Gå til innhold

Andre date

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal til for at du vil gå på 2. date med en person du har møtt for første gang? Feks en du har møtt og snakket med på byen en gang, en du har møtt via en datingsside etc.

Svar gjerne både kvinner og menn! :)

Anonymous poster hash: 0888b...3b8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

At jeg er interessert i å bli bedre kjent med vedkommende, enten jeg føler det kan være et potensial for noe mer der eller at jeg er fasinert på et eller annet vis.

Skrevet

At jeg er interessert i å bli bedre kjent med vedkommende, enten jeg føler det kan være et potensial for noe mer der eller at jeg er fasinert på et eller annet vis.

Men hvilke egenskaper må han ha for at du skal bli interessert i å bli bedre kjent med han? :) Og har personligheten, kjemi eller utseende mest å si?

Til syvende og sist er jo personligheten viktigst, men er utseende ganske/veldig viktig så tidlig i bli-kjent fasen? Hvis man feks kommer i snakk med en på et utested, så rekker man jo ikke å bli kjent eller få så veldig godt inntrykk av hvordan personen er, så hva er det da som skal til for å ønske å møte han igjen? At dere hadde samme interesser, at han virket snill og morsom, at han er kjekk eller noe annet?

Flere må gjerne svare :D

Ts

Skrevet

Men hvilke egenskaper må han ha for at du skal bli interessert i å bli bedre kjent med han? :) Og har personligheten, kjemi eller utseende mest å si?

Til syvende og sist er jo personligheten viktigst, men er utseende ganske/veldig viktig så tidlig i bli-kjent fasen? Hvis man feks kommer i snakk med en på et utested, så rekker man jo ikke å bli kjent eller få så veldig godt inntrykk av hvordan personen er, så hva er det da som skal til for å ønske å møte han igjen? At dere hadde samme interesser, at han virket snill og morsom, at han er kjekk eller noe annet?

Flere må gjerne svare :D

Ts

Det er faktisk ikke så lett å si, en kombinasjon kanskje? Tror jeg lettere kan si hva slags typer jeg ikke faller for, enn å gi en god beskrivelse av "min type mann". Viktigst er selvsagt interessen for vedkommende - han kan være så kjekk som bare det, men kan vi ikke prate skikkelig sammen, mister jeg interessen raskt. Men jeg liker nok generelt litt snille menn, og tenker nok gjerne over om det er en jeg kunne se meg selv sammen med. Han må gjerne være litt lik meg, samtidig som utfordrer meg og kanskje tøyer komfortsonen min litt. Har heller ikke sterke preferanser hva gjelder utseende, men bør ikke være lavere enn meg og ikke ekstremt stor/radmager. Glimt i øyet og humor er viktig, liker menn som får meg til å le og føle meg bra - og det gjør han jeg treffer nå, så god match der!

• Liker 1
Skrevet

Flere som vil svare? :) Må dere føle at det er veldig god kjemi der for at dere skal ønske å møte en dere nettopp har møtt (f.eks på byen) igjen?

Skrevet

Kan jeg spørre hvorfor du lurer på dette?

For meg handler det om det er det ubestemmelige som gjør at jeg er nysgjerrig på å få vite mer. Det er vanskelig å beskrive akkurat hva det er.

• Liker 1
Skrevet

Kan jeg spørre hvorfor du lurer på dette?

For meg handler det om det er det ubestemmelige som gjør at jeg er nysgjerrig på å få vite mer. Det er vanskelig å beskrive akkurat hva det er.

He-he, skal møte en mann for første gang senere denne måneden... :)

Vi skal møtes på et utested (sammen med venner) så det ikke blir en typisk date (vi har ikke møttes via noe datingsside, men har felles bekjente, la hverandre til på facebook og har chattet litt med hverandre der), og jeg er sjenert og bruker litt tid på å åpne meg, så om kjenner jeg meg selv rett kommer jeg ikke til å klare å gi så mye av meg selv på bare en kveld, dessverre.. Er redd for at han ikke skal ville møte meg igjen om jeg ikke får vist ordentlig hvem jeg er første gang vi møtes :(

Skrevet

Du må ikke ta denne personlig nødvendigvis, men om du ikke klarer å vise hvem du er og det eneste du viser at du er en drittkjerring, er det ikke sannsynlig at det vil være interessant å treffe deg igjen..

Anonymous poster hash: 0dcba...b60

Skrevet

Åh, jeg forstår deg godt. Det er ikke noe greit å føle det sånn. Det er ikke et råd som er lett å ta, men prøv å slappe av, lytt til ham og vis oppmerksomhet og interesse. Du kan, dersom det passer inn i samtalen, si til ham at du er sjenert, og bruke det som grunn til å møte ham igjen i mer rolige omgivelser.

• Liker 1
Skrevet

Utseende betyr mye på første date, skal innrømme det. Jeg legger ned en del tid i forberedelser for å se mest mulig bra ut selv og forventer at han gjør det samme. Møter daten opp uflidd og åpenbart uten å ha tenkt på hvordan han ser ut,så blir det første og siste gang vi møtes uansett om han virker grei ellers.

Humor betyr også veldig mye.Kan han få meg til å le er mye gjort.Jeg ser også på hvordan han oppfører seg i sosiale settinger.Er han f.eks.høflig ovenfor andre når vi er ute,er det et stort pluss.

Å klø seg i nesen eller stikke fingen inn i munnen for å fjerne matrester er ikke ok. Det er kanskje litt strengt,men det skal mye til før jeg drar på ny date med en som gjør dette.

Blir det mye snakk om alvorlige,triste eller kjedelige tema går jeg fort lei. Jeg styrer alltid unna slikt på de første treffene,og foretrekker lette samtaleemner med mye humor.Jeg liker heller ikke de som virker over-seriøse og skal spørre meg ut om antall tidligere forhold,om jeg vil ha barn innen 1 år osv...

Tips til deg ts:

Vær snill mot deg selv og ha troen på at du er en spennende dame for ham å bli kjent med.Kle deg i noe feminint som du føler deg fin og komfortabel i.

En annen ting som kan være lurt er å lage en liten liste over samtaleemner du kan ta opp.

Jeg vet at noen mener dette er tull og at slikt bør tas som det kommer.Men er du sjenert vil det kunne hjelpe deg på vei,og resten kommer av seg selv :) Musikk,mat,uteliv, hobbyer,utdanning,sport, reiser/ferier,filmer, aktuelle tv-serier,osv...Det er mye du kan snakke om,men unngå gravalvorlige og triste tema.

Du har en fordel i at dere er ute sammen med andre, så da trenger dere ikke nødvendigvis prate sammen hele tiden :)

Kos deg på date og ta ting som det kommer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...