Gå til innhold

Noen som har erfaring med juicing?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å prøve ut juicing, er det noen som har erfaring med det?

Tenkte å ha det til frokost og kanskje lunsj, men holder juicen seg over noen timer i en termokopp? Jeg fant en termokopp på enklereliv som visstnok skal holde drikke kald i opptil 12 timer eller varm i 4 timer.

Trenger en maskin som er lett å rengjøre og presser ut bra med juice, vurderer en fra Philips men de ser litt store ut? Jeg har ikke så mye benkplass på kjøkkenet.

Tar gjerne imot tips, råd og erfaringer om det er noen som har :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en juicepresse fra Wilfa http://www.dinside.no/896876/wilfa-juicemaster.

Selv er jeg veldig fornøyd. Det er en presse, ikke senterifuge og den bråker derfor ikke så mye som den kunne ha gjort (men dette er ikke apparatet du begynner med klokka 3 om natta i et kollektiv). Juicen skummer ikke mye og holder seg fin veldig lenge.

Personlig synes jeg den tar litt plass, men det går vel like mye på at jeg ikke liker å ha noe på kjøkkenbenken sånn egentlig ;) Skjekk opp målene på internett eller i butikk, størrelse er jo en smakssak.

Den er enkel å rengjøre, men det blir litt gris på grunn av fruktkjøtt som er igjen. Elsker at det er en beholder som samler opp avfallet. Jeg bruker det til supper og sauser, og tidvis gis det til kaninene våre :)

Før jeg kjøper juicer ville jeg lest litt mer om senterifuge vs. presse. Det går raskere med senterifuge i å med at det er bare å dytte nedi, mens det er mer tidkrevende å lage juice med en presse i å med at du må kutte opp, og tidvis rense frukt og grønt.

Jeg brukte å ta med meg juice på skolen og da helte jeg det i en tett proteinshaker. Juicen var drukket opp etter ca 3 timer, og jeg opplevde aldri noen problemer selv om den ikke ble oppbevart kaldt.

Skrevet

Tusen takk for bra svar! :)

Jeg vurderer nå å heller prøve meg på en sånn liten blender, drink'n go. Det blir mer smoothie enn juice, men det holder en kanskje mett en stund i tillegg. Håper den kan ta unna litt grønnsaker og ikke bare myk frukt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...