndrivende i etterkant og aldri kommet meg helsemessig igjen etter det. Fryktelig kjedelig! Anonymous poster hash: 9c80b...af3 Glomerulonefritt er noe dritt. Går du til oppfølging hos nefrolog jevnlig da eller? Slik de oppdaget hydronefrosen?Anonymous poster hash: b28d2...2a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2014 #10 Del Skrevet 3. november 2014 Glomerulonefritt er noe dritt. Går du til oppfølging hos nefrolog jevnlig da eller? Slik de oppdaget hydronefrosen?Anonymous poster hash: b28d2...2a0 Har ingen oppfølging etter året med medisiner for nyresvikten. Bare en "kom tilbake når du får nyresvikt igjen!". Hydronefrosen ble oppdaget da jeg fikk skikkelige smerter og havnet på sykehuset for det. Nettopp vært hos legen, og prøver viser en høyst sannsynlig infeksjon i "den gode nyren".. Argh! Så lei og sliten!! Skal få time til ny ultralyd, og håper det går kjapt! Anonymous poster hash: 9c80b...af3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2014 #11 Del Skrevet 3. november 2014 Har ingen oppfølging etter året med medisiner for nyresvikten. Bare en "kom tilbake når du får nyresvikt igjen!". Hydronefrosen ble oppdaget da jeg fikk skikkelige smerter og havnet på sykehuset for det. Nettopp vært hos legen, og prøver viser en høyst sannsynlig infeksjon i "den gode nyren".. Argh! Så lei og sliten!! Skal få time til ny ultralyd, og håper det går kjapt! Anonymous poster hash: 9c80b...af3 Huffda! Det var da voldsomt da! Godt du får god oppfølging!Anonymous poster hash: b28d2...2a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå