Gå til innhold

Bloggere og engelske titler på innlegg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser en del blogger hver dag for underholdning og inspirasjon. Det siste året virker det som om "alle" norske bloggere bruker engelske titler på innleggene sine. Det samme går om og om igjen:

"Shades of grey"

"Shades of blue"

"Ready for the weekend"

"Night out"

Osv :P

De aller fleste gjør det, og fitliving er et godt eksempel: http://fitliving.blogg.no

Blir liksom litt for dumt. Høres helt malplassert ut. Bare meg eller?

*kniiiis* <3

:ironi:

• Liker 4
Skrevet

Føler meg truffet :P men vi snakker engelsk hjemme og 90% av vennene våres er engelsk talende. Så føler jeg er litt unnskyldt

Skrevet (endret)

Føler meg truffet :P men vi snakker engelsk hjemme og 90% av vennene våres er engelsk talende. Så føler jeg er litt unnskyldt

Edit: Glem det, jeg så at den var oppdatert nå :)

Endret av Pip-pip
Skrevet

Edit: Glem det, jeg så at den var oppdatert nå :)

Hæ?

Skrevet

Hæ?

Haha, sorry. Trodde det andre ble stående..

Spurte først om link til bloggen din, siden den jeg har sett før ikke hadde vært oppdatert på en stund. Men så at du hadde oppdatert den nå :)

Skrevet

Haha, sorry. Trodde det andre ble stående..

Spurte først om link til bloggen din, siden den jeg har sett før ikke hadde vært oppdatert på en stund. Men så at du hadde oppdatert den nå :)

Ååå. Okai, da henger jeg med :)

Var en liten tur innom å oppdaterte ang forlovelsen, utenom det er nok bloggen fremdeles ganske dø :(

Skrevet

Ååå. Okai, da henger jeg med :)

Var en liten tur innom å oppdaterte ang forlovelsen, utenom det er nok bloggen fremdeles ganske dø :(

Ja, det var det jeg hadde sett. Så trodde ikke var aktiv lenger.

Du kan jo oppdatere fremover mot bryllup feks :)

Skrevet

Ja, det var det jeg hadde sett. Så trodde ikke var aktiv lenger.

Du kan jo oppdatere fremover mot bryllup feks :)

Har veldig lyst, men har dessverre sjeldent overskudd til det :(

Skrevet

Ja, det er skikkelig lol. "Today I wear this", "Brekkie and flowers", "Those boots", "Today's" osv..kleint

• Liker 5
Skrevet (endret)

Ja, jeg synes det blir litt for dumt i lengden med disse "trendy", engelske overskriftene.

"Dagens brekkie" tar kaka.

Endret av totes_mc
  • Liker 8
Skrevet

Det verste er jo "dagens I want" som frk. badendyck har skrevet en del. Den overskrifta svir i øynene...

• Liker 2
Gjest Kritisk
Skrevet

Leser en del blogger hver dag for underholdning og inspirasjon. Det siste året virker det som om "alle" norske bloggere bruker engelske titler på innleggene sine. Det samme går om og om igjen:

"Shades of grey"

"Shades of blue"

"Ready for the weekend"

"Night out"

Osv :P

De aller fleste gjør det, og fitliving er et godt eksempel: http://fitliving.blogg.no

Blir liksom litt for dumt. Høres helt malplassert ut. Bare meg eller?

*kniiiis* <3

:ironi:

ja hun er ganske ekstrem der ja.

Skrevet

Kristina Andersen er også ekstrem her..."Counting down the days", "Back in the gym"...

• Liker 2
Skrevet

Dagens siste hos Kristina Andersen er "little celebration." Blir ikke det helt feil? Bør det ikke brukes small i den sammenhengen?

• Liker 3
Skrevet

Jeg skjønner ikke hva som er vitsen med engelsk overskrift når selve teksten er på norsk.

Gjest Zeitgeist
Skrevet

Dagens siste hos Kristina Andersen er "little celebration." Blir ikke det helt feil? Bør det ikke brukes small i den sammenhengen?

Strengt tatt brukes "little" om mengde, mens "small" om størrelse. Men ordet "little" er en vriompeis og har ulike betydninger alt ettersom hvordan det anvendes, f.eks.

1)I have a little experience speaking Norwegian - Jeg har noe/en del erfaring med å snakke norsk

2) I have litte experience speaking Norwegian - Jeg har lite/ikke noe særlig erfaring med å snakke norsk.

I den første setningen har "little" en ganske annen betydning enn "little" i den andre setningen.

Uansett, jeg forstår heller ikke hvorfor innleggene gis engelske titler, mens resten av innlegget forfattes på norsk. Innlegget blir ikke automatisk bedre bare fordi noen viser at de behersker et annet språk (og samtidig gjerne maltrakterer sitt eget morsmål i innlegget)

Skrevet

Men er det for å henvende seg utenlandske lesere? Skjønner likevel ikke hvorfor siden resten av teksten er på norsk, men tenkte kanskje det var noe sånt...

• Liker 1
Skrevet

Kan det være for å få flere klikk på bloggen? Hvis noen googler for eksempel "Shades of grey", vil bloggen komme opp og også folk fra utlandet gå inn på bloggen, og bloggeren får en ekstra ”leser”.

Skrevet

Ny tittel hos KA i dag : All work today

Skrevet

Jeg tror grunnen er enkel: De skal være søkbare for engelske lesere. Samme hvor kleint det virker for norske.

• Opprett ny...