Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøper dere mye/kun økologisk?

Hvor mange medlemmer i familien?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2000-4000 kr, alt etter på hvor mye jeg spiser ute i løpet av en måned, og om jeg er flink til å ta med lunsj på jobb eller ikke. Nå lager jeg ofte opp store porsjoner og fryser ned, på den måten vil jo hva jeg bruker variere veldig. Noen ganger får jeg "ånden" over meg og lager en masse mat en dag som fryses ned (supper og burgere eksempel). Da kan jeg den måneden ligge ganske høyt på hva jeg har brukt på mat, men neste måned nesten ikke bruke noe.

Er en person, spiser nesten bare plantebasert mat, noe økologisk mat, glutenallergiker.

Anonymous poster hash: 30b0a...ca3
  • Liker 1
Gjest Wei Wei
Skrevet (endret)

1800 kr

Bor alene, men har venner på besøk et par ganger i uka.

Endret av Wei Wei
Gjest Daenerys
Skrevet

Ca 3500-4000, kjøper lite økologisk, men nesten bare rene matvarer, som gjør at det blir dyrere. Blir mye fisk, kylling osv pga matvarer jeg ikke tåler, hvis ikke skulle vi fint klart oss på kanskje 3000. Vi er 2 voksne.

Skrevet

2000-4000 kr, alt etter på hvor mye jeg spiser ute i løpet av en måned, og om jeg er flink til å ta med lunsj på jobb eller ikke. Nå lager jeg ofte opp store porsjoner og fryser ned, på den måten vil jo hva jeg bruker variere veldig. Noen ganger får jeg "ånden" over meg og lager en masse mat en dag som fryses ned (supper og burgere eksempel). Da kan jeg den måneden ligge ganske høyt på hva jeg har brukt på mat, men neste måned nesten ikke bruke noe.

Er en person, spiser nesten bare plantebasert mat, noe økologisk mat, glutenallergiker.

Opptil 4000 kr for mat til kun en person :sjokkert::sjokkert:

Jeg bruker 1500 kr i måneden, og dette inkluderer tannkrem, toalettpapir, såper og vaskemidler. Jeg er sannsynligvis glutenintolerant, så spiser også glutenfritt. Nå har jeg et bevisst forhold til økonomi da jeg er student, men uansett. 4000 kr i mnd er sykt!

Anonymous poster hash: b8bb9...aae

• Liker 1
Skrevet

Familie på tre. Bruker 12 lapper. Fatter det ikke...

Anonymous poster hash: 59a18...470
Skrevet

Jeg bruker 1500 kr i måneden, og dette inkluderer tannkrem, toalettpapir, såper og vaskemidler. Jeg er sannsynligvis glutenintolerant, så spiser også glutenfritt. Nå har jeg et bevisst forhold til økonomi da jeg er student, men uansett. 4000 kr i mnd er sykt!

Denne diskusjonen har vi hatt før. 500,- kr per uke er overhodet ikke sykt. Ikke gjør deg til. Vi er to og bruker ca. 8000,- inkl. toalettartikler o.l. Vi har råd til det og spiser også en del ute. Hadde vi hatt en lavere inntekt ville vi også vært nødt til å stramme inn litt. Sånn er det bare.

Anonymous poster hash: c30f1...fa1

• Liker 4
Skrevet

Ligger en plass mellom 2000-2500. En person.
Har allergi mot hvete, melk,sukker og frukt. Så er ikke alltid så enkelt å få tak i billig mat som jeg tåler. Men, økonomien går rundt med det matbudsjettet, så da ser jeg ingen problemer med å ha det sånn :)

Skrevet

7000 ca. To voksne og en fireåring.

Skrevet

Ganske mye. Ca 2000, kanskje til og med litt over det. Jobber fast, spiser ute et par ganger i mnd, og inviterer venner til middag et par ganger i mnd.

Gjest Magdalene
Skrevet

Bruker ca 1800 i uken, så rundt 8000kr i mnd. Bruker å spise ute et par ganger i mnd, som kommer i tillegg.

Kjøper mye rene råvarer, frukt og grønt, og velger ofte økologisk der det er tilgjengelig.

Er to voksne, og to barn under fem år.

Skrevet

Det er inklusive hva jeg bruker på restaurant og. Periodevis flere ganger i uka. I tillegg til at jeg storhandler. Så det er ikke hver mnd jeg bruker så mye.

Men jeg ser aldri på pris, vurderer om jeg ikke kan stikke ut med venner å spise og jeg har romslig økonomi. Så da unner jeg meg å stikke ut og spise med venner ganske ofte eksempel.

Skrevet

4000 kr. Vi er to stykker. Unner oss det vi vil stort sett. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Vi er 2 stk og jeg bruker ca 1200 og han ca 3800 - så 4000 omtrent.
Kjøper en del økologisk.

Skrevet

Vi er 2 stk og jeg bruker ca 1200 og han ca 3800 - så 4000 omtrent.

Kjøper en del økologisk.

Ehh... Dette blir 5000 😄

• Liker 1
Skrevet

Merker at jeg skammer meg når jeg leser hvor lite andre bruker på mat. Til vårt forsvar, bor vi midt i Oslo, og spiser ute en god del. Men vi bruker betraktelig mye mer enn de fleste her i tråden!

Anonymous poster hash: b00d0...cd0
Skrevet

Ehh... Dette blir 5000

Hahaha, ja, ser nå at jeg tok litt i: 2800 skulle det selvfølgelig være. Sorry! :P

Skrevet

Hahaha, ja, ser nå at jeg tok litt i: 2800 skulle det selvfølgelig være. Sorry! :P

😄😄😄

Og når jeg først er her inne - vi bruker 10.000-12.000 i mnd på mat 😁 Vi er 2 voksne og 3 barn i alderen 9-13 år 😊

Summen innebærer også noe toalettartikler, restaurantbesøk osv 😊

Skrevet

Vi har et budsjett på 6000 i mnd, er to voksende og to barn (barna er her 50% av tiden).
I matbudsjettet inngår mat, hygiene, vaskemidler, lørdagsgodt/lommepenger av og til, noen ganger film (hvis vi handler på coop)+++

Kjøper ikke økologisk.

Utenom dette kjøper vi av og til lunch på eget kort, så alt i alt kan vi nok fort legge på 1500 ekstra til sammen (brus, vann, lunch, alkohol, kafè osv som ikke går på mat kortet)

Skrevet

4000-5000 i måneden, inkludert husholdsartikler og hygieneartikler som kjøpes på matbutikk. Vi er to voksne og tenker lite over hva vi kjøper. Kunne helt klart ha brukt mindre dersom vi var mer bevisste, men føler ikke at det er nødvendig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...