Gå til innhold

Dersom du skulle selge noe for noen tusenlapper

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville du akseptert at kjøperen betaler via nettbank og får med seg tingen? Du kjenner ikke vedkommende...

Anonymous poster hash: 16e9e...ff2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Via nettbank der og da mens du er tilstede? Ja.

Ellers, nei. Da ville jeg funnet en annen løsning.

Anonymous poster hash: c2ba4...917
Skrevet

Nei, ikke når jeg ikke kjenner kjøperen. Kontanter, takk.

Anonymous poster hash: 4a6a7...bf5
Skrevet

Vedkommende kan jo betale over nettbank og så at du sjekket din konto för han drar avgårde med tingene

Så lenge du har fått pengene på konto så er det jo greit

Skrevet

Nei, kjøper kan ringe banken senere og si overføringen var feil og få det tilbake. Kontanter, takk. Det er ikke verre enn å dra innom en minibank på veien

Anonymous poster hash: b8e73...13a
  • Liker 2
Skrevet

Nei, jeg selger aldri noe for så å få pengene på konto. Det er ingen problem å kansellere overføringen, og det å få penger på konto tar gjerne et par timer, alt etter hvilke banker det skal overføres mellom.
Hvis de virkelig vil ha den tingen så får de betale kontant!

• Liker 2
Skrevet

Paypal er jo en rimelig sikker betalingstjeneste, eller også Finn Betalingsgaranti. Ellers holder også jeg en knapp på kontanter når det er kommet dithen at kjøper og selger har møttes hos en av partene.

Skrevet

DNB har en mulighet til å sette på en innstilling der pengene blir trukket fra konto øyeblikkelig. Kan ikke angre og trekke overføringen på den måten. Gjorde det på den måten da jeg solgte den forrige bilen min. Så at han overførte penger til konto og de ble trukket fra hans konto. Null problem!

Skrevet

Jeg ville nok helst tatt kontanter, men går god for paypal også!

Skrevet

Via nettbank der og da mens du er tilstede? Ja.

Ellers, nei. Da ville jeg funnet en annen løsning.

Anonymous poster hash: c2ba4...917

Det er like dårlig løsning, for kjøper kan jo bare dra rett hjem og slette den da

Anonymous poster hash: a451b...7af

Skrevet

Ville du akseptert at kjøperen betaler via nettbank og får med seg tingen? Du kjenner ikke vedkommende...

Nei, ikke tale om. Da kan kjøper betale i dag på nettbank, så hente varen når du ser det på nettbanken. Eller kjøper passerer vel en minibank på veg til deg. Ellrs ikke på tale

Skrevet

Nei, kjøper kan ringe banken senere og si overføringen var feil og få det tilbake. Kontanter, takk. Det er ikke verre enn å dra innom en minibank på veien

Anonymous poster hash: b8e73...13a

Dette stemmer ikke helt. Kan hende det kommer an på banken, men har opplevd å overføre feil selv, og det er ikke noe banken kan gjøre noe med. Det er ditt eget ansvar.

Anonymous poster hash: 65d06...8d0

Skrevet

Har solgt og kjøpt en del ting på finn.no igjennom årene, og her er det enten overføring før man får produktet/får det tilsendt, eller kontant betaling. Skjønner ikke at kjøper har lyst til å fikle med nettbanken foran deg? Er det ikke lettere å bare ta ut penger av en minibank?

Skrevet

På min konto blir pengene trekt med en gang :klo: Men jeg ville også tatt kontanter

Anonymous poster hash: 50691...18d
Skrevet

Det er like dårlig løsning, for kjøper kan jo bare dra rett hjem og slette den da

Slette hva da? Regningen som ligger på forfall? Om pengene faktisk er trukket av betalers konto, er det ikke en skit banken kan gjøre med det. Det har vært endel saker i media der folk har betalt til feil konto, da må de bare ta tapet.

Anonymous poster hash: 317fb...f5f

Skrevet

Hvis jeg først treffer kjøperen så skal det betales kontant. :)

Skrevet

Jeg har nettopp solgt en merkejakke for et par tusen, kjøper fikk med seg jakken og gikk hjem og satte inn pengene.
Nå har jeg pengene på konto. :)

Men jeg noterte hennes fulle navn, mobilnummer og kontonummer.

Anonymous poster hash: 82437...69d
Skrevet

Jeg har nettopp solgt en merkejakke for et par tusen, kjøper fikk med seg jakken og gikk hjem og satte inn pengene.

Nå har jeg pengene på konto. :)

Men jeg noterte hennes fulle navn, mobilnummer og kontonummer.

Anonymous poster hash: 82437...69d

Hva hadde du gjort hvis du ikke fikk pengene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...