Gå til innhold

Dere med full jobb og flere barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor legger dere lista når det gjelder trening?

Har dere faste økter i uka, eller trener dere kun når det er tid?

Hva trener dere og hvor mye/lenge?

Anonymous poster hash: c43d1...017

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ett barn og er gravid i syvende måned med andremann.

Trener fast.

Jeg sykler 2-3 ganger i uka til jobb. Dvs. de dagene jeg ikke leverer og henter i bhg. Det er 7 km hver vei til jobb.

Går på dansetime 1 gang i uka.

Skrevet

Jeg har 3 barn og tredemølle hjemme, hvis ikke hadde det ikke gått...

Anonymous poster hash: a6189...4d5

Skrevet

Lista er lagt på gulvet under sofaen, og der ligger den godt.

Løpe etter sparkesykkel, bære barn og handleposer opp fire etasjer, 200meter søndagstur, løpe til bussen, rydding, 50 meter svæmming en gang i måmneden når vi er i svømmehallen, omtrent der ligger den.

Anonymous poster hash: 50cbf...9ac
  • Liker 2
Skrevet

Lista er lagt på gulvet under sofaen, og der ligger den godt.

Anonymous poster hash: 50cbf...9ac

Treffende sagt :fnise:

Jeg trener ikke, annet enn tur med hunden. Ser for meg at jeg kan begynne om noen år, men akkurat nå passer det ikke inn i hverdagen. Det ville blitt et valg mellom min trening og barnas gjøremål, og selv om jeg sikkert burde hatt mer trim og blitt fastere i fisken, velger jeg ikke bort sønnens fotballkamp eller datterens ballettimer av den grunn. Og når dagen er unnagjort og jobb, hus og unger fikset, må jeg innrømme at sofaen frister mer enn en treningsøkt. Da er jo dagen også praktisk talt over likevel.

Mannen min får skvist inn 2-3 treningsøkter i uka, så det er jo mulig hvis man vil. Han jogger, noe som kan gjøres akkurat når det passer ham, og på vinterstid har han medlemskap på et treningssenter som har åpent til 23 om kvelden og åpner 8 lørdag og søndag morgen. Det er "redningen" hans. :)

Skrevet

Jeg har to barn (2 og 3,5) og har et overordnet mål om å trene 3 ganger i uken.

Når mannen er hjemme, har jeg én fast dag i uken jeg trener spinning, ellers tar jeg det som det kommer. Når han er borte blir det trening hjemme på stuegulvet.

Liker best spinning, men trener også styrke og jogger innimellom.

Skrevet

Har to barn, og har i flere perioder trent 2-3 ganger i uka.

Det går helt fint, så lenge jeg velger å prioritere det.

Det har da vært enten jogging i helger og på kveldstid. Eller trening hjemme på kvelden etter at ungene er lagt.

Nå trener jeg 3 ganger i uka, og da mellom 21 og 23 på kvelden... Trener ca en time av gangen.

Da blir det jo litt alternativet til å kolapse på sofaen den kvelden.

I starten var det skikkelig tiltak, men etter å ha lagt opp vanen, så har jeg også fått mer energi, og orker mer resten av tiden også.

Skrevet

Jeg har 3 barn mellom 4 og 9 år, og har som mål å trene 3 ganger i uka. Har også en mann med samme mål... Akkurat nå jobber jeg riktignok bare 80% og føler jeg har et hav av tid, men har jobbet 100% fram til nylig (og skal tilbake dit straks). Har i utgangspunktet 1-2 faste treninger jeg prøver å gå på, men det må stadig tilpasse pga unger som må kjøres til og fra sine treninger eller andre aktiviteter, foreldremøter, jobb m.m.

Redningen har ofte blitt en løpetur når ungene er i seng. Det er det enkleste/raskeste å gjennomføre. Mannen trener heldigvis på morgenen 2 dager i uka, og legger dermed bare beslag på en ettermiddag/kveld, noe som også gjør det enklere for meg også å få gjennomført trening. Prøver også å legge en plan for når jeg skal trene i begynnelsen av uka, når vi har oversikt over alle andre aktiviteter. Denne uken er feks helt håpløs, da vi har kjøring 2 kvelder på karate (kjører annenhver uke) og en avslutning med merkeutdeling på svømmekurs hvor det er sterkt ønske at vi begge skal se på. I tillegg til 2 fotballtreninger. Så denne uka blir det 2 løpeturer, og så muligens styrketrening på fredag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...