AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #1 Del Skrevet 2. november 2014 Jeg har en 2-åring som må være hjemme fra barnehagen i morgen. Synd å si det men jeg gruer meg litt. Hun er fryktelig utålmodig og blir fort sutrete. Det er vanskelig å finne på noe som hun syns er morsomt i mer enn to minutter. I dag har vi f.eks prøvd Lego og tegning. Morsomt noen minutter, så er hun ferdig. Tenkte å prøve fingermaling i morgen, men det tar jo ikke akkurat lange tiden. Noen som har tips til en sliten og lite kreativ mamma? Anonymous poster hash: 5d325...a5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #2 Del Skrevet 2. november 2014 Jeg har en på 1,5 som også er litt utålmodig når det gjelder tegning osv. Jeg bruker å la han få putte skitne klær inn i vaskemaskina, det syns han er gøy. Samtidig får jeg gjort litt husarbeid ellers så ser han på tegnefilm når jeg lager middag, vi bader (han elsker å bade) leker gjemsel hvor jeg gjemmer meg bak møbler og sier titt-tei når han ser meg. Alt dette er jo ikke noe som tar så veldig lang tid da.. Hm. Ta ut gryter på gulvet og la hun putte ting oppi de, stable oppå hverandre osv? Min erfaring er at alt annet som er barnets egne leker er mer gøy. Anonymous poster hash: 437e2...41b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #3 Del Skrevet 2. november 2014 Jeg har en 2-åring som må være hjemme fra barnehagen i morgen. Synd å si det men jeg gruer meg litt. Hun er fryktelig utålmodig og blir fort sutrete. Det er vanskelig å finne på noe som hun syns er morsomt i mer enn to minutter. I dag har vi f.eks prøvd Lego og tegning. Morsomt noen minutter, så er hun ferdig. Tenkte å prøve fingermaling i morgen, men det tar jo ikke akkurat lange tiden. Noen som har tips til en sliten og lite kreativ mamma? Anonymous poster hash: 5d325...a5c ta på regntøy og gå ut? Anonymous poster hash: 892f9...a5e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #4 Del Skrevet 2. november 2014 ta på regntøy og gå ut?Anonymous poster hash: 892f9...a5e Hun er syk, så vi holder oss helst inne. Hun er i form nok til å finne på ting, men feber og hoste, så vil helst ikke ut i regnet med henne. Anonymous poster hash: 5d325...a5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #5 Del Skrevet 2. november 2014 Hun er syk, så vi holder oss helst inne. Hun er i form nok til å finne på ting, men feber og hoste, så vil helst ikke ut i regnet med henne.Anonymous poster hash: 5d325...a5c en liten luftetur om feberen ikke er høy er bare sunt. Anonymous poster hash: 892f9...a5e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #6 Del Skrevet 2. november 2014 hvis hun er syk så kanskje hun ikke er så "vanskelig" i morgen da? Dere kan jo bake noe sammen, det tar jo litt tid og hun kan hjelpe deg, det synes hun nok er kjempestas. les litt bøker, forklar henne ulike farger og dyr osv. Anonymous poster hash: 520f5...7d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #7 Del Skrevet 2. november 2014 så kan du legge henne i vognen og gå en lang tur uttpå dagen! Anonymous poster hash: 520f5...7d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #8 Del Skrevet 2. november 2014 hvis hun er syk så kanskje hun ikke er så "vanskelig" i morgen da? Dere kan jo bake noe sammen, det tar jo litt tid og hun kan hjelpe deg, det synes hun nok er kjempestas. les litt bøker, forklar henne ulike farger og dyr osv. Anonymous poster hash: 520f5...7d6 Hun har vært syk i helgen, og er mer sutrete nå enn til vanlig Ellers takk for tips Anonymous poster hash: 5d325...a5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #9 Del Skrevet 2. november 2014 Når mine er syke og slappe vil de ligge på sofaen og se på tv. Når jeg er syk vil jeg også selv slappe mest mulig av. Roer hun seg ikke med barnetv? Evt: Puslespill Bøker Leke med vann og vannlekerAnonymous poster hash: 83e0e...365 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #10 Del Skrevet 2. november 2014 Når mine er syke og slappe vil de ligge på sofaen og se på tv. Når jeg er syk vil jeg også selv slappe mest mulig av. Roer hun seg ikke med barnetv? Evt: Puslespill Bøker Leke med vann og vannlekerAnonymous poster hash: 83e0e...365 Hun har fått sett mye TV i helga, men som sagt, hun er en meget utålmodig dame, og det er begrenset hvor lenge hun klarer å sitte i ro om gangen. Men hun er glad i bøker, så vi kan prøve på det Anonymous poster hash: 5d325...a5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 2. november 2014 #11 Del Skrevet 2. november 2014 Mange barn er "flinke til å være syke", dvs. at de orker å gjøre mye mer enn voksne og større barn gjør med ganske høy feber. Min jente sover omtrent aldri når hun har feber, kun nå i det siste. Hun orker