Pip-pip Skrevet 2. november 2014 #21 Skrevet 2. november 2014 (endret) Stort sett siste helgen i november Edit: Juletreet kommer ikke inn døren hos oss før lille julaften. Endret 2. november 2014 av Pip-pip
FantasDick Skrevet 2. november 2014 #22 Skrevet 2. november 2014 1. desember eller første søndag i advent. Juletreet blir satt opp 23. desember.
Gjest Sprettballen Skrevet 2. november 2014 #23 Skrevet 2. november 2014 Jeg lurer på, dere som sier dere pynter til jul 1. desember, hvor mye bruker dere egentlig å pynte? Jeg har aldri sett noen som har hatt fullt julehus med nisser, engler, julekrybbe, juleduker osv før tidligst rundt 20.desember. De jeg kjenner som har startet å pynte tidlig til jul har egentlig en veldig diskrét pynt med julens farger, og med mer lys, og kanskje noen røde eller hvite gardiner, men ellers lite julepynt. Den eneste julepynten de har er egentlig juletreet, som kommer opp noen dager før jul. Stemmer dette for dere også?
Gjest Olivia Benson Skrevet 2. november 2014 #24 Skrevet 2. november 2014 Jeg lurer på, dere som sier dere pynter til jul 1. desember, hvor mye bruker dere egentlig å pynte? Jeg har aldri sett noen som har hatt fullt julehus med nisser, engler, julekrybbe, juleduker osv før tidligst rundt 20.desember. De jeg kjenner som har startet å pynte tidlig til jul har egentlig en veldig diskrét pynt med julens farger, og med mer lys, og kanskje noen røde eller hvite gardiner, men ellers lite julepynt. Den eneste julepynten de har er egentlig juletreet, som kommer opp noen dager før jul. Stemmer dette for dere også? Vi har røde duker, røde/hvite lys og noen nisser. Ikke mye pynt altså, bare nok til at man ser det er jul Pluss juleservise. Prikken over i'en er jo juletreet, men det kommer ikke før noen dager før juleaften.
Rachelzane Skrevet 2. november 2014 Forfatter #25 Skrevet 2. november 2014 Jeg lurer på, dere som sier dere pynter til jul 1. desember, hvor mye bruker dere egentlig å pynte? Jeg har aldri sett noen som har hatt fullt julehus med nisser, engler, julekrybbe, juleduker osv før tidligst rundt 20.desember. De jeg kjenner som har startet å pynte tidlig til jul har egentlig en veldig diskrét pynt med julens farger, og med mer lys, og kanskje noen røde eller hvite gardiner, men ellers lite julepynt. Den eneste julepynten de har er egentlig juletreet, som kommer opp noen dager før jul. Stemmer dette for dere også? fyllt med pynt rundt 1-desember juletre også! liker å komme godt i stemning
Gjest Keikolina Skrevet 2. november 2014 #26 Skrevet 2. november 2014 Aldri, liker ikke julepynt. Har kun juletre pga. barna
Trollbarn Skrevet 2. november 2014 #27 Skrevet 2. november 2014 Pynter til advent 1. desember (eller evnt. til 1. søndag i advent) med adventsstake og -stjerne, krans på ytterdøra, svibler m.m. Ca. ei uke før julaften bytter jeg gardiner, putetrekk og duker og så kommer gjerne julepynten frem litt og litt frem til lillejulaften, og da tas treet inn og pyntes.
Fiolinisten Skrevet 2. november 2014 #28 Skrevet 2. november 2014 Noen få ting kommer fram 1 advent, litt mer den 2. Sånn går det helt fram til julaften. Jeg kommer dog ikke til å ha juletre i år.
Gjest caramiacaramella Skrevet 2. november 2014 #29 Skrevet 2. november 2014 1 desember. Gleder meg så!
Gjest Skrevet 2. november 2014 #30 Skrevet 2. november 2014 Pynter til advent første søndagen i advent, men da kun med adventsstake, stjerne i vinduet, lilla detaljer og muligens en julestjerne eller to (blomsten altså). Ellers har jeg pleid å vente med nisser, rødt og juletre til 23. desember, men i år blir det pynting noen dager tidligere siden vi reiser bort.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #31 Skrevet 2. november 2014 Pynter ikke. Er ikke glad i jula, så gjør en innsats for at det ikke skal vises at det er jul. Anonymous poster hash: 94a78...188 1
Rosa Sitron Skrevet 3. november 2014 #32 Skrevet 3. november 2014 Jeg lurer på, dere som sier dere pynter til jul 1. desember, hvor mye bruker dere egentlig å pynte? Jeg har aldri sett noen som har hatt fullt julehus med nisser, engler, julekrybbe, juleduker osv før tidligst rundt 20.desember. De jeg kjenner som har startet å pynte tidlig til jul har egentlig en veldig diskrét pynt med julens farger, og med mer lys, og kanskje noen røde eller hvite gardiner, men ellers lite julepynt. Den eneste julepynten de har er egentlig juletreet, som kommer opp noen dager før jul. Stemmer dette for dere også? Fullt pyntet med alt jeg har. Har ikke juletre for jeg er aldri hjemme i romjulen.
