Gå til innhold

Hvordan forbedre utseende mitt etter noen år med forfall?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Litt generelt spørsmål dette - men jeg ønsker altså tips til hvordan jeg kan forbredre utseende mitt.

Jeg har over de siste 3-4 årene latt meg selv forfalle utseendemessig, mest på grunn av en fryktelig tung arbeidsbyrde som har gjort at jeg har reist svært mye, og hatt veldig lite tid til meg selv når jeg først har vært hjemme.

Kort om meg: 164 cm høy, 64 kg. Langt blondt hår (flatt og formløst), store bryster (såpass store at kløft ikke er spesielt sexy lenger..), stor mage som med jevne mellomrom gjør at kollegaer eller familiemedlemmer sier at "NÅ må jeg vel være gravid". Grei kroppsfasong ellers. I slutten av tjueåra.

For 4 år siden veide jeg 55 kg og trente jevlig styrke, opprettholdt en viss gylden hudfarge, hadde velstelt hud, negler og hår, og en ganske oppdatert garderobe. Nå derimot, er jeg nesten 10 kg tyngre, og er på ingen måte velstelt, og garderoben - vel, den bærer preg av at jeg har gått opp mer i vekt enn jeg er komfortabel med.

Jeg trenger altså gode tips!

Så langt har jeg tenkt å gjør dette:

- Bleke tenner

- Hud og negler bedre - bruke spraytan/litt solarium for å ikke være gjennomsiktig

- Gå ned i vekt (tenker at 5 kilo er realistisk i første omgang)

- Kjøpe meg noen nye klær når vekta har gått av

- Kanskje prøve meg fram med ny sminke, men her aner jeg ikke hva jeg holder på med..

- Skaffe meg linser i stedet for de svære brillene mine

- Har begynt å gå med hæler på jobb, fordi jeg da "tvinges" litt til å gå litt finere kledd.

- Klippe meg litt kortere slik at håret ikke blir så ufattelig flatt

Hva gjør du for å se bedre/friskere ut? Jeg håper å kunne snu utviklingen litt, sånn at jeg ser friskere og sunnere ut..

Jeg kan altså ikke så mye med slike ting, og har ingen i nær omgangskrets jeg synes jeg kan spørre, så da spør jeg KG!

Alle tips (både fra menn og kvinner) mottas med takk. :)

Anonymous poster hash: dfdc5...88e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trenger altså gode tips!

Så langt har jeg tenkt å gjør dette:

- Bleke tenner

- Hud og negler bedre - bruke spraytan/litt solarium for å ikke være gjennomsiktig

- Gå ned i vekt (tenker at 5 kilo er realistisk i første omgang)

- Kjøpe meg noen nye klær når vekta har gått av

- Kanskje prøve meg fram med ny sminke, men her aner jeg ikke hva jeg holder på med..

- Skaffe meg linser i stedet for de svære brillene mine

- Har begynt å gå med hæler på jobb, fordi jeg da "tvinges" litt til å gå litt finere kledd.

- Klippe meg litt kortere slik at håret ikke blir så ufattelig flatt

Hva gjør du for å se bedre/friskere ut? Jeg håper å kunne snu utviklingen litt, sånn at jeg ser friskere og sunnere ut..

Jeg kan altså ikke så mye med slike ting, og har ingen i nær omgangskrets jeg synes jeg kan spørre, så da spør jeg KG!

Alle tips (både fra menn og kvinner) mottas med takk. :)

Anonymous poster hash: dfdc5...88e

Jeg gjør dette:

- trener jevnlig og spiser sunt. Jeg liker å løpe, og løper ca 1-2 mil i uka utendørs. Veldig grei trening dersom du ønsker å gå ned i vekt eller holde vekta.

- Jeg bruker linser istedet for briller. Øyne er viktig!

- Jeg holder meg langt ulna solarioum og spray tan, det ser bare billig ut. Ikke er det sunt heller.

- Beholder mitt lange hår. Svært få damer kler kort hår bedre enn langt..

Anonymous poster hash: ec128...934

• Liker 2
Skrevet

Jeg gjør dette:

- trener jevnlig og spiser sunt. Jeg liker å løpe, og løper ca 1-2 mil i uka utendørs. Veldig grei trening dersom du ønsker å gå ned i vekt eller holde vekta.

- Jeg bruker linser istedet for briller. Øyne er viktig!

- Jeg holder meg langt ulna solarioum og spray tan, det ser bare billig ut. Ikke er det sunt heller.

- Beholder mitt lange hår. Svært få damer kler kort hår bedre enn langt..

Anonymous poster hash: ec128...934

Takk for tips!

Jeg er TS - var uheldig og trykte på anonym..

