Pandore Skrevet 19. juli 2004 #1 Skrevet 19. juli 2004 Jeg lurer på hvor lenge på forhånd dere fikk bestille kirke? Jeg var og hørte for en stund siden, men da sa de at jeg ikke fikk bestille før etter nyttår. Vi skal gifte oss 2.juli.
cecily Skrevet 19. juli 2004 #3 Skrevet 19. juli 2004 Feststed og kirke var det første vi reserverte, da var bryllupet et år frem i tid.
Gjest Tabby Skrevet 19. juli 2004 #4 Skrevet 19. juli 2004 Kirken bestilte jeg halvannet år før siden det er nyttårsaften og den er på en fredag. Hun som jobber på kirkekontoret her har visst veldig oversikt og det var ikke noe problem å bestille så lang tid før. Fikk beskjed om at vi ville få alle papirene fra dem i januar i år og de kom. Men jeg har lest at flere her inne ikke får bestille så tidlig som vi har gjort. Lokalet bestilte vi da det var ca ett år igjen.
tuji Skrevet 19. juli 2004 #5 Skrevet 19. juli 2004 Det varierer fra kirke til kirke når de begynner å ta imot vielser for neste år.
Martha Stewart Skrevet 19. juli 2004 #6 Skrevet 19. juli 2004 Vi (dvs min kjære) måtte bestille kirken halvannet år før fordi den er så populær. Han prøvde å bestille allerede i høst, men fikk beskjed om å ringe igjen etter nyttår. Så var han den første som bestilte for 2005 - uten at jeg visste noe før han fridde! Flinke gutten... :kysse: (Gjett om han har fått mye goodwill for det...!)
Snorkie Skrevet 19. juli 2004 #7 Skrevet 19. juli 2004 Vi bestilte også kirke et år i forveien (selv om det ble mye frem og tilbake med datoer i starten...)
ringblomst Skrevet 19. juli 2004 #8 Skrevet 19. juli 2004 Vi bestilte kirken to år før, men da ble det kun skrevet på en post-it-lapp, etter som de ikke hade kjøpt 2004-boken.
Sita Skrevet 19. juli 2004 #9 Skrevet 19. juli 2004 Vi bestilte kirken vel et år før, det er jeg glad for at vi gjorde, var flere som hadde vært tidlig ute!!
hoppende Skrevet 20. juli 2004 #10 Skrevet 20. juli 2004 Vi bestilte godt over et år i forveien. Vi var de første som bestilte den dagen, men det er høysesong og jeg ville være sikker på at jeg fikk kirken jeg ville :-)
Gjest Anonymous Skrevet 20. juli 2004 #11 Skrevet 20. juli 2004 Vi bestilte vel ikke kirken før i februar og vi gifter oss i august, men det kunne vi bare gjøre ettersom kirken ikke er spesielt populær. Vi hadde ringt litt rundt og sjekket før det, da.
jea Skrevet 21. juli 2004 #12 Skrevet 21. juli 2004 Jeg bestilte kirken i jan-03 ...Giftet oss 29 mai-04
Wayah Skrevet 21. juli 2004 #13 Skrevet 21. juli 2004 Vi også var litt over ett år i forveien, og det var allerede et annet par som også hadde bestilt den dagen. Heldigvis ønsket vi ikke samme tidspunkt :-) Synes det høres litt hektisk ut når en ikke får bestille før på nyåret jeg, tror ikke jeg hadde likt det...
Gjest Tex Skrevet 21. juli 2004 #14 Skrevet 21. juli 2004 Jeg bestilte kirken i jan-03 ...Giftet oss 29 mai-04 Vi også.
Gjest Poirot Skrevet 21. juli 2004 #15 Skrevet 21. juli 2004 Kan man ikke bestille før, så gjelder jo dette andre også. Ring og sjekk en gang til om dette stemmer (gjerne snakk med en annen om det er mulgi). Er det riktig, så hør når du kan ringe, og ring før dette tidspunktet (på riktig dag) , evt møt opp når kirkekontoret åpner.
minniepus Skrevet 21. juli 2004 #16 Skrevet 21. juli 2004 Vi bestilte et år før. Men det er sant som Poirot sier; får ikke dere bestille, så får heller ingen andre, så da kan det ikke bli opptatt.
Vendelin Skrevet 21. juli 2004 #17 Skrevet 21. juli 2004 Jeg prøvde bestille 2 år før fordi det er en veldig populær kirke. Det var for tidlig sa dama. :-? Jeg måtte vente til etter nyttår. Da var det nesten 1 og 1/2 år i forveien. Ringte et par dager etter jeg egentlig skulle og da var det allerede ei som hadde bestilt samme dagen. Totalt er vi 4 som gifter oss samme dag. Så husk å bestille i god tid dersom det er en populær kirke eller en populær årstid. Ei venninde av meg måtte utsette bryllupet et år fordi det var fullt i kirken samme kirke, da prøvde hun bestille 15 mnd i forveien.(de hadde 2 aktuelle datoer på forsommeren) Dersom dere får beskjed om å "ringe etter en dato så ring dagen etter den datoen (siden kanskje flere har fått samme beskjeden)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå