AnonymBruker Skrevet 1. november 2014 #1 Skrevet 1. november 2014 Noen her som har allergi og som allikevel har ekte juletre? Har så lyst på ekte juletre i eget hus for første gang, men er jo litt allergisk da. Men husker ikke hvor allergisk, og vet ikke om allergien har forandret seg. Koster vel ikke all verden for ett juletre heller. Om man brått må kaste det ut i løpet av jula. Har tenkt å spyle det, og la det tørke i skjulet, det skal visst hjelpe siden det er pollen, midd og mugg på treet man reagerer på og ikke selve treet. Anonymous poster hash: 87d5a...b1e
AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #2 Skrevet 2. november 2014 Hvorfor i helvete oppretter du en tråd om dette??? herregud Anonymous poster hash: 38e3d...a42 1
suprarenalis Skrevet 2. november 2014 #3 Skrevet 2. november 2014 Hvorfor i allverden vil du dra noe du er allergisk mot inn i huset? Jeg har selv allergier der jeg hovner opp i luftveier, det sier seg selv at jeg unngår å dra ting jeg er allergisk mot inn i hjemmet mitt. Husk at selv om du kaster ut treet julaften, vil ikke en eventuell reaksjon forsvinne umiddelbart.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #4 Skrevet 2. november 2014 Hvorfor i helvete oppretter du en tråd om dette??? herregud Anonymous poster hash: 38e3d...a42 Hvorfor ikke? En aktuell problemstilling for flere, selv om du ikke er interressert. Finn deg en anne tråd. Anonymous poster hash: f9092...4c4 3
skrue Skrevet 2. november 2014 #5 Skrevet 2. november 2014 (endret) Jeg reagerer antagelig litt på en eller annen plante (ikke treet) som kommer inn i løpet av juletiden (litt tett i nesten), men har enda ikke funnet ut hvilken. Bryr meg ikke om det. Har du forsøkt ulike trær? Furu, edelgran og vanlig gran er lett tilgjengelig. Kan være at en type er greiere å ha i huset enn andre. Furu er forresten det slaget som holder seg best. Endret 2. november 2014 av skrue
Amens Skrevet 2. november 2014 #6 Skrevet 2. november 2014 Jeg er allergiker, men har aldri reagert på juletre. Det kan være fordi vi alltid har kjøpt treet tidlig i Desember, latt det tørke i garasjen og deretter spylt av det. Vi har alltid hatt edelgran. Jeg leste ett sted at man ikke er allergisk mot selve treet, men mot pollen og annet støv som setter seg på det på grunn av kvae og slikt, så det er nok derfor jeg ikke har reagert.
Sugerøret Skrevet 2. november 2014 #7 Skrevet 2. november 2014 Jeg reagerer og har gått over til plastikk-tre.Det eneste jeg savner er lukten fra et ekte tre.Men glad jeg slipper astma anfall og ikke minst dyr som lever i treet. Tåler heller ikke juleblomster ,juleglede eller julerose.
Jacinta Skrevet 4. november 2014 #8 Skrevet 4. november 2014 Jeg er allergiker, men har aldri reagert på juletre. Det kan være fordi vi alltid har kjøpt treet tidlig i Desember, latt det tørke i garasjen og deretter spylt av det. Vi har alltid hatt edelgran. Jeg leste ett sted at man ikke er allergisk mot selve treet, men mot pollen og annet støv som setter seg på det på grunn av kvae og slikt, så det er nok derfor jeg ikke har reagert. Vi gjør akkurat det samme, og jeg reagerer heller ikke.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #9 Skrevet 4. november 2014 Jeg er allergiker, men har aldri reagert på juletre. Det kan være fordi vi alltid har kjøpt treet tidlig i Desember, latt det tørke i garasjen og deretter spylt av det. Vi har alltid hatt edelgran. Jeg leste ett sted at man ikke er allergisk mot selve treet, men mot pollen og annet støv som setter seg på det på grunn av kvae og slikt, så det er nok derfor jeg ikke har reagert. Noen reagerer p åselve duften av gran, og da hjelper ikke akklimatiseringen Anonymous poster hash: 71c8c...341
Gjest Evans Skrevet 4. november 2014 #10 Skrevet 4. november 2014 (endret) Hva med plast-tre og et duft-lys som lukter grantre? Jeg husker ikke helt hva dette lyset heter, men har sett et slikt lys som skal lukte jule-tre. Endret 4. november 2014 av Evans
minister-mio Skrevet 4. november 2014 #11 Skrevet 4. november 2014 Dersom du blir litt snufsen kan du vurdere om du bare skal takle det gjennom jula. Hvis ikke finnes det fine trær av plast. 1
esi Skrevet 10. november 2014 #12 Skrevet 10. november 2014 Vi ble allergiske, aldri mer ekte juletre. Her er det plastick fantastic som gjelder - å man finner mye fint i plast :-D Det er tøfft å ødelegge julen med allergi, syns må jeg ;-)
PrinsesseNila Skrevet 10. november 2014 #13 Skrevet 10. november 2014 Mitt tips: Plasttre som ser realistisk ut, og kjøp et duftlys, fks fra Yankee Candle, som lukter juletre. Da får du både treet og lukten uten allergi
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #14 Skrevet 10. november 2014 Julebomster de fleste reagerer på er Julestjerne. Juletre er fullt av allskens mikroorganismer som du drar inn i huset og som fester seg i alt av gardiner, møbler gulv osv. De forsvinner ikke ut selv om du tar treet ut. Kan du ikke ta deg en lang runde inn i juletreselgerens juletreskog i ett eller annet salgssted der trærne står tett og se om du reagerer? Uansett, treet bør spyles godt før du prøver å ta det i hus, om du bestemmer deg for dettte. Og det må tørkes etterpå. Mange har jo trodd at plasttrær er sikker løsning for allergikere. Men et tre som har stått inne en jul for så å bli satt tilagring til neste jul har og rieklig med støv og allergener på seg. Så de bør og spyles får de taes inn i stuene i de tusen hjem. Kontakt gjerne Naaf.no og spør om råd ang. Allergi og jul. De kan mye om dette.Anonymous poster hash: f9092...4c4
Sugerøret Skrevet 10. november 2014 #15 Skrevet 10. november 2014 Julebomster de fleste reagerer på er Julestjerne. Juletre er fullt av allskens mikroorganismer som du drar inn i huset og som fester seg i alt av gardiner, møbler gulv osv. De forsvinner ikke ut selv om du tar treet ut. Kan du ikke ta deg en lang runde inn i juletreselgerens juletreskog i ett eller annet salgssted der trærne står tett og se om du reagerer? Uansett, treet bør spyles godt før du prøver å ta det i hus, om du bestemmer deg for dettte. Og det må tørkes etterpå. Mange har jo trodd at plasttrær er sikker løsning for allergikere. Men et tre som har stått inne en jul for så å bli satt tilagring til neste jul har og rieklig med støv og allergener på seg. Så de bør og spyles får de taes inn i stuene i de tusen hjem. Kontakt gjerne Naaf.no og spør om råd ang. Allergi og jul. De kan mye om dette.Anonymous poster hash: f9092...4c4 Vi putter vårt plastikk tre i en stor søppelsekk. Slipper mye støv på den måten. Hva med plast-tre og et duft-lys som lukter grantre? Jeg husker ikke helt hva dette lyset heter, men har sett et slikt lys som skal lukte jule-tre. Mange som har astma /allergi ,kan reagerer på sterke lukter. Jeg har ikke duftlys på grunn av det
Gjest Evans Skrevet 10. november 2014 #16 Skrevet 10. november 2014 Vi putter vårt plastikk tre i en stor søppelsekk. Slipper mye støv på den måten. Mange som har astma /allergi ,kan reagerer på sterke lukter. Jeg har ikke duftlys på grunn av det Uff, ja da funker det dårlig
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #17 Skrevet 11. november 2014 Mange hyggelige svar her. Planen er å kjøpe et skikkelig fint av plast senere, har ikke råd i år. Derfor jeg må ha ekte, fordi jeg må ha juletre Tror jeg prøver å spyle og tørke det jeg. Selv om jeg lurer på om det noen sa om at man ikke tåelr lukta vekker noen minner :-0 Får bare prøve, og evt kaste det ut 1 juledag:-0. Juletre gir jo veldig stemning da Anonymous poster hash: 87d5a...b1e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå