Gå til innhold

Gjenbruk Tråden!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er en tråd hvor alle kan komme med tips til ting som kan brukes på nytt, med ett lite strøk maling eller en kvikk fiks. Kom med ideer!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så du vil at vi skal gjenbruke tråder? Tråder på forum eller sytråder?

Anonymous poster hash: b5d58...7b3
  • Liker 2
Skrevet

Jeg tenkte mer på at man kan få tips til eldre ting man kan pusse opp og gi nytt "liv". Eksempler er decoupage, sying, maling m.m:)

• Liker 1
Skrevet

Vi har tenkt å male en gammel reol fra 60/70 tallet i en lys farge. Blir spennende å se om vi får det til, særlig med tanke på at det er glass i noen av hyllene.

Ellers skal vi trekke om et par gamle stoler. De er nå røde og vi ønsker de i en lysere farge, gjerne grå. Det blir også spennende, ettersom vi aldri har gjort det før. Krysser fingrene for at det funker.

Vi skal pusse opp stua og samtidig gjøre om på stilen. For å slippe å kjøpe så mye nytt vil vi prøve å bruke det vi har.

Skrevet

Beste gjenbruk er å benytte seg av gis bort på finn.no i stedenfor å kjøpe nytt. Noe kan brukes direkte andre ting trenger en oppfriskning.

Anonymous poster hash: 0bbd5...4a4

Skrevet

Vi har tenkt å male en gammel reol fra 60/70 tallet i en lys farge. Blir spennende å se om vi får det til, særlig med tanke på at det er glass i noen av hyllene.

Ellers skal vi trekke om et par gamle stoler. De er nå røde og vi ønsker de i en lysere farge, gjerne grå. Det blir også spennende, ettersom vi aldri har gjort det før. Krysser fingrene for at det funker.

Vi skal pusse opp stua og samtidig gjøre om på stilen. For å slippe å kjøpe så mye nytt vil vi prøve å bruke det vi har.

Spennende!! Men hvordan trekker man om møbler, er det en enkel oppskrift på dette- noe utstyr som er ett must og ha? Jeg har en rund puff jeg kunne tenke meg å prøve meg på, men har aldri vært borti noe sånn før...

Skrevet

Mitt neste prosjekt blir å gjenbruke hermetikk bokser og glasser. Tenkte å bruke litt decoupage, og litt tekstil. Trenger smart oppbevaring. Har sett på nettet at man kan borre hull i toppen på norgesglass- men hvordan skal jeg gå frem uten at glasset sprekker under borring?

Skrevet

Skal du bore hull i selve glasset? Jeg har sett noen som borer i lokket av metall til syltetøyglass, men ikke i norgesglass..? Hva tenker du å lage?

Jeg har samlet en del syltetøyglass for å ha til oppbevaring også. Har masse sy-greier som flyter rundt. Men denne helga brukte jeg dem heller til å lage Halloween-lykter. Puttet telys nedi, og hadde orange papir og svart ulltråd rundt.

Ellers har jeg begynt å samle på dorull-kjerner. Vurderer å lage juleverksted for barna etterhvert. F.eks. lage sånne: http://craftklatchwithmona.blogspot.no/2012/11/christmas-flower-ornament-recycling.html

Skrevet

I kveld har jeg tatt en duk som aldri blir brukt å sydd den om til nytt trekk på en ikea puff og til et til baby Bjørn vippestolen til mini.

Anonymous poster hash: b4d13...e2f

Skrevet

Spennende!! Men hvordan trekker man om møbler, er det en enkel oppskrift på dette- noe utstyr som er ett must og ha? Jeg har en rund puff jeg kunne tenke meg å prøve meg på, men har aldri vært borti noe sånn før...

Vi har aldri gjort det vi heller, men tenker at vi skal ta av det gamle stoffet, bruke det som mal for nytt og trekke det på etter beste evne. Det er festet med stifter og møbelspiker, så det er ikke så avansert festet.

Skrevet

Skal du bore hull i selve glasset? Jeg har sett noen som borer i lokket av metall til syltetøyglass, men ikke i norgesglass..? Hva tenker du å lage?

Jeg har samlet en del syltetøyglass for å ha til oppbevaring også. Har masse sy-greier som flyter rundt. Men denne helga brukte jeg dem heller til å lage Halloween-lykter. Puttet telys nedi, og hadde orange papir og svart ulltråd rundt.

Ellers har jeg begynt å samle på dorull-kjerner. Vurderer å lage juleverksted for barna etterhvert. F.eks. lage sånne: http://craftklatchwithmona.blogspot.no/2012/11/christmas-flower-ornament-recycling.html

Tenkte å bore hull i lokket, men er jo av glass det også på norgesglassene. Tenkte å putte hyssing eller gavebånd oppi og så tre tråden igjennom hullet sånn at ikke alt blir ett eneste uss:) Kikket på linken med dorullene, stilig. Om du vill ha flere ideer med doruller kan du se på linken jeg la ut lengere oppe på siden, der er det masse:)

Skrevet

Vi har aldri gjort det vi heller, men tenker at vi skal ta av det gamle stoffet, bruke det som mal for nytt og trekke det på etter beste evne. Det er festet med stifter og møbelspiker, så det er ikke så avansert festet.

hmm..okei- kanskje jeg må gi det ett forsøk jeg også:)

Skrevet

hmm..okei- kanskje jeg må gi det ett forsøk jeg også :)

Tror det skal ligge litt tips og slikt på nett, men som sagt har vi ikke gjort det før vi heller :) Blir spennende å se hvordan det blir :)

Skrevet

Tror det skal ligge litt tips og slikt på nett, men som sagt har vi ikke gjort det før vi heller :) Blir spennende å se hvordan det blir :)

Håper du deler bilder og erfaringer her da? Hadde vært supert!:)

Skrevet

Håper du deler bilder og erfaringer her da? Hadde vært supert! :)

Det skal jeg gjøre :)

Skrevet

Supert:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...