UngDame32 Skrevet 2. november 2014 #1 Skrevet 2. november 2014 Hei. For en uke siden stoppet jeg opp og spise alt som har med søtt og gjøre. Jeg fant ut at nå var det nok etter at jeg har brukt og spise godter hver dag i store mengder. De siste dagene har jeg vært et følelsemessig vrak. Gråter for ingenting, og føler at alt er bare kaos. I kveld sa samboeren min at kanskje det er en kroppsli reaksjon fordi at jeg har kutte brått ut alt det søte og kroppen min må avvennes ifra sukker. Er det noe dere har erfaring med?
AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #2 Skrevet 2. november 2014 Helt klart! Du kan sammenlikne det med å kutte ut en slags avhengighet. Du vil bli deprimert og være det til kroppen venner seg til at du har kuttet ut sukker. Jeg personlig går i noe som heter FAA som heter Food Addicts Anonymous. Dette er en gruppe for oss som er sukkeravhengige. Hadde aldri klart det uten den gruppa. Og tro meg, jeg vet alt om å være deprimert når det kommer til å kutte sukker. Sukker var min beste venn!!!! Men når jeg spiser sukker blir jeg isolert og bygger mitt eget rede med dopet mitt. Helt forferdelig. Anonymous poster hash: cc6ca...a3d 1
UngDame32 Skrevet 2. november 2014 Forfatter #3 Skrevet 2. november 2014 Ja jeg hadde aldri trodd at jeg skulle reagere slik. Men det er nok som du sier, at jeg kutter ut en slags avhengighet og trøst. Jeg har jo heller ikke lyst på noe søtt, da jeg har følt meg kvalm hele uka. Har spist lite, og føler meg slapp og sliten. Håper bare dette går fort over! Er jo flaut når jeg plutselig begynner gråte f.eks på bussen. Skal ta meg en titt på siden FAA :-)
UngDame32 Skrevet 2. november 2014 Forfatter #4 Skrevet 2. november 2014 Forresten, kan det gi hjertebank og?
AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #5 Skrevet 2. november 2014 nattesvetting, hodepine, hjertebank og depresjoner. Les boka til Bitten Johnsen- Sukkerbomben Eller gå inn på www.nosugaradded.se Anonymous poster hash: cc6ca...a3d 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #6 Skrevet 2. november 2014 det er helt vanlig, etter to-tre uker vil du være helt fin igjen, du opplever bare en liten dupp. Anonymous poster hash: dea2f...bd3
AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #7 Skrevet 2. november 2014 I sjokolade finnes der et wtoff som irker på omtrent samme måten på hjernen som narkotika. Så dette er nok en forståelig kropslig reaksjon.Anonymous poster hash: e5c0b...5ad
msrnk Skrevet 7. november 2014 #8 Skrevet 7. november 2014 Ja, har dessverre mye erfaring der... Hadde et godtestopp da jeg var rundt 15 år, var i hormonell ubalanse og aktiv sportslig. Valgte derfor å slutte med sjokolade som alltid har vært min største synd. Etter en dag ble jeg fysisk dårlig og fikk abstinenser, ei uke etterpå var jeg veldig nedstemt og sliten. Det er jo et drøyt eksempel, men godteri og sukker gjør at du produserer og blir vandt til "lykkestoffer" stoffer i kroppen. I starten blir du glad og tilfreds, men etterhvert flyttes "fonøyd" punktet høyere opp. Og når noe har blitt en vane som kanskje ikke gjør at du merkbart føler deg bedre, men som plutselig stopper, da hopper du følelsesmessig ikke bare ned til der du var før, men enda lengre ned. Derfor sliter mange med å endre slike vaner. Men holder du deg unna søtt og tenker positivt (du vet jo HVORFOR du føler deg sånn, da er det kanskje lettere å forholde seg til det?) da vil du etterhvert omstille hjernen. Det kommer til å bli bra igjen! Og gratulerer som har valgt å gjøre dette - lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå