Lurerlitt Skrevet 1. november 2014 #1 Skrevet 1. november 2014 Hei Jeg er en singel gutt i midten av 20-årene som er veldig betatt av ei som går samme studie som meg. Vi møttes under fadderuken i år og ble bekjente da. Treffer henner meget skjeldent, men hender jeg ser henne i forelesningene. Jeg vet ikke helt hva det er og hvorfor, men nå siste ukene har jeg blitt på kanten til forelsket i denne jenten. Jeg har fryktelig lyst å be henne med ut en dag og det er her dere skal hjelpe meg. Det er ikke noe problem for meg å ta kontakt med henne over fb og be henne ut, men det blir så upersonlig, synes jeg da. Jeg vet vi begge er veldig glade i sushi, så tenkte det kunne vært hyggelig og passende. Så kjære deg som gidder å lese, hvordan skal jeg få bedt denne jenta med meg ut når jeg ser henne så skjeldent. Jeg vet ikke helt om jeg tør å gå bort til henne i pausen av forelesningen og spørre henne forann, i teorien 700 stk (derav 15-20) kan få det med seg. Hva skal jeg gjøre? Slik jeg ser det har jeg tre alternativer 1. Vente til jeg treffer på henne alene, kan skje i morgen eller aldri. 2. Sende henne en melding 3. Droppe hele prosjektet Kom også gjerne med tips til formulering. Kom ut av et langvarig forhold for et år siden og er veldig klar for kjæreste. Er helt ferdig med bare lek og moro, så er litt rusten i "hvordan-få-seg-kjæreste-på-1-2-3" Tusen takk for svar og for i det hele tatt du orket å lese.
majalill Skrevet 2. november 2014 #2 Skrevet 2. november 2014 Så søtt! Om det er vanskelig å gjøre det foran folk, og du ikke vet når du evt. får henne på tomannshånd neste gang, så send melding på facebook Kanskje litt upersonlig, men om du ikke tør/vil gjøre det foran alle andre, så er det nok beste utvei. Å vente er jo litt dumt, da du risikerer at det aldri skjer. Går dere på samme trinn/klasse? Dere har ikke noen klassefest/linjefest eller lignende i nær fremtid hvor du kan treffe henne? 1
Lurerlitt Skrevet 2. november 2014 Forfatter #3 Skrevet 2. november 2014 Majalill: tusen takk for svar! Forann folk er i og for seg greit, men det er kanskje litt rart om jeg saumfarer et auditorium med 700 elever for å så be henne ut forann vennene sine. Jeg selv kan gjøre det, så som forklart innledningsvis ble dette kanskje litt feil bruk av ordet "tør". Jeg synes kanskje det blir litt mye press på henne å måtte svare på det foran alle? Hva tenker du? Vi går i samme klasse, så kan være jeg treffer henne på en linjefest snart. Dessverre reiser jeg litt i forbindelse med jobb, så ikke alltid jeg får deltatt på disse da de ofte foregår på ukedager. Dessuten å gulpe opp "vi skakke gå å spise noe sushi en dag da" på fylla er vel ikke det som gjør henne til moren til mine barn for å sette det på spissen? Hvordan ville du blitt spurt i samme situasjon og ville du sagt ja til meg. Jeg er oppegående, like gammel som deg, pen i tøyet, velformulert og anser meg som normalt kjekk. Du er i mine øyne en ekstremt vakker jente, like gammel, bein i nesa og litt propell.
Lurerlitt Skrevet 2. november 2014 Forfatter #4 Skrevet 2. november 2014 (endret) Så søtt! Om det er vanskelig å gjøre det foran folk, og du ikke vet når du evt. får henne på tomannshånd neste gang, så send melding på facebook Kanskje litt upersonlig, men om du ikke tør/vil gjøre det foran alle andre, så er det nok beste utvei. Å vente er jo litt dumt, da du risikerer at det aldri skjer. Går dere på samme trinn/klasse? Dere har ikke noen klassefest/linjefest eller lignende i nær fremtid hvor du kan treffe henne? Svarte deg i egen post :-) Endret 2. november 2014 av Lurerlitt
majalill Skrevet 2. november 2014 #5 Skrevet 2. november 2014 Majalill: tusen takk for svar! Forann folk er i og for seg greit, men det er kanskje litt rart om jeg saumfarer et auditorium med 700 elever for å så be henne ut forann vennene sine. Jeg selv kan gjøre det, så som forklart innledningsvis ble dette kanskje litt feil bruk av ordet "tør". Jeg synes kanskje det blir litt mye press på henne å måtte svare på det foran alle? Hva tenker du? Vi går i samme klasse, så kan være jeg treffer henne på en linjefest snart. Dessverre reiser jeg litt i forbindelse med jobb, så ikke alltid jeg får deltatt på disse da de ofte foregår på ukedager. Dessuten å gulpe opp "vi skakke gå å spise noe sushi en dag da" på fylla er vel ikke det som gjør henne til moren til mine barn for å sette det på spissen? Hvordan ville du blitt spurt i samme situasjon og ville du sagt ja til meg. Jeg er oppegående, like gammel som deg, pen i tøyet, velformulert og anser meg som normalt kjekk. Du er i mine øyne en ekstremt vakker jente, like gammel, bein i nesa og litt propell. Dette høres nesten litt ut som tilfellet jeg er i nå, bare at jeg er jenta. Skulle ønske det var "min" gutt som skrev dette, hehe. Bare at vi ikke går på samme trinn da Men i alle fall, nå tar jeg bare utgangspunkt i at du er han gutten jeg tenker på, for beskrivelsene dine stemmer rimelig godt. Jeg hadde hvert fall sagt ja om han spurte. Og selv om det ikke var han jeg allerede var interessert i og, men en annen oppegående, velkledd, velformulert og normalt kjekk gutt (utgangspunkt i dine beskrivelser her) så hadde jeg nok ikke sagt nei, så lenge han virket hyggelig Blir kanskje litt press om du spør henne foran alle vennnene/medstudentene ja, og i fylla er det jo kanskje lett å tenke at du bare spør fordi du er full. Det er derfor jeg mener facebook eller melding blir det letteste i ditt tilfelle. Eventuelt om du klarer å "støte på henne" i gangen før eller etter forelesning når hun er alene? Eller på bussen? Hvis dere møtes på linjefest så bør du i hvert fall spørre tidlig på kvelden, før dere har blitt veldig beruset Da virker det mer seriøst. Jeg tror hvert fall jeg hadde sagt ja uansett hvor han spurte, men er jo vanskelig å svare for andre... Lykke til!
Lurerlitt Skrevet 2. november 2014 Forfatter #6 Skrevet 2. november 2014 Dette høres nesten litt ut som tilfellet jeg er i nå, bare at jeg er jenta. Skulle ønske det var "min" gutt som skrev dette, hehe. Bare at vi ikke går på samme trinn da Men i alle fall, nå tar jeg bare utgangspunkt i at du er han gutten jeg tenker på, for beskrivelsene dine stemmer rimelig godt. Jeg hadde hvert fall sagt ja om han spurte. Og selv om det ikke var han jeg allerede var interessert i og, men en annen oppegående, velkledd, velformulert og normalt kjekk gutt (utgangspunkt i dine beskrivelser her) så hadde jeg nok ikke sagt nei, så lenge han virket hyggelig Blir kanskje litt press om du spør henne foran alle vennnene/medstudentene ja, og i fylla er det jo kanskje lett å tenke at du bare spør fordi du er full. Det er derfor jeg mener facebook eller melding blir det letteste i ditt tilfelle. Eventuelt om du klarer å "støte på henne" i gangen før eller etter forelesning når hun er alene? Eller på bussen? Hvis dere møtes på linjefest så bør du i hvert fall spørre tidlig på kvelden, før dere har blitt veldig beruset Da virker det mer seriøst. Jeg tror hvert fall jeg hadde sagt ja uansett hvor han spurte, men er jo vanskelig å svare for andre... Lykke til! Og skulle ønske du var "min" jente som svarte her nå. Hadde vært det beste! Siden skolestart har jeg ikke "støtt på henne", så etter all sannsynlighet skjer ikke dette med det første. Du skal ha kudos for å øke håpet mitt, uten å gi falske forhåpninger. Letter litt på tankene rundt dette. Kan ikke vi gjøre dette sammen i morgen da? Du snakker med din gutt og jeg snakker med min jente, så får vi oss kjærester før jul. Neida, joda. Hva tenker du, gå rett på sak og spørre henne ut eller prate litt "svada" først? Har snakket med henne én gang på fb før i forbindelse med en annen fest, der jeg var å spiste nettopp sushi før festen. Hun ble misunnelig og ba meg ta med restene. Tenker du at jeg kan invitere henne med på grunnlag av at det ikke var noen rester? Altså noe som "siden det ikke ble noe sushirester igjen så kan du og jeg dra på ..... og spise sushi?"
majalill Skrevet 2. november 2014 #7 Skrevet 2. november 2014 Og skulle ønske du var "min" jente som svarte her nå. Hadde vært det beste! Siden skolestart har jeg ikke "støtt på henne", så etter all sannsynlighet skjer ikke dette med det første. Du skal ha kudos for å øke håpet mitt, uten å gi falske forhåpninger. Letter litt på tankene rundt dette. Kan ikke vi gjøre dette sammen i morgen da? Du snakker med din gutt og jeg snakker med min jente, så får vi oss kjærester før jul. Neida, joda. Hva tenker du, gå rett på sak og spørre henne ut eller prate litt "svada" først? Har snakket med henne én gang på fb før i forbindelse med en annen fest, der jeg var å spiste nettopp sushi før festen. Hun ble misunnelig og ba meg ta med restene. Tenker du at jeg kan invitere henne med på grunnlag av at det ikke var noen rester? Altså noe som "siden det ikke ble noe sushirester igjen så kan du og jeg dra på ..... og spise sushi?" Haha, det hadde vært morsomt! Men jeg og han går jo ikke på samme trinn, så ser han aldri på skolen... Aner ikke når han har forelesninger i det hele tatt altfor stor skole! Hadde vel kanskje anbefalt å prate litt svada først ja, i stedet for å starte rett på spørsmålet. Men det med å ta opp det med sushirestene var en god ide! Har du noen som helst formening om hva hun synes om deg? Virker hun interessert, villig til å prate osv? Det er jo i alle fall et godt tegn i så fall!
Lurerlitt Skrevet 2. november 2014 Forfatter #8 Skrevet 2. november 2014 Haha, det hadde vært morsomt! Men jeg og han går jo ikke på samme trinn, så ser han aldri på skolen... Aner ikke når han har forelesninger i det hele tatt altfor stor skole! Hadde vel kanskje anbefalt å prate litt svada først ja, i stedet for å starte rett på spørsmålet. Men det med å ta opp det med sushirestene var en god ide! Har du noen som helst formening om hva hun synes om deg? Virker hun interessert, villig til å prate osv? Det er jo i alle fall et godt tegn i så fall! Jeg skal ikke på skolen i morgen heller, så vi kjører fb strategien. Du er med du da majalill! Hun er villig til å prate, men det betyr nødvendigvis ikke mer enn at hun har sosiale antenner og er en snill person. Gode/dårlige tegn gidder jeg ikke prøve å analysere. Blir gal av slikt. Bedre å hoppe i det og ta nei for et nei enn å bruke resten av dagen til å analysere et smilefjes eller en setning. Hva med din situasjon. Noe tegn til interesse? For å svare for meg selv; hadde jeg vært "din" gutt i morgen ville jeg blitt perpleks, så glad og stolt over at du tok initiativet. Jeg sier kjør på til deg og ønsker deg alt godt.
majalill Skrevet 2. november 2014 #9 Skrevet 2. november 2014 Jeg skal ikke på skolen i morgen heller, så vi kjører fb strategien. Du er med du da majalill! Hun er villig til å prate, men det betyr nødvendigvis ikke mer enn at hun har sosiale antenner og er en snill person. Gode/dårlige tegn gidder jeg ikke prøve å analysere. Blir gal av slikt. Bedre å hoppe i det og ta nei for et nei enn å bruke resten av dagen til å analysere et smilefjes eller en setning. Hva med din situasjon. Noe tegn til interesse? For å svare for meg selv; hadde jeg vært "din" gutt i morgen ville jeg blitt perpleks, så glad og stolt over at du tok initiativet. Jeg sier kjør på til deg og ønsker deg alt godt. Sant! Så lenge hun prater tilbake og ikke virker totalt uinteressert så kjør på! Ingen vits i å overanalysre ting, nei. Jeg er ikke en gang venn med fyren på facebook... Haha. Kan jo håpe på et mirakel om at han sender forespørsel i morgen, hvis ikke skal jeg prøve å manne meg opp og sende selv! Er dessverre litt for pinglete til å både sende venneforespørsel OG begynne å foreslå ting på en gang, så får ta det litt gradvis. Så jeg kan adde han, og du kan sende henne melding! Om det er noe tegn til interesse vet jeg ikke, kan jo hende han bare er veldig hyggelig generelt, men han er hvert fall ikke avvisende og han kommer som regel bort og prater når vi møtes (ikke at det er så ofte, men). Vi får se
Lurerlitt Skrevet 2. november 2014 Forfatter #10 Skrevet 2. november 2014 (endret) Sant! Så lenge hun prater tilbake og ikke virker totalt uinteressert så kjør på! Ingen vits i å overanalysre ting, nei. Jeg er ikke en gang venn med fyren på facebook... Haha. Kan jo håpe på et mirakel om at han sender forespørsel i morgen, hvis ikke skal jeg prøve å manne meg opp og sende selv! Er dessverre litt for pinglete til å både sende venneforespørsel OG begynne å foreslå ting på en gang, så får ta det litt gradvis. Så jeg kan adde han, og du kan sende henne melding! Om det er noe tegn til interesse vet jeg ikke, kan jo hende han bare er veldig hyggelig generelt, men han er hvert fall ikke avvisende og han kommer som regel bort og prater når vi møtes (ikke at det er så ofte, men). Vi får se Du har gitt med det jeg trengte. Litt mot og et større spark bak. Takk Vil gjerne gjengjelde tjenesten om du er mottakelig for det. Du har jo snakket med han, så det er jo nesten litt tilfeldig at dere ikke er venner på fb. Men det som hadde vært kult synes jeg er, om dere hadde datet uten å ha mulighet til å snike på hverandres fb profiler ut over det som er offentlig delt. Jeg hadde egentlig satt stor pris på å date ei jeg ikke hadde sett alle bildene til, lest statuser osv. Jeg stemmer for at vi begge biter i det sure ta-initiativeplet og starter en samtale med våre respektive. Om han i etterkant av det adder deg, så la gå, men om jeg hadde vært deg hadde jeg som sagt synes det hadde vært all right å date noen ganger uten å kunne snike. Enda mer spennende. Kjør på Endret 2. november 2014 av Lurerlitt
guttemann Skrevet 2. november 2014 #11 Skrevet 2. november 2014 Er dessverre litt for pinglete til å både sende venneforespørsel OG begynne å foreslå ting på en gang, så får ta det litt gradvis. Så jeg kan adde han, og du kan sende henne melding! Ville sendt en melding samtidig. Jeg ville ikke tatt det som et tegn på interesse at noen la meg til på Facebook. Hadde trykket accept og ikke tenkt mer over det. Tror jeg skulle vært veldig interessert fra før (og trodd hun var det samme) for å reagere på en venneforespørsel på FB.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #12 Skrevet 2. november 2014 Skriv en lapp der du spør om hun har lyst å spise sushi. Hilsen xx og tlfnr. Litt mer personlig enn fb og litt mindre skremmende enn 700 tilskuere. Jeg hadde syns det var dødsøtt og jeg er langt oppi 30 årene... Uansett Lykke til! Anonymous poster hash: 6a40e...127
majalill Skrevet 2. november 2014 #13 Skrevet 2. november 2014 Du har gitt med det jeg trengte. Litt mot og et større spark bak. Takk Vil gjerne gjengjelde tjenesten om du er mottakelig for det. Du har jo snakket med han, så det er jo nesten litt tilfeldig at dere ikke er venner på fb. Men det som hadde vært kult synes jeg er, om dere hadde datet uten å ha mulighet til å snike på hverandres fb profiler ut over det som er offentlig delt. Jeg hadde egentlig satt stor pris på å date ei jeg ikke hadde sett alle bildene til, lest statuser osv. Jeg stemmer for at vi begge biter i det sure ta-initiativeplet og starter en samtale med våre respektive. Om han i etterkant av det adder deg, så la gå, men om jeg hadde vært deg hadde jeg som sagt synes det hadde vært all right å date noen ganger uten å kunne snike. Enda mer spennende. Kjør på Åh, så bra for deg! Nå ble jeg glad på din og hennes vegne Håper det går bra! Ja, jeg er mer "modig" i virkeligheten, så der har jeg ingen problemer med å ta mer initiativ. Hadde vært gøy å prøve uten facebook ja. Lettere også, hehe. Får håpe jeg møter han igjen snart, møtte han i går senest, så skal nok gå! Du vil ikke si hvordan det går med deg og henne, da? Blir jo nesten litt spent.
Gjest HowardRoark Skrevet 2. november 2014 #14 Skrevet 2. november 2014 (endret) Facebook fungerer om hun alt liker deg og er interessert, men om dette er en attraktiv jente kan jeg garantere deg at det alt ligger noen meldinger i innboksen hennes. Har du lyst å skille deg ut litt fra alle andre og skape en spesiell opplevelse for dere begge? Unngå Facebook og spør henne i det virkelige liv. Noen foreslo en lapp. Jeg synes det er langt bedre enn Facebook, men jeg hadde heller spurt henne ansikt til ansikt. Om du aldri møter på henne, så må du sørge for å skape en situasjon hvor du gjør det. Ikke gjør det foran alle vennene hennes. Prøv å få henne på tomannshånd og kom i en naturlig samtale hvor det hele ender med at du sier noe i ånden: "Hey...dette er gøy. Jeg liker deg. Vi burde møtes igjen." Faktisk kan du til og med si det jeg nettopp sa ord for ord. Jeg er ikke så glad i å gi generiske råd ettersom jeg ikke vet noe om forholdet deres eller hvordan du er som person, men det jeg har sagt i lignende situasjoner er for eksempel: 1. "Har du lyst å finne på noe en dag?" Jeg er ikke så veldig glad i denne, men det var det jeg sa første gang jeg inviterte ut en jente jeg møtte i en forelesningssal. Hun sa forresten ja. Helt grei replikk. Litt tafatt kanskje og litt lite konkret. 2. "Jeg liker veldig godt å snakke med deg. Har du lyst å møtes en kveld?" 3. "Er du singel? Jeg kunne gjerne tenke meg å bli bedre kjent med deg" Denne sa jeg til en jente jeg møtte i heisen. Møttes noen ganger. Følte ikke at det var superglatt, men det var det jeg kom på der og da. Tror hun ble smigret. 4. "Du virker som en jente det er verdt å bli bedre kjent med, om du synes det er en god ide." Om hun virker positiv til det, så foreslår du at dere møtes en dag. Så utveksler dere nummer og avtaler. Enten sier hun ja eller så sier hun nei. I verste fall blir hun supersmigret og du blir lykkelig fordi du hadde baller til å gjøre noe de færreste norske menn gjør. I beste fall blir hun kjæresten din. Nøyaktig hvilke ord du bruker når du ber henne ut er ikke så nøye, men pass på å være bestemt og noenlunde selvsikker. Ikke vær tafatt og nølende. Ikke prøve å skjule at du liker henne. Hele poenget her er at du liker henne og har lyst å bli bedre kjent med henne. Ikke skjul dette! Og vær så snill ikke spør om hun kunne tenke seg å ta en kaffe en dag ELLER NOE SÅNT. Endret 2. november 2014 av HowardRoark
Lurerlitt Skrevet 4. november 2014 Forfatter #15 Skrevet 4. november 2014 Etter en liten prat med påfølgende invitasjon ble denne avvist grunnet dårlig økonomi, eller det ble brukt som unnskyldning. Foreslo så at vi bare kunne treffes, men det kunne hun heller ikke. Synd at hun ikke ville avvise meg blankt, hadde synes det hadde vært bedre enn gå rundt grøten. Takk for dere tok tid, og majalill. Send meg gjerne en melding med dine statusoppdateringer :-)
Gjest HowardRoark Skrevet 4. november 2014 #16 Skrevet 4. november 2014 Etter en liten prat med påfølgende invitasjon ble denne avvist grunnet dårlig økonomi, eller det ble brukt som unnskyldning. Foreslo så at vi bare kunne treffes, men det kunne hun heller ikke. Synd at hun ikke ville avvise meg blankt, hadde synes det hadde vært bedre enn gå rundt grøten. Det var nok en unnskyldning, dessverre. Uansett føles det vel bedre å ha gjort et forsøk? Fortell gjerne konkret hvordan du spurte. Var det over Facebook eller ansikt til ansikt? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå