Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pynter ikke. Er ikke glad i jula, så gjør en innsats for at det ikke skal vises at det er jul.

Anonymous poster hash: 94a78...188

Word.

:fnise:

Gjest Margit Spat
Skrevet

Pynter til advent første søndag i advent, men det er så enkelt som adventsstake på bordet og adventsstjerne i stuevinduet.

Til jul pynter jeg en eller annen gang mellom 20. og 23. desember. Juletreet pyntes ikke før den 23.

Ikke rart at folk er lei av jula og julepynten, og kaster ut all jul midt i romjula, hvis de har hatt julepynten framme i over en måned.

Skrevet

Pynter til advent første søndag i advent, men det er så enkelt som adventsstake på bordet og adventsstjerne i stuevinduet.

Til jul pynter jeg en eller annen gang mellom 20. og 23. desember. Juletreet pyntes ikke før den 23.

Ikke rart at folk er lei av jula og julepynten, og kaster ut all jul midt i romjula, hvis de har hatt julepynten framme i over en måned.

Jeg tror mange unge er som meg og ikke er hjemme i julen. For å få litt jul der man bor må man starte litt før. For min del tror jeg også det kommer fra studietiden, jeg vill ha litt pynt, og måtte dermed pynte før eksamenstiden, som for min det er de tre første ukene i desember. Og jeg blir ikke lei pynten. Har jo nesten like mye pynt ute resten av året, bytter det bare ut med jule-elementer i desember.

Skrevet (endret)

Setter opp alt, inkludert juletre (ikke ekte selvsagt) 1. desember eller 1. søndag i advent avhengig av hva som kommer først. Begynner riktignok med julebrus og juleting lenge før, pynter bare ikke før 1. desember :)

Edit:
Og nei, jeg blir ikke lei. Elsker jul, og lar gjerne julepynten stå opp til en uke etter nyttår :D

Endret av PrinsesseNila
Gjest Fluttershy
Skrevet

Blir absolutt ikke lei jeg heller. Rydder bort julepynten litt etter litt i begynnelsen av januar. Den eneste jeg kan bli lei av er hvis juletreet drysser mye.

Skrevet

Har allerede begynt litt :sjenert:

Til mitt forsvar er jula den eneste høytiden jeg bryr meg om.

Skrevet

Vi pynter til advent første søndag i advent. Da kommer adventsstjerne, adventsstake, illa lys og litt lilla pynt opp.

Jul feirer vi ikke hjemme, men hos foreldrene våre.

Min mor gjør det samme som meg i forhold til advent og i tillegg fester de lys på en busk ute. Noen dager før julaften pynter hun til skikkelig julehus og treet kommer opp. Tidligere var det vanlig å ha juletreet og pynten oppe ganske lenge etter jul, men har lagt merke til at det har blitt mer og mer vanlig å pynte tidligere og så fjerne pynten tidligere etter jul. Litt trist syns jeg for da blir det så mørkt og trist. Min mor bruker å ha det oppe ganske lenge, men fjerner adventsstjerner og adventsstaker.

Anonymous poster hash: 33d97...bcc
Skrevet

Rundt 1. desember. Liker å ha julestemning så lenge som mulig, ettersom jeg ikke feirer der jeg bor.

Skrevet

Henger opp lysdekorasjoner 30 november. Det er en greie jeg har, det må være den 30 :)

Julepynt ellers fra 1 desember. Men ikke alt på en gang.

Gjest Linn Cathrin
Skrevet

1. desember! Juletreet tar vi ikke inn før 22. desember, og da pynter vi det samme kveld.

Gjest Sunshine23
Skrevet

1 desember begynner vi å pynte. Ser ingen grunn til å pynte tidligere.

Skrevet

klarer snart ikke vente mer, har bestemt meg for å pynte om nøyaktig 1 uke :fnise: å så sparer jeg juletreet til 1.des. må ha litt "god" tid på å få julestemning :tree::biggrin:

Skrevet (endret)

1 desember. Eller første søndag i advent egentlig, men i år er jeg ikke hjemme den søndagen. Alt unntatt juletre kommer opp da. :)

I min bok er det en stor, stor "julesynd" ( :fnise: ) å pynte til jul, høre på julemusikk eller spise pepperkaker før det faktisk er advent. :P Hvis en venninne av meg hadde pyntet til jul en uke fra nå så hadde jeg unngått å komme på besøk fram til advent faktisk var i gang.. :P

Endret av Teriyaki
Skrevet

Røde gardiner og duker, adventsstjerner (har 6) og adventsstake kommer opp om 3 uker. Resten (tre + masse diverse pynt rundt om i huset) kommer opp tre uker etter det igjen. Pepperkaker og julebrus har jeg begynt med alt... Kremt..

Anonymous poster hash: eb4b8...3ed

Skrevet

Har begynt å pynte litt nå, men tror ikke folk hadde lagt merke til det hvis de kom til oss. Gubben klarer ikke å se det :fnise: Tenker å få opp juletreet mellom 1 og 10 desember siden vi reiser bort 20.desember og kommer hjem i januar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...