Gjest Fluttershy Skrevet 3. november 2014 #33 Skrevet 3. november 2014 Jeg lurer på, dere som sier dere pynter til jul 1. desember, hvor mye bruker dere egentlig å pynte? Jeg har aldri sett noen som har hatt fullt julehus med nisser, engler, julekrybbe, juleduker osv før tidligst rundt 20.desember. De jeg kjenner som har startet å pynte tidlig til jul har egentlig en veldig diskrét pynt med julens farger, og med mer lys, og kanskje noen røde eller hvite gardiner, men ellers lite julepynt. Den eneste julepynten de har er egentlig juletreet, som kommer opp noen dager før jul. Stemmer dette for dere også? Full pynting fra 1 desember her. Alt kommer opp uten om juletreet, det pyntes noen dager før julaften. Kjenner flere som tar frem alt tidlig i desember. En kjenning pynter juletreet også 1 desember.
Gjest Skrevet 3. november 2014 #34 Skrevet 3. november 2014 1 søndag i advent! I år pusser vi opp, så håper at alt er på plass før det skjer! Kjedelig å pynte opp om det blir mye støv og rot etterpå
melatonin Skrevet 3. november 2014 #35 Skrevet 3. november 2014 julepynt som i nisser osv kommer opp litt etter litt i desember, men ikke før den 12 i hverfall. Røde duker og lys er ikke før rundt den 20. men litt svibler, noen kranser osv kommer opp litt før. Har ikke vokst opp med fult julepyntet hus fra den 1.desember så synes det er fryktelig tidlig...
AnonymBruker Skrevet 3. november 2014 #36 Skrevet 3. november 2014 Aldri, liker ikke julepynt. Har kun juletre pga. barna Så koselig for barna da... Ærlig talt, sett egoet til side for barnas skyld.Anonymous poster hash: 60efd...b34 3
Blå Trombone Skrevet 3. november 2014 #38 Skrevet 3. november 2014 1. søndag i advent/1. desember henger jeg opp stjerner i vinduene og tar fram litt adventpynt (adventstake, lilla løper på bordet og et kalenderlys). 6. desember kommer St. Nicolas-figuren fram. Lucia-dagen henger jeg opp julegardiner, henger krans på døra, henger opp lys ute. Etter 4. søndag i advent kommer julepynten fram, men juletreet må vente helt til 23. desember. Hvis vi bruker plast-treet hender det at vi pynter det 4. søndag i advent, men det brukes bare hvis en allergiker i familien skal feire jul hos oss. Julepynten fjernes litt etter litt fra 1. nyttårsdag, og alt er som regel borte 6. januar (13. dag jul), selv om det er vanlig å vente til 20. dagen her.
GammelKaktus Skrevet 3. november 2014 #39 Skrevet 3. november 2014 Her blir det pyntet 1. advent helga Og dette året skal vi få oss et kunstig juletre og da skal det og opp. Liker å ha julestemning hele måneden
Gjest Sprettballen Skrevet 3. november 2014 #40 Skrevet 3. november 2014 Vi har røde duker, røde/hvite lys og noen nisser. Ikke mye pynt altså, bare nok til at man ser det er jul Pluss juleservise. Prikken over i'en er jo juletreet, men det kommer ikke før noen dager før juleaften. fyllt med pynt rundt 1-desember juletre også! liker å komme godt i stemning Fullt pyntet med alt jeg har. Har ikke juletre for jeg er aldri hjemme i romjulen. Full pynting fra 1 desember her. Alt kommer opp uten om juletreet, det pyntes noen dager før julaften. Kjenner flere som tar frem alt tidlig i desember. En kjenning pynter juletreet også 1 desember. 4 av 4 som har fullt julepyntet hus fra 1.desember, men bare en som har en minimalistisk pynting. Ja ja, da falt teorien min om at hvor tidlig man pynter med alt man har avhenger av mengden i grus. Å pynte til jul er koselig, uansett når pyntingen starter og slutter, og det er morsomt å lese om de ulike tradisjonene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå