AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #1 Skrevet 2. november 2014 har en kredittkortgjeld på 22 000 kroner. Har kontaktet banken min med spørsmål om få bakt dette inn i boliglånet og dette sier de at de kan gjøre- men lurer på hvordan dette fungerer i praksis og om det er lurt? Anonymous poster hash: 4ee6d...d19
nojac Skrevet 2. november 2014 #2 Skrevet 2. november 2014 Ja det lønner seg hvis du ikke får så høy opplåningsgrad at vilkårene på boliglånet blir dårligere. Og mange banker forsyner seg med etableringsgebyr etc ved refinansiering. Be banken om et tilbud,og sjekk alternativer på finansportalen.no Hvis du refinansierer bør du nok om mulig øke rammen med mer enn 22 000 (forutsatt at du ikke søler pengene bort)
AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #3 Skrevet 2. november 2014 så det å bake inn disse i boliglånet vil regnes som refinansiering? må spørre, for har ikke greie på dette.Hva mener du med å sjekke finansportalen, at jeg hvis min bank tar høyt gebyr skal flytte hele boliglånet? jeg ønsker ikke å låne mer, bare få "vekk" denne gjelden. er det feil å tenke at 22 000 kroner ekstra på et boliglån på 1 mill ikke utgjør noen stor forskjell? Anonymous poster hash: 4ee6d...d19
nojac Skrevet 2. november 2014 #4 Skrevet 2. november 2014 Det spørs hvor mye gebyr banken vil ha for å gjøre denne endringen. Etableringsgebyr? Ny tinglysning? Sørg i tilfelle for å tinglyse et beløp som gir rom for økning av lånebeløp. 22 000 er jo svært lite å refinansiere for. Sikker på at du ikke trenger mer de nærmeste årene? Å sjekke finansportalen betyr bare å sjekke om andre kan gi bedre vilkår når du først er i gang med dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå