Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nyutdannet sykepleier, og skal flytte til en annen by om litt under 3 måneder. (Aller mest sansynlig)

Jeg har ikke krav på dagpenger, og har ikke fått jobb etter studiet. Nå begynner det å nærme seg at jeg skal flytte, men jeg er nødt til å ha en jobb. Imorgen helst.

Jeg tar hva som helst utenom sykehjem og hjemmsykepleien.

Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få en jobb "på dagen"? Hvor og hvordan jeg kan søke?

Jeg bor i Moss, så det er ikke akkurat mange utlyste stillinger å søke på. Ofte er uansett søknadsfristene lange, og så er det utvelgelsesprosess og intervjuer osv osv. Jeg trenger en jobb NÅ!

Noen tips? :) Takk!

Anonymous poster hash: 08e3f...b46
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nyutdannet sykepleier. Du kan ikke akkurat velge og vrake da. Hvis det er sånn hast så får du ta deg en runde på steder du kunne tenke deg å jobbe da...

Anonymous poster hash: 4397a...b55
  • Liker 5
Skrevet

Det er mange muligheter innen sykehjem og hjemmesykepleien, så jeg ville skaffet meg noe midlertidig å gjøre der mens jeg søker jobb, slik at jeg hadde hatt penger til mat og tak over hodet.

Selv om du tar på deg en jobb, betyr det ikke at du må bli værende der.

Ellers er Proffice, Manpower, Adecco osv et godt alternativ. Da kan du riktignok ende opp som smaksprøveutdeler på Meny, men igjen... Da har du til mat og tak over hodet.

Anonymous poster hash: e9063...8b8

• Liker 4
Skrevet

det er vel innen hjemmesykepleien og sykehjem jobbene er? man kan dessverre ikke velge som nyutdannet

Anonymous poster hash: 43447...cd9
  • Liker 1
Skrevet

Jeg klarer ikke å skifte bleier, så sykehjem og hjemmesykepleien er for meg utelukket. Jeg deler heller ut smaksprøver på Meny :)

ts

Anonymous poster hash: 39a1f...3a2
Skrevet

Du trenger en jobb i Moss, i tre måneder?

Bor selv rett utenfor Moss og har søkt en del jobber i det siste, så mulig jeg kan svare

Skrevet

Jeg bor også i Moss og trenger jobb. Har søkt og søkt, uten hell...

Skrevet

Og hva skal du gjøre om du får jobb på sykehus og får en pasient som bruker bleier? Tror ikke det å "ikke klare" å skifte bleier egentlig er forenelig med å være sykepleier.

• Liker 13
Skrevet

Ser du ikke er så glad i bleieskift, men om det ikke gjelder barnerumper kan du sikkert få noe i barnehage?

De fleste vikarbyråer er spesielt desperat etter vikarer nå når vinteren kommer. Mange blir syke, og mange skulker.

Sjekk det ut :)

Skrevet

Som sykepleier må du egentlig belage deg på bleieskift om du blir i sykepleieryrket. Jeg har selv jobbet på sykehjem og før jeg begynte grudde jeg meg veldig til dette med bleieskift, men helt seriøst, det var jammen ikke så ille som man skulle tro.

Bleieskiftet er en så liten del av jobben at man knapt rekker å tenke over det. Så klart vil det komme en og annen bleie som nesten vipper deg av pinnen, men de er sjeldne.

Dessuten er det ganske spennende med dette stellet også, det er ikke ei rompe som er lik ;)

Det er jo på sykehjem og slike steder det finnes jobbmuligheter, så om du virkelig MÅ ha en jobb syns jeg du burde svelge i deg bleieangsten, bleier er tross alt en del av det yrket du har utdannet deg i ;)

Lykke til uansett :)

• Liker 4
Skrevet

Du trenger en jobb i Moss, i tre måneder?

Bor selv rett utenfor Moss og har søkt en del jobber i det siste, så mulig jeg kan svare

Ja, kom gjerne med svar! :P

Skrevet

Jeg bor også i Moss og trenger jobb. Har søkt og søkt, uten hell...

Har du noen utdanning? Hvor har du søkt? :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg klarer ikke å skifte bleier, så sykehjem og hjemmesykepleien er for meg utelukket. Jeg deler heller ut smaksprøver på Meny :)

ts

som om man ikke kan ende opp med å skifte bleier på et sykehus...