å gjøre mye hjemme, selv om hun ikke kan gå i barnehagen. Så det kan jeg forstå. Ikke veldig sannsynlig at en 2-åring kan se på TV en hel dag uten å gå bananas. Fingermaling er lurt. Så kan hun leke med vann i badekar/balje etterpå.l Fin måte å lindre feber på. Litt frisk luft ute kan også hjelpe, bare en kort tur gjør henne ikke sykere i alle fall. Få gjøre noe hun vanligvis ikke får lov til, f.eks. ta ut alle smykkene dine eller alt i en kjøkkenskuff. Min elsket smykkeesken min på den alderen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #12 Del Skrevet 2. november 2014 Mange barn er "flinke til å være syke", dvs. at de orker å gjøre mye mer enn voksne og større barn gjør med ganske høy feber. Min jente sover omtrent aldri når hun har feber, kun nå i det siste. Hun orker å gjøre mye hjemme, selv om hun ikke kan gå i barnehagen. Så det kan jeg forstå. Ikke veldig sannsynlig at en 2-åring kan se på TV en hel dag uten å gå bananas. Fingermaling er lurt. Så kan hun leke med vann i badekar/balje etterpå.l Fin måte å lindre feber på. Litt frisk luft ute kan også hjelpe, bare en kort tur gjør henne ikke sykere i alle fall. Få gjøre noe hun vanligvis ikke får lov til, f.eks. ta ut alle smykkene dine eller alt i en kjøkkenskuff. Min elsket smykkeesken min på den alderen. Dette var lure tips! Takk :-)Anonymous poster hash: 5d325...a5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemini Skrevet 2. november 2014 #13 Del Skrevet 2. november 2014 Ta henne med på husarbeid. Høres fryktelig kjedelig ut, men vår på 1,5 elsker det. Hun får en liten bøtte med litt vann i og en klut, så går hun rundt med meg og vasker. Selv hater jeg vasking, men hun syns det er supergøy, og så får vi gjort litt fornuftig mens vi likevel er hjemme. 😜 Blir en del vannsøl da, men det er jo bare å tørke opp. Støtter også opp om det tipset å leke med dine smykker. Mammas smykkeskrin er en vinner. Vår lille liker ikke tv, men om vi setter ipadden slik at hun får filme seg selv (om du skjønner hva jeg mener) kan hun være opptatt i en time med å gjøre grimaser og danse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #14 Del Skrevet 2. november 2014 Vasking kan vi gjøre! Hun syns hvert fall det er gøy å tørke opp etter seg hvis hun søler Anonymous poster hash: 5d325...a5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mintgrønn Skrevet 3. november 2014 #15 Del Skrevet 3. november 2014 Vår snart toåring har vært sjuk mye i det siste og av og til vil han bare ligge i ro og se på tv, men når har er i bedre form så leker vi med duplo, plastalin, perler (sånne store) tegning, maling, vi har bakt eplekake der han heller alt i mixmasteren og setter på ovnen. Han tømmer og setter på oppvaskmaskinen og syns det er skikkelig gøy, hiver klær i vaskemaskinen, vasker gulvet, bordet osv med en klut, puslespill, lese bøker, vi leker med biler, vi løper rundt i huset mens jeg prøver å ta han, han og jeg tar en dusj sammen og tegner på dusjdøra (når det blir doggete), leker med sånne plastdyr, såpe, av og til blåser vi såpebobler i stua og han prøver å ta dem, han hjelper meg med å lage mat (kuttet opp pølser til lapskaus), leker i kjøkkenskuffene, prøver å bygge tårn av ting jeg finner på kjøkkenet (stearinlys, kopper, bokser) ipad, hjelper meg med å støvsuge og hvis formen er ok nok så tar vi oss en liten trilletur, kaster stein i en dam feks. men enig, ville ikke tatt med meg en febersyk unge med hoste ut i regnværet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2014 #16 Del Skrevet 6. november 2014 Vi bygger hytte: Noen laken over spisebordet, saueskinn på gulvet, inn med en liten lampe og så ligger vi med bamser og pledd og leser bok. Vi lager "mat", dvs. at hun kokkelerer på lekekomfyren til meg. Kanskje får hun havregryn med et par rosiner i, eller epleterninger til å ha oppi gryter og fordele på tallerkner etter de har "kokt", litt vann i tekannen og så videre. Vanligvis leker hun med sånn tøymat fra ikea og lignende, så det er veldig stas når hun får ekte mat. Har også funnet ut at det er veldig pop å lage smykker, altså ha store tre-perler og elastisk smykkesnor festet i svær nål (som ikke er spiss). Det er enkelt, og veldig stolt øyeblikk når det er ferdig til å knyttes og brukes! Ansiktsmaling, hvis du har det i hus (dette er ikke noe jeg gjør til vanlig altså, det er til "krisedager" ) La henne male deg også! Lakke negler Lage kake eller pannekaker, la henne helle oppi ingrediensene og hjelpe å røre dem ut. Bygger togbane Danser ...slo meg nå at det var veldig stereotypiske "daaaaame-aktiviteter" vi gjør, guri malla. Mat, smykker, jåleri. Huff. Anonymous poster hash: 6da5a...e88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå