Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter styrketrening med program fra PT blir jeg ikke støl. Har trent programmet en måned nå. Gjør jeg noe galt? Jeg blir sliten der og da, men er kanskje ikke flink nok til å pushe det lille ekstra, who knows. Tar i det jeg klarer hva gjelder vekter, har ikke sjans til å ta mer på feks skulderpress o.l. Vet ikke helt hva annet jeg skal gjøre, trener jeg ikke "bra" nok siden jeg ikke blir støl?

Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

Ville blitt mer bekymret om du ikke hadde blitt sterkere.

• Liker 3
Gjest lillelarve
Skrevet

Ville blitt mer bekymret om du ikke hadde blitt sterkere.

Samme her!

Har ofte ikke blitt støl, men likevel kjent framgang. Og det er det som teller mest, for min del. Jeg blir støl når jeg tar ekstra i eller gjør nye øvelser.

• Liker 1
Skrevet

Hvis du ikke har trent styrke på mange måneder eller år, vil du bli skikkelig støl de første to-tre gangene. Det er fordi du utsetter muskulaturen for mye hardere belastning enn den er vant til. Dermed blir det mange rupturer i musklene, og du blir støl mens de bygger seg opp igjen, sterkere enn de var før. Så lenge du ikke øker treningsmengden noe avsindig mye etter de første to-tre gangene vil musklene da være vant til belastningen, og du blir ikke lenger støl, men du vil merke at du er sliten en stund etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...