• Liker 3
Skrevet

ts

Holdningene dine er jo helt på trynet, hvordan du i det hele tatt har kommet deg gjennom studiet eller har tenkt å jobbe som sykepleier er et god spørsmål... Jeg jobber på sykehus, men man bytter bleier der også, de fleste som blir innlagt er eldre mennesker og mange trenger hjelp med grunnleggende behov som bleieskift. Som nyutdannet har du heller ikke nok kunnskap til å kunne skaffe deg de jobbene som er på sykehus og uten bleieskift (som poliklinikk). Det faktum at du ikke har klart å skaffe deg jobb som sykepleier, som det er skrikende mangel på, er et varselstegn i deg selv. Ta deg sammen, ring rundt og få deg ekstravaktjobb, det kan ordnes på dagen. Syns absolutt ikke syns på deg når du har mulighet for å få jobb, men bare ikke gidder.

Anonymous poster hash: ec109...d68

• Liker 5
Skrevet

Hvorfor flytter du egentlig før du har fått deg jobb? De fleste får en jobb før de finner leilighet.

Anonymous poster hash: b9a9d...4df
Skrevet

Som sykepleier må du egentlig belage deg på bleieskift om du blir i sykepleieryrket. Jeg har selv jobbet på sykehjem og før jeg begynte grudde jeg meg veldig til dette med bleieskift, men helt seriøst, det var jammen ikke så ille som man skulle tro.

Bleieskiftet er en så liten del av jobben at man knapt rekker å tenke over det. Så klart vil det komme en og annen bleie som nesten vipper deg av pinnen, men de er sjeldne.

Dessuten er det ganske spennende med dette stellet også, det er ikke ei rompe som er lik ;)

Det er jo på sykehjem og slike steder det finnes jobbmuligheter, så om du virkelig MÅ ha en jobb syns jeg du burde svelge i deg bleieangsten, bleier er tross alt en del av det yrket du har utdannet deg i ;)

Lykke til uansett :)

Jeg skal jobbe i psykiatrien, det var også derfor jeg begynte på sykepleien. Jeg vet at veldig mange steder er bleieskift en del av sykepleiejobben, men det er også veldig mange steder det ikke er det. Jeg synes det blir helt feil å si at bleieskift følger med jobben som sykepleier..

Skrevet

Holdningene dine er jo helt på trynet, hvordan du i det hele tatt har kommet deg gjennom studiet eller har tenkt å jobbe som sykepleier er et god spørsmål... Jeg jobber på sykehus, men man bytter bleier der også, de fleste som blir innlagt er eldre mennesker og mange trenger hjelp med grunnleggende behov som bleieskift. Som nyutdannet har du heller ikke nok kunnskap til å kunne skaffe deg de jobbene som er på sykehus og uten bleieskift (som poliklinikk). Det faktum at du ikke har klart å skaffe deg jobb som sykepleier, som det er skrikende mangel på, er et varselstegn i deg selv. Ta deg sammen, ring rundt og få deg ekstravaktjobb, det kan ordnes på dagen. Syns absolutt ikke syns på deg når du har mulighet for å få jobb, men bare ikke gidder.

Anonymous poster hash: ec109...d68

Jeg har kommet meg fint gjennom studiet, takk. Hvis du jobber på sykehus på en avdeling med bleieskift og du trives med det, så er jo det superbra! :)

Skrevet

som om man ikke kan ende opp med å skifte bleier på et sykehus...

Det er mange avdelinger en ikke kommer borti det. Jeg har selv jobbet 6 mnd på postoperativ gynekologisk avd, hvor vi tok imot bl.a kvinner etter keisersnitt, og andre inngrep. Hos oss er det smertelindring og overvåking 1-4 timer før de sendes videre på sengepost. Ingen bæsj, ingen tiss, ingen stell (Utenom barselskyld for å skylde vekk blod), ingen dobesøk, ingen innlegging av kad, ingen mating. Ingen servering heller for den slags skyld. Heller ikke sengeskift ;)

Skrevet

Det er de færreste steder man slipper unna bleieskift. Og som nyutdannet sykepleier så er sjansen for å komme på en slik avd/sted veeeldig liten.

Når du er desperat etter jobb så må man ta det som er, sånn er det for alle.

Anonymous poster hash: 371bb...121
Skrevet

Det er mange avdelinger en ikke kommer borti det. Jeg har selv jobbet 6 mnd på postoperativ gynekologisk avd, hvor vi tok imot bl.a kvinner etter keisersnitt, og andre inngrep. Hos oss er det smertelindring og overvåking 1-4 timer før de sendes videre på sengepost. Ingen bæsj, ingen tiss, ingen stell (Utenom barselskyld for å skylde vekk blod), ingen dobesøk, ingen innlegging av kad, ingen mating. Ingen servering heller for den slags skyld. Heller ikke sengeskift ;)

Men man får ikke en slik type jobb som nyutdannet. Tørking av spy og skifte bind/bleier må man regne med.

Anonymous poster hash: 371bb...121

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...