Angående huden: Opplever du ikke å bli blass i huden når du ikke bruker noe "hjelp" for å ha litt brunfarge? Jeg liker ikke å ta sol, så det blir veldig sjelden, men uten spraytan blir jeg fryktelig hvit og blass i huden.

Når jeg i perioder er ekstra overarbeidet blir jeg blålig under øynene, og rødlig irritert hud. Dette dekkes over ganske greit med spraytan.

Er det andre måter å jobbe seg rundt dette på, enn spraytan og flere lag med sminke under øynene? :)

Skal prøve meg på jogging som en del av vektnedgangen!

Skrevet

Takk for tips!

Jeg er TS - var uheldig og trykte på anonym..

Angående huden: Opplever du ikke å bli blass i huden når du ikke bruker noe "hjelp" for å ha litt brunfarge? Jeg liker ikke å ta sol, så det blir veldig sjelden, men uten spraytan blir jeg fryktelig hvit og blass i huden.

Når jeg i perioder er ekstra overarbeidet blir jeg blålig under øynene, og rødlig irritert hud. Dette dekkes over ganske greit med spraytan.

Er det andre måter å jobbe seg rundt dette på, enn spraytan og flere lag med sminke under øynene? :)

Skal prøve meg på jogging som en del av vektnedgangen!

Innse at du er hvit og blek, og jobb ut fra det! :) Jeg er selv hvit, tidvis blåhvit, og jeg syns sjelden det er fint med spraytan på jenter med min farge. Det er fordi alt ved min hudtype lyser at jeg er hvit om vinteren, og det ser raskt falskt ut.

Finn farger som kler deg når du er blek, smink deg slik at du fremhever det som er fint. En god consealer fikser blå ringer under øynene, anskaff gode kremer og hudprodukter. En melkehvit hud trenger ikke se "syk" og ufresh ut, det er bare å jobbe med blekheten, og ikke tenke at brunt er det eneste fine. Litt blush/lett solpudder er gull verdt!

• Liker 5
Skrevet

Hvis man først er inne på overfladisk så kanskje både hår- og vippeextensions kunne vært noe? Da får du fyldigere hår, og ser alltid fresh ut på øynene hvis du har dårlig tid i jobben osv. Ellers er jeg også avhengig av selvbruning, og solpudder. Og jeg bleker tennene, enda jeg får er kjent for å ha naturlig hvite tenner. Synes det er så mye freshere, og man vil alltid ha mer.

Tror det viktigste du kan gjøre er å begynne å forme kroppen din igjen. Spis sunt, og tren både styrke og kardio.

Anonymous poster hash: ebd01...fc1
  • Liker 2
Skrevet

Innse at du er hvit og blek, og jobb ut fra det! :)

Godt poeng! Innser at jeg må på sminkeshopping! :)

Gjest Lille-pus
Skrevet

Signere innleggene ovenfor, men med en liten korrigering.

En tur til frisøren? Absolutt.

Ikke for å klippe deg kort, men for å få fasongen tilbake og klippe slitte tupper. Det gjør underverker.

Hår vokser ujevnt og set tar ikke så mange månedene før du ser det. Tuppene er eldst og dermed mest slitt.

Ta gjerne en god kur og en glansvask når du er der. Da får du glød og glans tilbake sammen med fasongen som en klipp/stuss vil gi deg.

Få nappet bryn i samme slengen. Det åpner blikket og gjør alltid godt.

Litt solpudder på kinnbena vil gi glød, En passende hverdagsleppestift i en kledelig farve vil også gi glød til ansiktet.

Vipper kan du farve så slipper du å jobbe med mascara hver morgen om du synes det er litt 'pes'.

• Liker 5
Skrevet

Hvis man først er inne på overfladisk så kanskje både hår- og vippeextensions kunne vært noe? Da får du fyldigere hår, og ser alltid fresh ut på øynene hvis du har dårlig tid i jobben osv. Ellers er jeg også avhengig av selvbruning, og solpudder. Og jeg bleker tennene, enda jeg får er kjent for å ha naturlig hvite tenner. Synes det er så mye freshere, og man vil alltid ha mer.

Tror det viktigste du kan gjøre er å begynne å forme kroppen din igjen. Spis sunt, og tren både styrke og kardio.

Anonymous poster hash: ebd01...fc1

Kan jeg spørre hvilken type tannbleking du bruker? Jeg synes det er vanskelig å finne fram i jungelen av tannblekingsprodukter!

Vippeextensions kunne kanskje vært noe. Må finne ut om noen i området gjør det. I første omgang har jeg farget dem - det hjalp litt. Maskara tar jeg meg alltid tid til om morgenen, men synes brillene ødelegger en del for inntrykket, så det blir bra å få ordnet med linser.

