Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hm.. usikker på når jeg skal sette opp julepynt. ifjord mener jeg at jeg tok det opp 1.november, men er usikker. jeg står litt mellom senest 1 desember og nå, så når pynter dere til jul?

Skrevet

1 desember går julestaken opp + litt pynt ute på døren, potteplanter osv, lys i buskene ved porten.
Juletreet går ikke opp før ca 20 desember.

Anonymous poster hash: 4757b...5e9
Gjest Sprettballen
Skrevet

23.desember.

Pynter til advent til 1. desember, eller første søndag i advent.

• Liker 6
Gjest Olivia Benson
Skrevet

1.desember. Ingenting julete kommer i hus før desember. Syns det er tidlig jeg da, men jeg syns førjulstiden er så koselig og får mer glede av pynten da, enn etter julaften. Første nyttårsdag orker jeg ikke se en eneste nisse eller engel til, så da forsvinner det ned igjen :)

• Liker 3
Skrevet

Til første søndag i advent. Jula feirer jeg ikke hjemme hos meg selv, men der jeg feirer den pyntes det ikke før lillejulaften.

Skrevet

1. desember eller første søndag i advent. (som da i praksis ofte er 30 november eller 1. lørdag i advent) I år blir det nok gjort før første helgen, bare for at det skal vare pyntet til jeg er hjemme igjen på søndagen.

Skrevet

Pyntar til advent første helga i advent (lilla, adventsstjerne, adventslys etc). Til jul pyntar vi mellom 21. og 23. desember, litt etter korleis resten av timeplanen ser ut - og kva dag julafta er på. Juletreet kjem fram 22. eller 23. desember.

Gjest Fluttershy
Skrevet

Jeg kunne begynnt allerede nå :nigo:

Jeg bruker å begynne i slutten av november. Jeg elsker å pynte til jul og vil ha pynten fremme lengst mulig. Åh som jeg gleder meg! :fnise:

Gjest bustyvel
Skrevet

I år skal jeg pynte første søndag i advent, juletreet kommer opp ca. 20.desember :)

Skrevet

Jeg kunne begynnt allerede nå :nigo:

Jeg bruker å begynne i slutten av november. Jeg elsker å pynte til jul og vil ha pynten fremme lengst mulig. Åh som jeg gleder meg! :fnise:

føler med deg! vil ha julestemning nå! tror hvis det hadde vært snø hadde jeg begynt nå, men får vel PRØVE å vente til slutten av november :D :tree:

Skrevet (endret)

1. desember kommer det hvite julestjerner i stuevinduet og jeg henger opp en "julesnor" som jeg fester julekortene i. Resten av julepynt kommer frem i midten av desember og juletreet 23 desember.

Endret av Havbris
Skrevet

pynter første desember.

Skrevet

Pynter 1. desember. Bor i en kjip studentbolig og da er det hyggelig med litt ekstra pynt :)

Skrevet

Lille julaften. Før det er det bare adventstaken som kommer opp.

Anonymous poster hash: 6dda2...426
Skrevet

1. søndag i advent eller 1. desember, litt avhengig av hva som kommer først og hvor mye jeg jobber og sånt. Jula er desember, for meg. Jeg hopper over advent (som for meg er et mer sært, kristent påfunn) og går rett på jul. I bekmørke, triste og kalde desember der vi ikke ser snurten av sola er det godt med julelys og pynt for å live litt opp :) Men ikke i november! Da blir jeg dritlei jula før vi nærmer oss julaften.

(For øvrig er det litt snodig å pynte til jul i fjord :fnise: Lysefjorden, da, eller en annen fjord?)

Anonymous poster hash: 69d2d...8a7
  • Liker 2
Skrevet

minitre ,julestjerner og gardiner er på plass 1.desember.Resten av huset blir pyntet fra den 15.de og utover

Skrevet

I år er det første gangen jeg har min egen leilighet, så i år skal jeg pynte 15 november tenkte jeg. Da jeg skal feire julen hjemme i Norge med familie fra 25 desember, vil jeg pynte her så jeg får litt julestemning og få anledning til å pynte litt :laugh:

Skrevet

Duker, gardiner, adventstaker og adventstjerne, dørpynt + noen lyskuler tar jeg frem første Søndag i advent, nisser og annet pynt kommer frem om regel helgen før julaften (pleier å ha et lite selskap da, så er litt alright med pynt) treet kommer inn og blir pyntet 23 Desember :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...