Gå til innhold

Bloggere og engelske titler på innlegg

Riskrem

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Zeitgeist

Bare litt bonusunderholdning ettersom engelskkunnskapen er ganske dårlig hos mange av dem.

:fnise:

Thihihi, det har du helt rett i. Kanskje engelsklærere kan printe ut tekstene fra disse bloggene og bruke de i undervisninga? "Kjære elever, i dag skal vi lese korrektur på dette innlegget fra denne kjente bloggeren. Et poeng for stavefeil, to poeng for grammatiske feil. Klar, ferdig, gå!".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det for å henvende seg utenlandske lesere? Skjønner likevel ikke hvorfor siden resten av teksten er på norsk, men tenkte kanskje det var noe sånt...

Utenlandske lesere kan også lese innlegg som i utgangspunktet er på norsk. Det er bare å kopiere teksen og lime den inn i Google Oversetter. En vil jo få noen merkelige oversettinger innimellom da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Hva så om tittelen er på engelsk? Jeg synes det er bra jeg, kanskje fordi de synes det høres bedre ut på engelsk, og det er ikke for å være søkbare for engelske lesere. Hvilke engelske lesere ville ha interessen av å lese en norsk tekst de ikke skjønner bæret av????

Det er ikke kleint, men bare dere som får det til å bli kleint på måten dere tenker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del synes det blir ganske så ukonsekvent å skrive hovedteksten på norsk, mens bildetekstene stort sett alltid er på engelsk. Les: KA.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva så om tittelen er på engelsk? Jeg synes det er bra jeg, kanskje fordi de synes det høres bedre ut på engelsk, og det er ikke for å være søkbare for engelske lesere. Hvilke engelske lesere ville ha interessen av å lese en norsk tekst de ikke skjønner bæret av????

Det er ikke kleint, men bare dere som får det til å bli kleint på måten dere tenker.

Problemer er at det er ganske mye skrivfeil, feil setningsoppbygging, og det vi kaller for nor-english.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det meste høres bedre ut på engelsk, rett og slett.. så lenge vi forstår hva som står er det vel ingen problem .. et lite pluss er kanskje at blogglesere som er i yngste laget for slik påvirkning snur i døra da det blir litt kjedelig med en overskrift de ikke forstår? :fnise: (den var ikke helt særriøs for de som ikke så den)

uansett, noen glemte;

NEW INS
sunny day/rainy day
SUMMERTIME
THOSE SHOES/THAT JACKET/THOSE PANTS
sleepy/sweet dreams

...osvosv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver man på engelsk kan man jo lettere få litt internasjonale lesere, for eksempel ved at de ser overskriften og kan bruke oversettelse på resten av teksten. Men jeg er ganske enig i at det er skikkelig teit. (Og jeg tar meg selv i å gjøre det noen ganger, haha!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...