Gå til innhold

Bra musikkdokumentarer?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Noen som vet om bra musikkdokumentarer eller lignende som er verd å se?

Er sånn passe halvnerdete så jeg trenger ikke så mye action på området, så jeg har satt pris på ting som " it night get loud" , Ronnie Wood show o.l.

Har sett flere som Sam Dunn har laget, The pied piper of hutzovina, historien om Joe Strummer, Kill your idols og en del til. Er ikke så oppdatert på det som har kommet ut fra 2011 til nå og har helt sikkert gått glipp av en hel del før dette også.

Alle sjangre er interessante, men mest ting som metal, rock, blues, jazz, klassisk, visesang, Soul, reggae, ska, punk

Endret av absinthia
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Hva om jeg sier at de ikke trenger å være så fryktelig bra og at det er nok at det er en dokumentar som handler om musikk ? :)

Skrevet

Jeg liker Sound City utrolig godt :) Men har ikke sett så veldig mange musikkdokumentarer, så jeg har kanskje ikke det beste utgangspunktet for å mene noe.

Skrevet

Jeg liker Sound City utrolig godt :) Men har ikke sett så veldig mange musikkdokumentarer, så jeg har kanskje ikke det beste utgangspunktet for å mene noe.

Takk for tips! Den skal ses.

-Man har grunn til å mene noe, selv om man ikke har sett mange. :)

Skrevet

Det finnes en god del om Queen, f.eks. Days of our lives. Og dokumentarer om Freddie Mercury.

Har også sett en veldig interessant dokumentar om Mayhem, men husker ikke navnet på den.

Og så er det en dokumentar om en amerikansk country-stjerne, Chely Wright. Men den handler mer om hennes prosess om å komme ut av skapet, noe som ikke er enkelt i den kulturen der. Den heter Wish me away.

Skrevet (endret)

Freddie Mercury - konge uten krone (the great pretender på engelsk).

Walk the line skal være den sanne historien om Johnny Cash.

Endret av charactouy
Skrevet

Du mååååå se "A headbangers jurney" om du ikke har sett den da. Tar for seg hardrockens historie fra A til Å. Fantastisk!

Skrevet

Du mååååå se "A headbangers jurney" om du ikke har sett den da. Tar for seg hardrockens historie fra A til Å. Fantastisk!

Den er en av dem jeg har sett som Sam Dunn har laget.

Den er flott da! :)

Skrevet

"60 minutes" har hatt noen bra episoder om musikere. :)

Anonymous poster hash: 56fd6...c21

• 1 år senere...
Skrevet

Jeg trekker denne opp igjen, ettersom jeg ikke har oppdatert meg på musikkdokumentarer siden tråden. 

Skrevet

Anvil. Tilgjengelig på vgtv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...