AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #1 Skrevet 2. november 2014 Dere jenter som jeg ser på gata hver dag, med langt, sunt, superfint og glansfullt hår - hva gjør dere? Selv har jeg fra naturen veldig brusete, bølgete hår som er litt tørt. Ganske langt. Jeg pleier å slette det men synes ikke det blir så flott som det har potensiale til å bli. Så, hvilke produkter kan jeg bruke? Slik ser min hår-rutine ut: - vaske med define/sunsilk shampoo og balsam - føne tørrt - spraye med slik varmebeskyttende spray fra vita - slette - går over med wella moroccan oil her og der så det blir mer glansfullt. Allikevel er det fortsatt litt tørrt, og har en del fly-away hår som bruser seg til på toppen og litt her og der. Oljen hjelper på glansen, men blir fort matt igjen i løpet av dagen. Finnes det produkter som holder disse småhårene mer samlet, slik at de ikke stikker ut her og der hele tida? hva annet kan jeg prøve?Anonymous poster hash: 3fcd3...9eb
AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #2 Skrevet 2. november 2014 Håret mitt er som ditt. Jeg bruker endel penger på det for at det skal se bra ut. Tar en behandling som heter straigh and shine. Dette koster ca 4000 og gjør håret helt rett og fint i ca ett år tid før jeg må ta behandlingen på nytt. Anonymous poster hash: 4165d...619
Prestekragen Skrevet 2. november 2014 #3 Skrevet 2. november 2014 Bruk bedre shampoo og balsam, define og sunsilk (beklager, men) suger. Jeg bruker fargebevarende shampoo fra Hempz (lilla), lillashampo til det blonde i håret mitt, proteinkur fra Redken innimellom, og alltid olje fra Kitoko - den er fantastisk og lukter helt vilt godt. Også passer jeg på å klippe meg jevnlig så jeg ikke har tørre og slitte tupper. 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #4 Skrevet 2. november 2014 For meg har ikke shampomerke så mye å si, så bruker gjerne define. men legger litt penger i en god hårkur som jeg gjerne bruker (som balsam) flere ganger i uka. Men det viktigste er at jeg kun tørker litt forsiktig med håndkle, og lar det lufttørke. ALDRI føner eller rettetang etc. Jeg tar i hårolje mens det er vått. Grer aldri håret før det er tørt. Ellers gjør jeg minst mulig med det. Kun en glansvask i ny og ne (gir håret mitt en fin glans og litt mørkere farge enn jeg har). Aldri striper eller permanent farge. Klipper tuppene når jeg syns de ser tørre ut (ca 3-4 ganger i året). Anonymous poster hash: c2b81...dba
Gjest incognita Skrevet 2. november 2014 #5 Skrevet 2. november 2014 Varmebeskyttende må i håret FØR du føner.
isbiten. Skrevet 2. november 2014 #6 Skrevet 2. november 2014 Ha i varmebeskyttende produkt før du føner. 2
cherry blossomed. gone. Skrevet 2. november 2014 #7 Skrevet 2. november 2014 olivenolje og egg helst med alkis i og loreal balsam og keratindefine shampoo. jeg har tørt skadet slitt hår selv og dette er det ENESTE som funker.
umwar Skrevet 2. november 2014 #8 Skrevet 2. november 2014 Brusete, bølgete og tørt hår bør ikke kombineres med Define shampo, føn OG rettetang! Det er jo oppskrift på ødelagt/mindre pent hår. En god shampo/balsam gjør halve jobben frem mot fint hår. Beskyttende spray er ikke mer enn litt beskytrelse. Håret blir fremdeles skadet. Prøv å unngå varmebehandling en stund, og håret ditt vil bli vesentlig bedre. Lufttørking med litt olje/serum over er gull på mitt grove,bølgete hår. 3
dillyduzit Skrevet 2. november 2014 #9 Skrevet 2. november 2014 Når jeg virkelig retter det ut: - Evital gul shampo + balsam (kurer 1-2 ganger i uken, noen ganger K-pak, Redken Extreme, All soft - alt ettersom) - Lufttørker - Varmebeskyttende spray - Grer igjennom håret - Føner resten dersom noe ikke er tørt. - Grer igjen - Retter. GHD. Merker dog at håret ble veldig mye finere "rettet" ut etter et langt opphold fra rettetangen og føneren.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2014 #10 Skrevet 3. november 2014 Høres ut som mitt hår før. Ble mye bedre da jeg gikk over til å bruke shampoo og balsam fra Fudge som heter "smooth shot", tar i marocconoil når jeg har håndkletørt hår og lar det lufttørke. Anonymous poster hash: 5363c...e37
Okapi Skrevet 3. november 2014 #11 Skrevet 3. november 2014 Jeg er ikke jente, men setter en femmer på at jeg har det lengste håret på forumet, og det er også slett som bare juling. Glansen lar jeg andre vurdere. Varmebehandling sliter skikkelig på håret. Skjønner du må slette det, men dropp iallefall føningen. Erfaringsmessig har sjampovalg ekstremt lite å si, nesten alt duger, merker forskjellen best på lommeboka. Hvor ofte vasker du det?
AnonymBruker Skrevet 3. november 2014 #12 Skrevet 3. november 2014 Ikke bare jeg som har "kruspersille" hår ser jeg! Uff det er skikkelig kjedelig. Men heldigvis har jeg endelig funnet løsningen på problemet( når det ikke er regn ute, for da tror jeg ingenting hjelper) Jeg har prøvd alt foruten dyre behandlinger hos frisøren ettersom håret vokser jo ut igjen, og da er det samme problem igjen. Brukt flere tusen på både bra Shampo, balsam, varmebeskyttelse, oljer osv, men det var ikke før jeg kjøpte GHDs rettetang som jeg endelig ble fornøyd med håret mitt(like fornøyd som etter at frisøren hadde rettet det ) Bra produkt+bra rettetang=jeg fornøyd Jeg leta på nettet etter hvilken rettetang som var best og kom inn på ei side som heter Best i test Guiden. Der hadde de to vinnere, men jeg valgte GHDs tang, ettersom jeg har hørt så mye bra om den. Og det viktigste av alt: Bruk ikke rettetang på fuktig hår Anonymous poster hash: 4962f...a24
AnonymBruker Skrevet 3. november 2014 #13 Skrevet 3. november 2014 Jeg bruker balsammetoden jeg da, og føler det fungerer bra. Har ihvertfall ikke behov for sjampo. Jeg har fra naturens side bølgete, tørt og litt knuskete hår. Og selv om jeg aldri bruker noe som helst varme i håret (ikke føning en gang), og jeg klipper endene minst en gang i måneden, så har jeg fortsatt litt tørt hår. Dermed er jeg livredd for å bruke noe form for rettetang i det når det er så skjørt fra før av. Nå skal jeg kjøpe en balsam som er litt mer fuktgivende enn den jeg bruker nå da, siden den er mer en vaskebalsam. Satser på at det vil gi meg enda litt mer glansfullt hår. Anonymous poster hash: 246ea...6fb
kills Skrevet 3. november 2014 #14 Skrevet 3. november 2014 Glansspray. Verre er det ikke. Finnes mange ulike på markedet, jeg bruker en fra Bed Head.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2014 #15 Skrevet 3. november 2014 Jeg tror du bør fokusere mer på hvordan du får det håret du alt har til å bli finere, og ikke så mye på hvordan du skal få et hår du ikke har anlegg for. Det er mye bedre for håret, så da kan du få mye finere hår i lengden. Jeg har veldig rett hår, og har alltid ønsket meg krøller eller i hvertfall litt bølger så det ikke er så forbanna rett hele tiden. Likevel har jeg bestemt meg for å ikke bruke varme for å forme håret, for det er viktigere for meg at det er langt og sunt. Anonymous poster hash: d67b8...12e
Gjest earlgrey Skrevet 7. november 2014 #16 Skrevet 7. november 2014 (endret) Jeg har langt, rett hår. Vet ikke om det jeg gjør er "riktig", men dette funker for meg: - Vaske det annenhver dag - Har de siste 2 ukene brukt balsammetoden, merker at håret har blitt enda litt glattere - Bruker hårmaske fra kerastase 1 gang i uka - Bruker ikke varme/føner på håret (med mindre jeg har det veldig travelt) - Stusser håret ca 5 cm annenhver måned - Bruker ingen hårprodukter i håret Endret 7. november 2014 av earlgrey
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå