Gå til innhold

Å få til variert kost

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer spiser ikke fisk, suppe av noe slag eller kylling, og vi spiser stortsett varianter av kjøttdeig, jeg er så lei… Noen tips til å få til et variert (middags)kosthold uten supper, kylling og fisk/skalldyr?

Anonymous poster hash: a0be2...d1c
Skrevet

Hvorfor spiser han ikke noen av de tingene?

Du kan jo prøve å se på noen vegetariske oppskrifter? De pleier å være god variasjon i ingrediensene. Ellers kunne du prøvd å bruke strimlet svinekjøtt i stedet for kylling i 'kylling-retter'.

Eller eventuelt lage det du vil til deg selv, så kan han sitte der med kjøttdeigen sin...

Anonymous poster hash: ec2f4...dd0
  • Liker 3
Skrevet

Han liker det ikke !

Takk for tips. Er et ork hver uke med middager, da det alltid er "isj, det liker jeg ikke" og sure miner. Skulle tro jeg var mammaen hans ;)

TS

Anonymous poster hash: a0be2...d1c
Skrevet

Ta en titt i middagstråden her, matprat.no, div matblogger osv. Men kan ikke han finne på den del middager da? Siden det er han som begrenser det.

• Liker 1
Skrevet

Lag det likevel, og la han lære seg å like det. Lærer aldri å like noe nytt om man aldri spiser det.

Anonymous poster hash: 81c01...d41

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor er du sammen med en guttunge? Jeg hadde aldri klart å respektere en så umoden fyr. Menn oppfører seg ikke sånn. Du får be ham skaffe seg et par baller og spise fisken sin,

Anonymous poster hash: 46071...398

• Liker 2
Skrevet

Selv liker jeg ikke fisk hvis den er for godt stekt, og vil helst ha enten saus eller en pure til. Men da spise rjeg også fisk 4 dager i uken.
Ville gjort en avtale med ham om at dere lager 1 rett i uken med fisk eller kylling, og at han MÅ smake. Så leter dere etter litt oppskrifter sammen, og plutselig blir han kanskje voksen nok... . Start med fish'n crisps fra butikken. Lag en ertepurè til, og server med remulade og ketchup. Smaker lite fisk. Kapteinens fylte rødspette har litt av samme opplegg..
Ellers får dere jo gå for mer svin og ren biff, i tillegg til vegetar? Svine-wok, ovnsbakt indrefilet av svin, ytrefilet av svin. Mariner med sennep og honning, og lag rotfruktmos til. Spiser han lam? lammeburger med tzatziki og koriander, fårikål osv...?

Anonymous poster hash: 5f366...0bf
Skrevet

Hva med å lage middagssalater eller nudelretter, og så blander du det du vil ha i og han blander i kjøttdeigen sin? Så blir det ikke masse ekstraarbeid fordi basisen er den samme i begge retter, og du blir ikke begrenset av hans uvaner.

Anonymous poster hash: 721e9...ab2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...