Tror du har rett ang. å komme i form igjen! At jeg er såpass dvask som jeg er ødelegger mye for potensialet også i klesveien, og selvtilliten har jo også dalt noe, og det regner jeg med at vises rent utseendemessig også.

• Liker 1
Gjest RompeRusk
Skrevet

For å se freshere ut skal det som regel ikke mer enn maskara, litt farge i kinnene og å ordne øyenbrynene! :)

Anbefaler her spesielt en øyenbrynsgelé, synes denne ikke gir et like hardt resultat som.en blyant, enkel å påføre og gir et jevnt resultat :)

Og jeg synes det er MYE finere å ha ekte hudfarge som er jevnet ut med en foundation i riktig farge, enn å kjøre på med spraytan! :) sistnevnte vil se veldig unaturlig ut dersom du har blek hud til vanlig. Og bruk heller concealer på de blålige og rødlige områdene. Her foretrekker jeg en med 3 farger (grønn, gul og rød tror jeg det er) hvor du kan blande deg frem.til din hudtone.

Klipp til frisyre, og kanskje prøve ut en ny farge? Spør frisøren om.tips til hvilken hårfasong DU kler.. for enkelte kler faktisk bedre kort enn langt!

• Liker 3
Skrevet

Få nappet bryn i samme slengen. Det åpner blikket og gjør alltid godt.

Jeg har mange venninner som sverger til å få brynene nappet hos frisør, men jeg har aldri skjønt helt hva som blir forskjellen fra å gjøre det selv. Blir resultatet jevnt over mye bedre hos frisør, slik at det er verdt det? Er ikke så bekymret for pengene, men er litt ukomforabel med å ha noen såå langt oppi ansiktet mitt- har aldri taklet dette med ansiktsbehandlinger særlig bra :fnise:

http://www.klikk.no/mote/detnye/shopping/article543203.ece

fant denne :) En ting som får meg til å føle meg fresh er riktig kosthold, fysisk aktivitet og klær jeg føler meg vell i :)

Denne var nyttig! Er helt klart lyshåret med lys hud. Kan heldigvis konstatere at jeg ikke eier noe som er oransje eller gult! :)

Takk for alle svar - nå blir det forhåpentligvis etterhvert en oppsving utseendemessig :)

Gjest RompeRusk
Skrevet

Jeg foretrekker å ta øyenbryn hos hudpleie/frisøren om jeg har mulighet, for de får med absolutt alle småhår som jeg aldri oppdager selv :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Anbefaler her spesielt en øyenbrynsgelé, synes denne ikke gir et like hardt resultat som.en blyant, enkel å påføre og gir et jevnt resultat :)

Og jeg synes det er MYE finere å ha ekte hudfarge som er jevnet ut med en foundation i riktig farge, enn å kjøre på med spraytan! :) sistnevnte vil se veldig unaturlig ut dersom du har blek hud til vanlig. Og bruk heller concealer på de blålige og rødlige områdene. Her foretrekker jeg en med 3 farger (grønn, gul og rød tror jeg det er) hvor du kan blande deg frem.til din hudtone.

Jøss, er ikke helt oppdatert på hva som finnes innen sminkeprodukter merker jeg!

Jeg bruker øyenbrynsblyant nå, men synes det er vanskelig å finne riktig farge. Jeg er helt lys i håret, men likevel er øyenbrynene mine nesten helt mørke (svært mørk blond, slik at de ser gråsvarte ut). Hvis jeg bruker brun-svart blir det brune seende rødlig ut, så jeg bruker nå en som nok er for "hard" for ansiktet mitt ellers. Skal sjekke ut dette med øyenbrysgelè! :)

Jeg må bare spørre selv om jeg virkelig burde vite dette: er concealer noe man har under fondation (men bare hvor man har noe å dekke over), og solpudder er noe man har oppå fondation i stedet for roughe? :vetikke:

Skrevet

Jeg bruker ikke spraytan, men bruker selvbruningskrem. Har bare fått positive tilbakemeldinger på det. Ser ikke ut som en fake tan, ser bare ut som at jeg har en frisk naturlig farge i ansiktet.

Anonymous poster hash: 6a1f5...9b8
  • Liker 1
Skrevet

Jeg ville ikke tatt solarium for å forbedre utseendet mitt.. Solarium=rynker og solskader, og det vil du ikke ha hvis du skal forbedre. Jeg ville startet og tatt en kikk på kostholdet mitt, og endret matvanene. Huden gjenspeiler det du får i deg.. Og ikke minst håret! OG husk, trening = god blodsirkulasjon. Deretter gjort litt og litt..Dette er bare godt ment.. :-)

Skrevet

Men et lite tips fra meg, som gjør at jeg føler meg vel, er en god klipp hos frisøren, etterfulgt av en deilig hårkur. Pleie huden gjør også godt.. Skaff deg noen gode ansiktsprodukter/rens. Det kan gjøre mye for meg! :-)

Gjest lillelarve
Skrevet

- Jeg spiser sunt

- trener regelmessig

- sminker meg lett med concealer (skjuler posene under øynene f.eks.)

- bruker komfortable klær jeg også føler meg bra i (som regel sporty klær, stilige joggesko, e.l.)

- pusser tennene to ganger for dagen for å holde tennene sunne og fine

- ordner meg på håret

- bruker en god lotion for å lukte godt, for da føler jeg meg bedre

...Og alt dette = jeg føler meg ti ganger bedre, får bedre selvtillit og woops - ser automatisk bedre ut i speilet. ligger litt psykisk også.

Skrevet

- Jeg spiser sunt

- trener regelmessig

- sminker meg lett med concealer (skjuler posene under øynene f.eks.)

- bruker komfortable klær jeg også føler meg bra i (som regel sporty klær, stilige joggesko, e.l.)

- pusser tennene to ganger for dagen for å holde tennene sunne og fine

- ordner meg på håret

- bruker en god lotion for å lukte godt, for da føler jeg meg bedre

...Og alt dette = jeg føler meg ti ganger bedre, får bedre selvtillit og woops - ser automatisk bedre ut i speilet. ligger litt psykisk også.

Jeg ville ikke tatt solarium for å forbedre utseendet mitt.. Solarium=rynker og solskader, og det vil du ikke ha hvis du skal forbedre. Jeg ville startet og tatt en kikk på kostholdet mitt, og endret matvanene. Huden gjenspeiler det du får i deg.. Og ikke minst håret! OG husk, trening = god blodsirkulasjon. Deretter gjort litt og litt..Dette er bare godt ment.. :-)

Etter tilbakemeldingen her framstår det som klart at solarium utgår, mens kosthold og trening må få mer fokus enn jeg først tenkte. Når jeg tenker meg litt om så ligger nok mye av "forfallet" i at jeg har sovet altfor lite og spist litt for mye i noen år.

Takk for svar - jeg tåler (og tenger) litt klar tale! :)

Gjest RompeRusk
Skrevet (endret)

Jøss, er ikke helt oppdatert på hva som finnes innen sminkeprodukter merker jeg!

Jeg bruker øyenbrynsblyant nå, men synes det er vanskelig å finne riktig farge. Jeg er helt lys i håret, men likevel er øyenbrynene mine nesten helt mørke (svært mørk blond, slik at de ser gråsvarte ut). Hvis jeg bruker brun-svart blir det brune seende rødlig ut, så jeg bruker nå en som nok er for "hard" for ansiktet mitt ellers. Skal sjekke ut dette med øyenbrysgelè! :)

Jeg må bare spørre selv om jeg virkelig burde vite dette: er concealer noe man har under fondation (men bare hvor man har noe å dekke over), og solpudder er noe man har oppå fondation i stedet for roughe? :vetikke:

Noen bruker concealer under foundation, andre over! Jeg foretrekker helt klart under foundation, for da vil foundationen jevne ut eventuelle ujevnheter mellom fargen og huden :)

Solpudder er jeg ikke helt oppdatert på da jeg ikke bruker det, men det er vel et litt brunlig pudder man bruker i panne,hake og kinn til å gi dybde og farge, mens roughe er mer rød/rosa til å gi en friskere farge i kinnene? :klo: arrester meg om jeg tar helt feil her! :ler:

Endret av RompeRusk
Skrevet (endret)

Det viktigeste her som i forrige post:

1. Trening - styrke og kondisjon , bare to ganger i uka vil merkes , ikke overdriv! Det skal bli en livvstil- noe du synes er gøy, ikke stress! Derfor kan du feks sette av to faste dager i uken du trener, rett og slett skrive det inn i timeplanen din, akuratt som jobb. Det gjør jeg, og det fungerer. Med et normal kosthold til. Du vil få mer energi i hverdagen, selvfølelsen/tillit vil øke og du kan gå i de klærne du vil!

2. Gode hudprodukter og sminke (ekspertråd hos hudpleier og i sminkebutikk) hår og fasong, kanskje en krølltang eller flatetang? (ekspertråd hos frisør, linser (billigere på nett etter første undersøkelse, tannbleking (bruker jeg Smilelab, enkle og ikke farlig, man ordner det selv hjemme), vippeextensions kunne vært en god ide, og hvertfall minst velstelte negler om ikke annet.

3. Shopping av nye klær til garderoben!

Endret av A.s
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...